Dobre jedzenie to podstawa

– Polacy coraz chętniej sięgają po rzeczy z wyższej półki cenowej, także w gastronomii – mówi Daniel Załupka, franczyzodawca The William Wallace whisky bar & restaurant.
Z raportów przygotowywanych przez ekspertów od rynku gastronomicznego wynika, że Polacy coraz chętniej jadają na mieście.
Mam takie same spostrzeżenia. Polacy chcą wychodzić z domu, stać ich na to. Ale jednocześnie oczekują coraz lepszej oferty. Szukają miejsc z dobrym jedzeniem, dobrą obsługą, gdzie miło spędzą czas. Chętnie zapłacą wyższy rachunek, ale w zamian za naprawdę dobry produkt. Coraz chętniej sięgają po rzeczy z wyższej półki cenowej, także w gastronomii.
Czym wyróżnia się koncept The William Wallace whisky bar & restaurant?
Przede wszystkim dobrą ofertą gastronomiczną i szerokim wyborem alkoholi. W menu są m.in. dania z grilla, steki, burgery, przystawki. Mamy ok. 100 rodzajów whisky z 25 krajów. Kierujemy się do jak najszerszej grupy klientów: zarówno do rodzin z dziećmi, jak i do ludzi biznesu czy grup towarzyskich. Można do nas przyjść z całą rodziną na obiad, wpaść na kawę i ciastko, albo spędzić wieczór ze znajomymi. Wnętrze jest urządzone bardzo klimatycznie, aby każdy czuł się tutaj komfortowo. Tę atmosferę chcemy powielać też w restauracjach franczyzowych. Oczekuję, że franczyzobiorcy włożą w swoje lokale dużo wysiłku i dobrej energii, tak jak ja to zrobiłem.
Na razie restauracja The William Wallace działa w 100-tysięcznym Słupsku. Czy to koncept dla podobnej wielkości miast, czy sprawdzi się też w większych, gdzie jest większa konkurencja?
Oczywiście w mniejszym mieście mamy szansę bycia jedynym na rynku tego typu lokalem. Ale uważam, że koncept dobrze sprawdzi się również w większych miastach, jak np. Gdańsk czy Warszawa. Mogą to być zarówno duże restauracje, 200-300 metrowe, jak i mniejsze, 100-metrowe. Na pewno trzeba szczególny nacisk położyć na ofertę kulinarną. Bo alkoholu można się napić wszędzie, a dobre jedzenie zawsze będzie wyróżnikiem.
Z jaką inwestycją powinien liczyć się franczyzobiorca marki?
Według moich szacunków wydatki to ok. 1 tys., zł za 1 m2, w przypadku lokalu nie przystosowanego jeszcze do potrzeb gastronomii. Mówię to na własnym przykładzie. Ale trzeba przy tym podkreślić, że franczyzobiorca musi się osobiście angażować w prace. Ja wiele rzeczy w restauracji zrobiłem własnoręcznie, dzięki czemu obniżyłem koszty inwestycji.
WIZYTÓWKA MARKI THE WILLIAM WALLACE
Restauracje utrzymane w szkockim klimacie, z dużym wyborem whisky.
- 1 restauracja własna
- minimalna powierzchnia lokalu 100 m2
- miasta powyżej 100 tys. mieszkanców
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej