Zarabiamy na szyciu garniturów na miarę
Bułgarska marka Brutale szuka franczyzobiorców w Polsce. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję?
Bułgarska marka Brutale specjalizuje się w szyciu garniturów i koszul na miarę.
– Nasze produkty są wytwarzane przez profesjonalnych krawców z Unii Europejskiej, którzy mają ponad 10-letnie doświadczenie w branży. Mężczyzna, który dba o swój wygląd zdaje sobie sprawę z tego, że nic nie może się równać z dobrze skrojonym garniturem – zapewnia Nikolay Kostadinov, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Brutale. – Olbrzymią wagę przywiązujemy do jakości, która narzuca również dość wysoką cenę. Używamy wyłącznie włoskich materiałów, dlatego cena garniturów Brutale wynosi od 5 do 7 tys. zł – dodaje Nikolay Kostadinov.
Smykałka do mody
Marka Brutale poza Bułgarią ma ambicje rozwoju sieci również w innych krajach Europy. Obecnie działa również w Londynie oraz Mediolanie. Niedawno postanowiła rozwinąć sieć franczyzową na polskim rynku.
– Jeśli mamy szczegółowo scharakteryzować klientów marki Brutale, to są to mężczyźni, którzy noszą garnitur na co dzień: biznesmeni, architekci, prawnicy, urzędnicy, politycy, bankierzy, pracownicy korporacji itp. A w Polsce te grupy zawodowe są bardzo liczne – tłumaczy Nikolay Kostadinov.
A jakie konkretne wymagania stawia franczyzodawca przyszłym partnerom? Jak podkreśla Nikolay Kostadinov, odpowiednimi kandydatami do współpracy z marką są osoby zainteresowane modą.
– Doświadczenie w krawiectwie nie jest konieczne. Dużą uwagę przywiązujemy natomiast do umiejętności sprzedażowych – tłumaczy Nikolay Kostadinov.
Zadaniem franczyzobiorcy jest bowiem zachęcenie klienta do kupna koszuli czy garnituru i pobranie miary. Wykonaniem zlecenia zajmuje się już centrala firmy w Bułgarii. Po mniej więcej czterech tygodniach gotowy garnitur lub koszula trafiają do klienta w Polsce.
Obsługi klientów i przyjmowania zleceń franczyzobiorcy będą mogli nauczyć się w trakcie szkolenia. –Zdajemy sobie sprawę, że działamy na konkurencyjnym rynku, ale nie obawiamy się tego, ponieważ mamy duże doświadczenie w marketingu. Partnerzy zostaną przeszkoleni w zakresie sprzedaży i promocji. Na każdym etapie będziemy im doradzać, jak być bardziej widocznym na lokalnym rynku – mówi Kostadinov.
Pieniądze na biznes
Brutale nie wymaga od swoich franczyzobiorców otwarcia sklepu lub atelier. Franczyzobiorcy mogą umawiać się na indywidualne spotkania w domu klienta lub innym dogodnym dla niego miejscu. Partnerzy marki Brutale mogą świadczyć usługi z zakresu tylko szycia garniturów lub dodatkowo koszul na miarę. Koszt inwestycji zaczyna się od 20 tys. euro (86 tys. zł), jeśli franczyzobiorca zdecyduje się sprzedawać tylko garnitury. Nieco więcej – 25 tys. euro (107,5 tys zł) – trzeba przeznaczyć na inwestycję, gdy w ofercie znajdą się dodatkowo niestandardowe koszule.
– Kwoty te pokrywają wszystkie koszty opłat franczyzowych, próbek materiałów na garnitury i szkoleń. Z naszej strony nie ma żadnych innych ukrytych kosztów, a franczyzobiorcy nie będą musieli płacić stałych opłat miesięcznych, ani opłat marketingowych – wyjaśnia Kostadinov.
Jak zapewnia franczyzodawca, model biznesowy Brutale jest dochodowy, ale franczyzobiorca musi pracować zgodnie z wytycznymi marki.
– Okres zwrotu z inwestycji zależy od kilku czynników: inwestycji początkowej, kosztów eksploatacji i obrotów. Nasz model biznesowy jest opłacalny, ale franczyzobiorcy powinni starać się przestrzegać zalecanych przez nas wytycznych – zauważa Kostadinov.
Brutale chce się rozwijać przede wszystkim w dużych miastach, w których na tego typu usługi jest zapotrzebowanie.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

