Jak się ma kebap w galerii?

Nowi w sieci
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Koncept Berlin Döner Kebap na polskim rynku działa już od 20 lat. We franczyzie rozwija się od 2012 roku. W tej chwili ma 55 lokali. Najnowsze otwarcia odbyły się w maju i czerwcu, w Gdańsku i Krakowie. Obydwa lokale powstały w centrach handlowych (Galerii Przymorze oraz Galerii Krakowskiej), podobnie jak zdecydowana większość wszystkich placówek Berlin Döner Kebap.

W tej chwili taka lokalizacja oznacza niestety spadek obrotów, ze względu na niższą odwiedzalność galerii. Franczyzodawca liczy jednak, że to stan przejściowy. 
– W tym momencie obserwujemy różne wysokości spadków, w centrach o różnych profilach działalności – mówi Karol Kostyrka, menedżer ds. rozwoju marki Berlin Döner Kebap. – Dla przykładu, te opierające się na profilu modowym odnotowują większe spadki od tych, które bazują na większym udziale powierzchni hipermarketu spożywczego. Dodatkowo większe, procentowe spadki pojawiają się w miejscach, w których zwykle sprzedaż była relatywnie wysoka w ramach naszej sieci. Bazując na obecnym doświadczeniu liczymy jednak na to, że wraz z upływem czasu będziemy wracać do sprzedażowej normalności.

Inwestycja w kebap

Berlin Döner Kebap nastawia się na rozwój głównie w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców, choć nie wyklucza też mniejszych. Franczyzodawca pomaga dobrać odpowiedni lokal i negocjować czynsz najmu. Minimalna potrzebna powierzchnia to 40 m2. Centrala ocenia potencjał danej lokalizacji, robiąc symulację kosztów i przychodów.

Franczyzobiorca otrzymuje projekt technologiczny dla swojej restauracji, w którym znajduje się m.in. opis i ustawienie wszelkich potrzebnych urządzeń. Średni koszt inwestycji w lokal Berlin Döner Kebap to 500 tys. zł – w tej kwocie zawierają się wszystkie zakupy, prace, projekty, pozwolenia itp. Franczyzobiorca powinien mieć 200 tys. zł kapitału własnego. Reszta może zostać sfinansowana leasingiem lub kredytem.
Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia w gastronomii. Franczyzodawca zapewnia szkolenia, które całościowo przygotują licencjobiorcę do pracy w restauracji. Podobne szkolenia przechodzi również menedżer lokalu oraz najważniejsze osoby z personelu.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że pomimo ostatnich, dość trudnych dla gastronomii okoliczności możemy dalej się rozwijać. Na horyzoncie mamy kolejne tegoroczne otwarcia – dodaje Karol Kostyrka. – Dynamicznie rozwija się także kanał delivery, który znacznie zyskał na popularności w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.

 

WIZYTÓWKA MARKI Berlin Döner Kebap

Sieć lokali gastronomicznych serwujących kebap.

  • 55 placówek
  • średnia kwota inwestycji 500 tys.
  • rozwój w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €