Franczyza na trudne czasy

Franczyzodawca marki Expander na czas pandemii zwolnił swoich franczyzobiorców z opłat franczyzowych.
Nikt tak naprawdę nie wie, jakie będą finalnie konsekwencje epidemii koronawirusa dla polskiej gospodarki. Ze względu na wprowadzone ograniczenia przedsiębiorcy z dnia na dzień stracili klientów, a tym samym płynność finansową. Jak zauważa Bartosz Kwieciński, dyrektor sprzedaży w Expander, franczyzobiorcy są teraz w lepszej sytuacji. Przede wszystkim dlatego, że mogą polegać na wsparciu, zasobach i narzędziach franczyzodawców.
Gotowe rozwiązania
Większość franczyzodawców posiada konkretne procedury obejmujące wszystkie obszary działalności przedsiębiorstwa. W kontekście niespodziewanego kryzysu, z którym mamy obecnie do czynienia to dodatkowy atut, który pozwala franczyzobiorcom na zachowanie ciągłości biznesu.
– W przeciwieństwie do wielu innych firm już wcześniej mieliśmy wdrożony i przetestowany model pracy zdalnej w centrali, więc nasze systemy pozwoliły na szybką adaptację tych rozwiązań również do całej sieci sprzedaży. Dlatego bardzo sprawnie, właściwie z dnia na dzień, byliśmy w stanie wdrożyć system kompleksowej obsługi klienta w kanałach online. Nasi eksperci, w tym również franczyzobiorcy, mają obecnie możliwość przeprowadzenia z klientami spotkania online, zapewniony elektroniczny obieg dokumentów zarówno na linii ekspert-klient, jak i ekspert-centrala, dzięki czemu nasi franczyzobiorcy są w stanie prowadzić procesy kredytowe i na bieżąco się rozliczać – dodaje dyrektor Expander.
Pod kloszem franczyzodawcy
W przypadku firmy Expander, koszt uruchomienia placówki to jednorazowa opłata początkowa w wysokości 10 tys. zł, a później stała oplata miesięczna w wysokości 1000 zł. Partnerzy sami mogą zaproponować miejsce na oddział i wybrać lokal, jego optymalna powierzchnia powinna wynosić 40 m2 z możliwością umieszczenia 2-3 stanowisk. Lokal powinien być dobrze zlokalizowany – najlepiej blisko centrum biznesowego lub popularnych ciągów komunikacyjnych. W praktyce oznacza to, że czynsz w zależności od wielkości miasta może sięgnąć od kilkuset do kilku tysięcy złotych. W obecnej sytuacji, gdy placówki są zamknięte, to spore obciążenie, z którym osoby prowadzące swój biznes muszą sobie poradzić.
– Wszyscy nasi franczyzobiorcy, a mamy ich obecnie ponad 50, zostali zwolnieni ze swoich opłat franczyzowych i otrzymają nasze wsparcie podczas negocjacji czynszów za swoje lokale. Poza tym zastosowaliśmy również dodatkowe środki bezpieczeństwa, które bez wątpienia w najbliższej przyszłości przydadzą się w oddziałach i wyposażyliśmy partnerów w środki zabezpieczenia, takie jak np. obudowy stanowisk pleksi – wyjaśnia Bartosz Kwieciński z Expander.
WIZYTÓWKA MARKI EXPANDER
Expander od 2001 roku pomaga klientom indywidualnym w zakresie kredytów, inwestycji oraz rozwiązań ubezpieczeniowych.
- stała oplata miesięczna: 1000 zł oraz czynsz;
- powierzchnia lokalu: min. 40 m2;
- 51 placówek franczyzowych.
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej