Bezpieczne zakupy

Setki sklepów
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Carrefour Polska informuje, że w tej chwili bez zakłóceń funkcjonują wszystkie formaty jego sklepów. A w sumie marka ma ponad 900 placówek, w sześciu formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe i specjalistyczne oraz sklep internetowy.

W odpowiedzi na ograniczenia i utrudnienia spowodowane pandemią, sieć wprowadza do swojej oferty nowe usługi. 
– Działamy tak, aby w obliczu sytuacji wyjątkowej zapewniać rozwiązania, które umożliwiają naszym klientom bezpieczniejsze dokonywanie zakupów i skrócą kolejki w sklepach – mówi Michał Sacha, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych w Carrefour Polska.

Zakupy w internecie

Coraz więcej osób korzysta z zakupów żywności przez internet, dlatego terminy realizacji zamówień w sklepach internetowych robią się coraz dłuższe. Pomysłem na rozwiązanie tego problemu jest usługa click & collect, czyli zamów i odbierz. Teraz klienci internetowego sklepu Carrefour – obok zamówienia dostawy do domu, wysyłki kurierskiej gotowych paczek czy odbioru zakupów w punktach drive (co jest możliwe tylko w Warszawie) – będą mogli osobiście odebrać internetowo kupione produkty w hipermarketach i supermarketach marki.

Po zalogowaniu się na stronę e-sklepu spożywczego Carrefour, klient wybiera sposób dostawy „Odbiór w punkcie Carrefour”, a następnie konkretny sklep i datę odbioru zakupów. Koszyk kompletuje się jak dotychczas – na stronie internetowej. Obecnie usługa jest realizowana w kilkudziesięciu sklepach, ale docelowo ma być we wszystkich.

Oprócz tego Carrefour poszerza ofertę sklepu internetowego o gotowe koszyki zakupowe, dostarczane przez kurierów w całej Polsce. Koszyki zamawiać można z e-sklepu Carrefour oraz poprzez konto marki na platformie Allegro. Klienci mogą wybierać mogą spośród pięciu rodzajów gotowych paczek: koszyk dla każdego, koszyk dla seniora, koszyk drogeryjny, koszyk rodzinny oraz koszyk wegetariański. Koszyki zawierają od 16 do 25 produktów niewymagających chłodzenia i wysyłane są w ciągu dwóch dni roboczych.

I w realu

W swoich sklepach stacjonarnych sieć uruchomiła natomiast usługę zakupów na telefon. Klienci mogą złożyć zamówienie telefonicznie lub mailowo, w konkretnym sklepie. Później pracownik placówki kompletuje zakupy i przekazuje do Punktu Obsługi Klienta. Tam klient może odebrać swoje zamówienie.

Usługa dostępna jest obecnie w większości hiper- i supermarketów sieci. Sklepy, które biorą udział w akcji, mają swoje indywidualne numery telefoniczne i adresy email, pod którymi można składać zamówienia.

Licencja na sklep

Carrefour otwiera zarówno sklepy convenience w centrach dużych miast, sklepy osiedlowe, sklepy na terenach wiejskich, przy stacjach paliw, a także supermarkety i sklepy specjalistyczne (np. alkoholowe). Optymalna powierzchnia sklepu zależy od formatu i lokalizacji, ale najczęściej otwierane placówki mają między 50 a 250 m2 powierzchni. Marka otwiera też duże sklepy, powyżej 500 m2, np. supermarkety franczyzowe. 
– Poszukujemy nowych partnerów w różnych częściach Polski i zapraszamy do współpracy zarówno obecnych już właścicieli sieci sklepów czy stacji paliw, jak i osoby stawiające pierwsze kroki w handlu – mówi Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.

Kwota inwestycji zależy m.in. od wielkości placówki, wybranego formatu. Oprócz franczyzy Carrefour ma też ofertę ajencyjną, w ramach formatu Carrefour Express Convenience, która po pewnym czasie może zmienić się we franczyzę. W ajencji to sieć pozostaje głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Inwestycja, którą ponosi ajent ogranicza się do zakupu drukarek fiskalnych oraz opłacenia koncesji na alkohol.

Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa jest liczona od obrotu netto.

 

WIZYTÓWKA MARKI CARREFOUR

Międzynarodowa marka rozwijająca sieci sklepów spożywczych.

CARREFOUR W POLSCE

  • ponad 900 sklepów
  • sieć rozwija się w miastach od 50 tys. mieszkańców
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €