Spaghetti międzykontynentalnie

Otwarcia w Kalifornii i Dubaju – ten rok sieć Makarun Spaghetti and Salad może zaliczyć do udanych. Dla franczyzobiorców przygotowała też nowe możliwości współpracy.
Obecnie pod szyldem Makaruna działa 30 lokali. W tym roku powstało w sumie 13: 11 w Polsce i dwa za granicą. W październiku ruszył nowy Makarun w Kalifornii, a na początku grudnia w Dubaju.
– W kraju chcielibyśmy utrzymać dotychczasowy rozwój i w przyszłym roku uruchomić minimum 10 nowych punktów franczyzowych w Polsce oraz minimum 6 kolejnych lokalizacji własnych Makaruna w Krakowie – zapowiada Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad. – Natomiast rozwój zagraniczny, zwłaszcza w Dubaju, Kalifornii oraz Algierii (bo na ten rynek marka też wkrótce wchodzi – przyp. red.) w dużej mierze zależy od tego, jak nasi tamtejsi partnerzy będą realizować swoje zobowiązania, wynikajace z umowy masterfranczyzy.
Z wyspy też można
Ostatnio sporo Makarunów otworzyło się w galeriach handlowych. Inne zalecane lokalizacje to biurowce oraz okolice deptaków, centrów miast czy dworców kolejowych (marka ma streetfoodowe korzenie). W przypadku spaghetterii „przy ulicy” najważniejsze jest duże natężenie ruchu pieszych, bliskość biur, szkół, przystanków i uczelni.
– Najlepsze są większe ośrodki miejskie, ale nie wykluczamy mniejszych miejscowości, które mogą wspierać swoją sprzedaż dzięki dowozom na całe miasto – mówi Przemysław Tymczyszyn. – W naszym zainteresowaniu na przyszły rok są Wrocław, Warszawa, a także północny zachód kraju: Trójmiasto, Szczecin, Zielona Góra.
W ofercie franczyzowej Makaruna dostępne są różne formaty prowadzenia biznesu. Pierwszy to tradycyjna spaghetteria (samodzielną albo w food courcie). Jest też wersja mobilna, czyli food truck. W tym roku marka opracowała też bardziej budżetowe rozwiązanie, czyli gotowe pawilony, które można postawić w wybranym miejscu, np. przy dworcach, stacjach metra, ruchliwych centrach handlowych. Ostatni format, który wprowadzono do oferty to wyspa handlowa, o powierzchni od 10 m2.
– W ten sposób chcemy pozyskać najatrakcyjniejszych miejscówki w centrach handlowych i biurowcach. Wyspę, zajmującą zaledwie 10 m2 da się w zasadzie postawić wszędzie. Mała powierzchnia oznacza oczywiście korzystny cenowo czynsz – przekonuje Przemysław Tymczyszyn.
W przypadku poszukiwania lokali w galeriach handlowych i biurowcach to zwykle franczyzodawca kontaktuje się z właścicielami i zarządcami budynków. Natomiast franczyzobiorcy są odpowiedzialni za znalezienie miejsca na spaghetterie w lokalizacjach przyulicznych.
Ile na start?
Minimalna kwota inwestycji w Makaruna to ok. 100 tys. zł w przypadku food trucka w leasingu lub pawilonu gastronomicznego. Inwestycja w lokal to zazwyczaj od 160 do 240 tys. zł. Wstępna opłata licencyjna wynosi 16 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa 800 zł plus 4 proc. od obrotu, a opłata marketingowa 333 zł miesięcznie.
– Franczyzobiorcy uzyskują pomoc w oszacowaniu kosztów adaptacji oraz projekt aranżacji wnętrza. Mają wsparcie w kwestiach formalnych, przygotowaniu dokumentów, pozwoleń itd. Mogą skorzystać z aplikacji i rozwiązań informatycznych proponowanych przez sieć. Przechodzą cykl szkoleń z zakresu przygotowania potraw, rekrutacji i obsługi klientów – wylicza Przemysław Tymczyszyn. – Całe know-how otrzymują w skondensowanej formie w podręczniku operacyjnym. Mogą liczyć na wsparcie marketingowe oraz merytoryczne. Jesteśmy do dyspozycji w sytuacjach kryzysowych, kiedy trzeba na bieżąco rozwiązywać pojawiające się problemy.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

New York Pizza Department
Pizzerie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Żabka
Sklepy typu convenience
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...