Franczyzodawca pracuje

– Opracowaliśmy program wsparcia dla franczyzobiorców, przesuwając największe płatności w czasie i redukując część z nich – mówi Magdalena Neuman z McDonald’s Polska.
W związku z epidemią dla gastronomii nastał bardzo trudny czas. Jak radzi sobie w tej sytuacji sieć McDonald's? Czy lokale zostały zamknięte czy też pracują w ograniczonym zakresie, jaki umożliwiają obecne przepisy?
Wprowadzony stan epidemii ograniczył możliwość działania firm gastronomicznych w całym kraju, a w tym naszej sieci. Nasi franczyzobiorcy zamknęli część swoich lokali, jednak ponad 80 proc. naszych restauracji pozostaje otwartych realizując, tam gdzie to możliwe, sprzedaż poprzez usługę McDelivery, linię McDrive oraz w opcji na wynos poprzez okienko odbioru zamówień.
Czy wypracowaliście Państwo jakieś odgórne, centralne rozwiązania, które zostały wprowadzone w całej sieci? Jeśli tak, to jakie?
Zdrowie i bezpieczeństwo zespołu, gości oraz partnerów McDonald’s to nasz priorytet. Od zawsze wysokie standardy bezpieczeństwa i higieny McDonald’s są przestrzegane z najwyższą starannością. Restrykcyjne procedury mycia i dezynfekcji są standardem systemu McDonald’s. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników i gości na bieżąco monitorujemy sytuację dotyczącą rozprzestrzeniania się wirusa i identyfikujemy potencjalne zagrożenia. W ramach działań prewencyjnych i zgodnie z zaleceniami rządu, zamknęliśmy sale jadalne. Dodatkowo wdrożyliśmy procedurę bezdotykowego przekazywania zamówień, a pracownicy na stanowiskach kasjer oraz prezenter używają rękawiczek. Współpracujemy z odpowiednimi organami oraz jesteśmy przygotowani do podjęcia dalszych niezbędnych działań.
Na jakie wsparcie w obecnej sytuacji mogą liczyć franczyzobiorcy ze strony centrali? Czy w razie nagłego kryzysu, jaki właśnie nastąpił bycie częścią silnej grupy, jaką jest sieć McDonald's daje przedsiębiorcom większe szanse na przetrwanie?
Z racji ograniczonych możliwości budowania sprzedaży, znacznych kosztów pracowniczych, obecna sytuacja dotyka każdą organizację franczyzową, a w szczególności te oparte na restauracjach w centrach handlowych – to one potrzebują najszybszego wsparcia. W innych typach restauracjach także odnotowujemy znaczące spadki sprzedaży, co wpływa na sytuację finansowo naszych partnerów biznesowych. Opracowaliśmy własny program wsparcia dla licencjobiorców, przesuwający największe płatności w czasie i redukujący część z nich. Liczymy także na rozwiązania zaproponowane w pakiecie osłonowym przygotowanym przez rząd.
Czy szacujecie Państwo, jak duże mogą być straty spowodowane przez przedłużające się zamknięcie lokali?
Sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie i ma charakter wyjątkowy, dlatego trudno prognozować, jaka będzie kondycja branży gastronomicznej w najbliższej przyszłości. W McDonald’s przekierowaliśmy naszą działalność na dostawę posiłków oraz linię McDrive. Niezależnie od scenariusza naszym priorytetem jest stabilne zatrudnienie naszych pracowników oraz prowadzenie działalności w sposób bezpieczny dla zespołów restauracji i gości. Zakładamy, że niebawem sytuacja się zmieni i wraz z naszymi partnerami, wrócimy do realizacji naszej strategii rozwoju marki w Polsce.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej