Piłka w grze

Miesjce do grania
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Football Academy to licząca około 130 oddziałów sieć szkółek piłkarskich dla dzieci. Kiedy zamrożono zajęcia edukacyjne, także one przestały funkcjonować normalnie.
– Treningi odbywały się w miarę możliwości on-line – informuje Krzysztof Łoś, dyrektor ds. rozwoju sieci Football Academy. – Zdając sobie sprawę z tego, że nasi franczyzobiorcy stanęli w obliczu ograniczonych możliwości zarobkowania anulowaliśmy część opłat franczyzowych, a część odroczyliśmy.

W tej chwili szkółki mogły już wrócić do w miarę normalnej działalności. 
– Zajęcia już odbywają się na boiskach, w grupach liczących 14 zawodników. Zachowujemy oczywiście nowe obowiązujące reżimy sanitarne, co oznacza, że np. nie można wykonywać części elementów treningu, w których dzieci muszą być zbyt blisko siebie – wyjaśnia Krzysztof Łoś. – Na szczęście nie ma obowiązku trenowania w maseczkach.

Ulgi na starcie

Szkółki Football Academy powstają zarówno w dużych miastach, jak i w tych zupełnie małych, nawet kilkutysięcznych. Franczyzobiorcy nie muszą mieć uprawnień do trenowania dzieci, ani być związani ze sportem – choć jeśli tak jest, to na pewno ułatwi im to start w tym biznesie. Natomiast osoby prowadzące zajęcia muszą mieć licencję trenerską i uprawnienia do pracy z dziećmi. Jeżeli sam właściciel chce być trenerem, to też powinien takie uprawnienia posiadać.
 Zaobserwowaliśmy większe zainteresowanie naszym konceptem. Liczba zapytań i zgłoszeń wzrosła o 100 proc. Być może ma to związek z rosnącym bezrobociem – mówi Krzysztof Łoś.

Franczyzodawca pomaga rekrutować trenerów i znaleźć obiekt treningowy, czyli boisko lub halę, wynajmowaną na czas zajęć. Licencjobiorcy nie muszą mieć natomiast biura ani żadnej stałej siedziby.

Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. A kwota, wymagana na starcie jest bardzo niska. Według zapewnień franczyzodawcy, wystarczy 500-1 tys. zł, które przeznacza się na zakup materiałów reklamowych. Dopiero później, gdy licencjobiorca ma już pierwszych klientów, dokupuje sprzęt sportowy i odzież. Licencjodawca oblicza, że aby wystartować, należy zebrać grupę przynajmniej 12 zawodników. 
– Choć próg rentowności może być różny w różnych lokalizacjach – zastrzega Krzysztof Łoś. – Dla każdego licencjobiorcy robimy kalkulację rentowności jeszcze przed otwarciem oddziału.

W tej chwili nowi licencjobiorcy przez trzy pierwsze miesiące prowadzenia działalności (licząc od pierwszego zorganizowanego treningu) są zwolnieni z bieżącej opłaty franczyzowej. A jest ona zryczałtowana i mieści się w widełkach od 600 do 900 zł. Do tego trzeba doliczyć po kilka złotych od każdego uczestnika zajęć z tytułu ubezpieczenia. 
– Mamy oddziały, które trenują po kilkuset zawodników – podkreśla Krzysztof Łoś. – Są też franczyzobiorcy, którzy prowadzą po kilkanaście oddziałów. Przy kolejnych otwarciach dajemy preferencyjne warunki współpracy. Można też łączyć prowadzenie naszej franczyzy z innym biznesem.

 

WIZYTÓWKA MARKI FOOTBALL ACADEMY

Sieć szkółek piłkarskich dla dzieci

  • 130 oddziałów
  • kwota na start inwestycji: 500-1 tys. zł
  • przez trzy miesiące nowi licencjobiorcy nie płacą opłaty bieżącej
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €