Array ( [article] => Array ( [pid] => 70046 [country] => pl [article_id] => 11588 [article_date] => 2020-05-29 [articletype_id] => 1 [article_title] => Hotele wychodzą z pandemii [article_intro] => Od 6 czerwca hotele będą mogły zaproponować gościom pełną ofertę swoich usług. Czy to pomoże zapełnić pokoje? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 10 [img_photo_description] => [secret] => scrtkf1387e5af49caa0a3ca162531efca534 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => turystyka i hotele [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => hotele-wychodza-pandemii [article_title_striped] => Hotele wychodzą z pandemii [dir] => article [article_text_photo] =>

COVID-19 zamknął hotele na ponad miesiąc. Ich ponowne otwarcie umożliwiono w drugim etapie odmrażania gospodarki, od 4 maja. Jednak z całą listą wymogów sanitarnych i ograniczeń, koniecznych do spełnienia. Teraz, gdy w życie wchodzi czwarty etap odmrażania restrykcje zostaną znacząco poluzowane. Pytanie, czy to wystarczy, aby goście zapełnili pokoje, a hotelarze zaczęli odrabiać straty.

Pierwszy krok

Zezwolenie na otwarcie hoteli od 4 maja zostało obwarowane listą warunków, koniecznych do spełnienia. Rygor sanitarny oznacza m.in. obowiązek zasłaniania ust i nosa, utrzymywanie dystansu między osobami, dezynfekcję (nie rzadziej niż co godzinę) powierzchni wspólnych, jak ogólne toalety, klamki, poręcze, blaty, oparcia itp. W obiekcie powinny się znaleźć ogólnodostępne dozowniki z płynem dezynfekującym oraz instrukcje dezynfekcji rąk. Odpowiednio dezynfekować trzeba pokoje po każdym gościu. Co ważne, hotelarze musieli ograniczyć liczbę gości w obiekcie, do dwóch osób na pokój. Istotnym utrudnieniem okazało się też funkcjonowanie hotelowych restauracji i barów – mogły dostarczać posiłki tylko na wynos, bezpośrednio do pokoi gości. Zamknięte pozostały pomieszczenia do zbiorowej rekreacji, jak baseny, sale zabaw, dyskoteki, sauny. Czyli pobyt w hotelu przestał tak naprawdę być przyjemnością. Mimo to hotelarze, którzy już i tak od miesiąca liczyli straty, decydowali się na otwarcia.

  – W pierwszym kroku skupiamy się na wznowieniu działalności przez hotele w największych miastach i w centralnych lokalizacjach. To tutaj widzimy największe zainteresowanie ze strony gości – mówi Luc Gesvret, chief topline and operations officer Accor na Europę Wschodnią. – Już od kilkunastu dni witamy pierwszych gości m. in. w Sofitel Grand Sopot, Mercure Warszawa Centrum, Mercure Kraków Stare Miasto, ibis Styles Białystok, czy Mercure Karpacz Skalny. Planujemy stopniowe uruchamianie pozostałych hoteli. We wszystkich obiektach wdrażamy rygorystyczne protokoły bezpieczeństwa i dezynfekcji. Niezależnie od wytycznych organów administracyjnych, od samego początku sytuacji związanej z COVID-19 pracowaliśmy nad stworzeniem wewnętrznych protokołów i procedur związanych z zapewnieniem w naszych hotelach bezpieczeństwa dla gości i pracowników. W trosce o naszych gości nawiązaliśmy m.in. partnerstwo z AXA, dzięki któremu oferujemy wszystkim odwiedzającym nasze obiekty opiekę medyczną i rozwiązania telemedycyny, aby szybciej reagować w nagłych sytuacjach.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Jednak tłumów w hotelach nie ma. Jak przyznaje Luc Gesvret, mniej gości odwiedza obiekty sieci niż przed pandemią – z powodu reżimów sanitarnych, ale też ciągle obowiązujących ograniczeń w ruchu międzynarodowym. Jednak Grupa Accor ma zamiar systematycznie otwierać kolejne hotele. 
– Chcemy, aby w Europie Wschodniej do końca czerwca działało dwie trzecie naszych hoteli – dodaje Luc Gesvret.

Będzie lepiej?

W związku z wejściem w życie czwartego etapu odmrażania gospodarki sytuacja hotelarzy nieco się poprawi. Od 30 maja mogą już normalnie działać hotelowe restauracje i bary, serwując posiłki na miejscu. A od 6 czerwca w hotelach można będzie otworzyć dla gości baseny, siłownie, kluby fitness. Konkretne zalecenia sanitarne dotyczące ich funkcjonowania są jeszcze opracowywane. Co ważne, wraca możliwość organizowania dużych wesel, a także takich imprez jak kongresy czy wystawy. Dla hotelarzy to też ważne, bo przez kilka ostatnich tygodni ponosili również straty związane z odwoływaniem różnych eventów.
– Oczywiście, ze względu na oficjalne regulacje, eventy w hotelach przez ostatnie tygodnie nie odbywały się. Przez cały ten czas pracowaliśmy jednak z naszymi partnerami i klientami, aby jak najwięcej wydarzeń przełożyć na inne terminy i w wielu przypadkach się to udało – podkreśla Luc Gesvret.

Czy odmrożone pokoje hotelowe uda się zapełnić – pokaże czas. Hotelarze liczą na to, że te wakacje Polacy spędzą w kraju. Ma w tym pomóc też obiecywany przez rząd bon turystyczny 1000 plus. Na razie jednak nie ma przepisów, które to regulują.

– Ograniczenia związane z ruchem międzynarodowym i troska o bezpieczeństwo mogą mieć wpływ na zwiększony lokalny ruch turystyczny w ramach kraju zamieszkania – uważa Luc Gesvret. – To duża szansa dla lokalnej turystyki, a także branży hotelarskiej na załagodzenie skutków sytuacji pandemii. O większej chęci spędzenia wakacji w kraju informują też nas nasi goście.

 

WIZYTÓWKA ACCORHOTELS

Grupa AccorHotels jest największym globalnym operatorem hotelarskim.

W swoim portfolio ma blisko 5 tys. obiektów.

Hotele Grupy Accor funkcjonują m.in. pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles, ibis budget.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/11588/hotele-wychodza-pandemii/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174642 [country_item] => pl [description] => [path] => ab7/a20/hotel-koronawirus.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 42271 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174645 [country_item] => pl [description] => Hotelarze liczą na to, że te wakacje Polacy spędzą w Polsce. [path] => a44/fe4/3423-12.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Czy goście dopiszą? [img_width] => 1600 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 42274 ) [1] => Array ( [pid] => 174643 [country_item] => pl [description] => "Chcemy, aby w Europie Wschodniej do końca czerwca działało dwie trzecie naszych hoteli". [path] => a1e/a51/luc_gesvret_accorhotels.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Luc Gesvret, chief topline and operations officer Accor na Europę Wschodnią [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42272 ) [2] => Array ( [pid] => 174644 [country_item] => pl [description] => [path] => 681/6fa/ibis_styles_wa_brzych2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 42273 ) ) ) [og_image] => a44/fe4/3423-12.jpg [article_date_formated] => 29.05.2020 [article_day] => Piątek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174645 [country_item] => pl [description] => Hotelarze liczą na to, że te wakacje Polacy spędzą w Polsce. [path] => a44/fe4/3423-12.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Czy goście dopiszą? [img_width] => 1600 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 42274 ) [1] => Array ( [pid] => 174643 [country_item] => pl [description] => "Chcemy, aby w Europie Wschodniej do końca czerwca działało dwie trzecie naszych hoteli". [path] => a1e/a51/luc_gesvret_accorhotels.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Luc Gesvret, chief topline and operations officer Accor na Europę Wschodnią [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42272 ) [2] => Array ( [pid] => 174644 [country_item] => pl [description] => [path] => 681/6fa/ibis_styles_wa_brzych2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 42273 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174645 [country_item] => pl [description] => Hotelarze liczą na to, że te wakacje Polacy spędzą w Polsce. [path] => a44/fe4/3423-12.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Czy goście dopiszą? [img_width] => 1600 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 42274 ) [1] => Array ( [pid] => 174643 [country_item] => pl [description] => "Chcemy, aby w Europie Wschodniej do końca czerwca działało dwie trzecie naszych hoteli". [path] => a1e/a51/luc_gesvret_accorhotels.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Luc Gesvret, chief topline and operations officer Accor na Europę Wschodnią [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42272 ) [2] => Array ( [pid] => 174644 [country_item] => pl [description] => [path] => 681/6fa/ibis_styles_wa_brzych2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 42273 ) ) [imagesCount] => 3 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Travelplanet.pl [id] => 1729 [type] => 10 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 15 [link] => /franczyza/1729/travelplanet-pl/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 199465 [country_item] => pl [description] => [path] => c06/807/tp-logo-kolor.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 149 [itemserver_id] => 49610 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 198402 [country_item] => pl [description] => [path] => c94/318/franczyza_2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1201 [itemserver_id] => 49203 ) [1] => Array ( [pid] => 198403 [country_item] => pl [description] => [path] => 2a3/eb9/franczyza_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 49204 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Wakacje.pl [id] => 1316 [type] => 10 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/1316/wakacje-pl/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 184509 [country_item] => pl [description] => [path] => 639/6b7/wakacje_pl_loo_cmyk.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 159 [itemserver_id] => 45940 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 184513 [country_item] => pl [description] => [path] => 8db/f36/1_pierwsze_w_kolejno_ci.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45944 ) [1] => Array ( [pid] => 184512 [country_item] => pl [description] => [path] => 31c/f39/img_7523.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45943 ) [2] => Array ( [pid] => 184510 [country_item] => pl [description] => [path] => dec/912/biuro_podr_y_d_browa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1121 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45941 ) [3] => Array ( [pid] => 196132 [country_item] => pl [description] => [path] => 5a7/876/poznan_komorniki.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48644 ) [4] => Array ( [pid] => 196133 [country_item] => pl [description] => [path] => 539/fed/gryfino.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1197 [itemserver_id] => 48645 ) [5] => Array ( [pid] => 196131 [country_item] => pl [description] => [path] => 5b4/16e/otwock_kupiecka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48643 ) ) ) ) ) )

Hotele wychodzą z pandemii

Czy goście dopiszą?
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

COVID-19 zamknął hotele na ponad miesiąc. Ich ponowne otwarcie umożliwiono w drugim etapie odmrażania gospodarki, od 4 maja. Jednak z całą listą wymogów sanitarnych i ograniczeń, koniecznych do spełnienia. Teraz, gdy w życie wchodzi czwarty etap odmrażania restrykcje zostaną znacząco poluzowane. Pytanie, czy to wystarczy, aby goście zapełnili pokoje, a hotelarze zaczęli odrabiać straty.

Pierwszy krok

Zezwolenie na otwarcie hoteli od 4 maja zostało obwarowane listą warunków, koniecznych do spełnienia. Rygor sanitarny oznacza m.in. obowiązek zasłaniania ust i nosa, utrzymywanie dystansu między osobami, dezynfekcję (nie rzadziej niż co godzinę) powierzchni wspólnych, jak ogólne toalety, klamki, poręcze, blaty, oparcia itp. W obiekcie powinny się znaleźć ogólnodostępne dozowniki z płynem dezynfekującym oraz instrukcje dezynfekcji rąk. Odpowiednio dezynfekować trzeba pokoje po każdym gościu. Co ważne, hotelarze musieli ograniczyć liczbę gości w obiekcie, do dwóch osób na pokój. Istotnym utrudnieniem okazało się też funkcjonowanie hotelowych restauracji i barów – mogły dostarczać posiłki tylko na wynos, bezpośrednio do pokoi gości. Zamknięte pozostały pomieszczenia do zbiorowej rekreacji, jak baseny, sale zabaw, dyskoteki, sauny. Czyli pobyt w hotelu przestał tak naprawdę być przyjemnością. Mimo to hotelarze, którzy już i tak od miesiąca liczyli straty, decydowali się na otwarcia.

  – W pierwszym kroku skupiamy się na wznowieniu działalności przez hotele w największych miastach i w centralnych lokalizacjach. To tutaj widzimy największe zainteresowanie ze strony gości – mówi Luc Gesvret, chief topline and operations officer Accor na Europę Wschodnią. – Już od kilkunastu dni witamy pierwszych gości m. in. w Sofitel Grand Sopot, Mercure Warszawa Centrum, Mercure Kraków Stare Miasto, ibis Styles Białystok, czy Mercure Karpacz Skalny. Planujemy stopniowe uruchamianie pozostałych hoteli. We wszystkich obiektach wdrażamy rygorystyczne protokoły bezpieczeństwa i dezynfekcji. Niezależnie od wytycznych organów administracyjnych, od samego początku sytuacji związanej z COVID-19 pracowaliśmy nad stworzeniem wewnętrznych protokołów i procedur związanych z zapewnieniem w naszych hotelach bezpieczeństwa dla gości i pracowników. W trosce o naszych gości nawiązaliśmy m.in. partnerstwo z AXA, dzięki któremu oferujemy wszystkim odwiedzającym nasze obiekty opiekę medyczną i rozwiązania telemedycyny, aby szybciej reagować w nagłych sytuacjach.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Jednak tłumów w hotelach nie ma. Jak przyznaje Luc Gesvret, mniej gości odwiedza obiekty sieci niż przed pandemią – z powodu reżimów sanitarnych, ale też ciągle obowiązujących ograniczeń w ruchu międzynarodowym. Jednak Grupa Accor ma zamiar systematycznie otwierać kolejne hotele. 
– Chcemy, aby w Europie Wschodniej do końca czerwca działało dwie trzecie naszych hoteli – dodaje Luc Gesvret.

Będzie lepiej?

W związku z wejściem w życie czwartego etapu odmrażania gospodarki sytuacja hotelarzy nieco się poprawi. Od 30 maja mogą już normalnie działać hotelowe restauracje i bary, serwując posiłki na miejscu. A od 6 czerwca w hotelach można będzie otworzyć dla gości baseny, siłownie, kluby fitness. Konkretne zalecenia sanitarne dotyczące ich funkcjonowania są jeszcze opracowywane. Co ważne, wraca możliwość organizowania dużych wesel, a także takich imprez jak kongresy czy wystawy. Dla hotelarzy to też ważne, bo przez kilka ostatnich tygodni ponosili również straty związane z odwoływaniem różnych eventów.
– Oczywiście, ze względu na oficjalne regulacje, eventy w hotelach przez ostatnie tygodnie nie odbywały się. Przez cały ten czas pracowaliśmy jednak z naszymi partnerami i klientami, aby jak najwięcej wydarzeń przełożyć na inne terminy i w wielu przypadkach się to udało – podkreśla Luc Gesvret.

Czy odmrożone pokoje hotelowe uda się zapełnić – pokaże czas. Hotelarze liczą na to, że te wakacje Polacy spędzą w kraju. Ma w tym pomóc też obiecywany przez rząd bon turystyczny 1000 plus. Na razie jednak nie ma przepisów, które to regulują.

– Ograniczenia związane z ruchem międzynarodowym i troska o bezpieczeństwo mogą mieć wpływ na zwiększony lokalny ruch turystyczny w ramach kraju zamieszkania – uważa Luc Gesvret. – To duża szansa dla lokalnej turystyki, a także branży hotelarskiej na załagodzenie skutków sytuacji pandemii. O większej chęci spędzenia wakacji w kraju informują też nas nasi goście.

 

WIZYTÓWKA ACCORHOTELS

Grupa AccorHotels jest największym globalnym operatorem hotelarskim.

W swoim portfolio ma blisko 5 tys. obiektów.

Hotele Grupy Accor funkcjonują m.in. pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles, ibis budget.

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €