Czy sushi się opłaca?

Dwie wersje
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod marką Koku Sushi działa 26 restauracji. Tylko dwie z nich (w Białymstoku) to lokale własne, pozostałe są prowadzone przez franczyzobiorców.
– W ciągu kilku najbliższych miesięcy powstaną cztery nowe lokale – zapowiada Magdalena Matejczuk, menedżer sieci Koku Sushi. – Prace remontowe są już mocno zaawansowane w Jastrzębiu-Zdroju i Nowej Soli, natomiast Słupsk i Szczawno-Zdrój zaczynają pierwszy etap przygotowań w najbliższych dniach. Jednak to nie wszystkie plany na ten rok. Prowadzimy rozmowy z kolejnymi potencjalnymi partnerami. Poza tym przygotowujemy się także do wprowadzenia w całej sieci ekologicznych opakowań.

Sushi premium lub standard

Lokale Koku Sushi można otwierać w dwóch standardach  standard i premium. Tych ostatnich jest obecnie pięć. Restauracje premium są większe, bardziej eleganckie i nowocześniejsze w designie. 
– Wzbogacone są o wyselekcjonowaną ofertę alkoholi wysokoprocentowych (w tym japońskich) – dodaje Magdalena Matejczuk. – Restauracje Koku Sushi Premium stworzyliśmy z myślą o tym, aby można było w nich organizować większe imprezy, takie jak biznesowe lunche, uroczystości rodzinne, spotkania towarzyskie.

Na restaurację premium potrzebny jest lokal wielkości 100-180 m2. Na inwestycję należy zaplanować kwotę rzędu 450 tys. zł. W tej sumie zawierają się koszty adaptacji i wyposażenia. Natomiast na lokal w wersji standard wystarczy powierzchnia 70-120 m2. Kapitał potrzebny na start to w tym przypadku 150-200 tys. zł.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa to 2,5 tys. zł, niezależnie od formatu lokalu. Nie ma opłat marketingowych.
W miastach do 150 tys. mieszkańców franczyzobiorca uzyskuje wyłączność. W przypadku większych miast ta kwestia jest ustalana indywidualnie. 
– W gastronomii sprawą pierwszorzędną jest lokalizacja. Kiedy inwestor ma już upatrzone miejsce, pomagamy ocenić jej plusy i minusy i razem opracowujemy plan wykorzystania jego mocnych stron – mówi Magdalena Matejczuk. – Przygotowujemy też aranżację wnętrza, projekty technologiczne, dokumenty. Przedstawiamy zaufanych dostawców sprzętu, produktów i naczyń. Wspólny koszyk zakupowy zapewnia dobre, wynegocjowane cen. Razem określamy również strategię promocji.
Franczyzodawca zapewnia także czterotygodniowe szkolenia pracowników, podczas których poznają oni receptury i uczą się przyrządzania dań. 
– Po starcie lokalu jesteśmy w ciągłym kontakcie, korygujemy ewentualne błędy, doradzamy i wspieramy. Obejmujemy naszych partnerów ogólnosieciowymi akcjami marketingowymi – informuje Magdalena Matejczuk.

Sushi dla wszystkich?

Według licencjodawcy Koku Sushi, pochodzący z Japonii przysmak nie jest dziś w Polsce już daniem elitarnym. Co więcej, jest też bardzo popularne w grupie najmłodszych, nastolatków i studentów, co dobrze rokuje na przyszłość. 
– Generalnie coraz większa grupa Polaków jada na mieście lub zamawia dania w systemie delivery. Największy przyrost klientów obserwowaliśmy w grupie klientów kupujących online. Można powiedzieć, że gastronomia przeszła właśnie internetową rewolucję jeśli chodzi o sposób zamawiania – uważa Magdalena Matejczuk. – I wszystkie znaki wskazują, że progres będzie się odbywał przy zastosowaniu nowych technologii i internetowych kanałów komunikacyjnych. Stąd nasza decyzja, by zainwestować w autorskie rozwiązanie IT, które zostało przygotowane specjalnie na potrzeby naszej sieci. Chodzi o kartę lojalnościową, która skoordynowana jest z aplikacją online i całym systemem sprzedaży.

WIZYTÓWKA MARKI KOKU SUSHI

Sieć sushi barów, rozwijająca się od 2004 roku.

KOKU SUSHI W 2019 roku

  • 2 lokale własne
  • 24 lokale franczyzowe
  • kwota inwestycji od 150 tys. zł
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €