Sushi rośnie w siłę

Koku Sushi kończy rok z liczbą sześciu nowych lokali na koncie. Jakie ma plany na przyszłość?
Marka Koku Sushi ma dziś 26 restauracji w 23 polskich miastach.
– Jeszcze rok temu uważaliśmy, że cztery otwarcia rocznie to liczba, która pozwala na spokojny, sukcesywny progres sieci. Ale w tym roku powstało sześć lokali i bez problemu temu podołaliśmy, ponieważ wypracowane latami procedury zadziałały bezbłędnie – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka Koku Sushi.
W najbliższych miesiącach koncept ma w planach otwarcia restauracji w Bydgoszczy, Jastrzębiu Zdroju, Szczawnie, Olsztynie, a także kolejne w Warszawie.
Gdzie na sushi?
Franczyzodawcę najbardziej interesują miasta wielkości od 30 do 200 tys. mieszkańców. Najatrakcyjniejsze to te, w których do tej pory nie funkcjonował żaden sushi bar.
– Bycie pierwszym zawsze daje profity – podkreśla Urszula Olechno. – Nie znaczy to, że nie otwieramy restauracji w miejscowościach, gdzie sushi jest już znane, ale wtedy starannie wybieramy lokal i staramy się pokonać konkurencję jakością. W dużych miastach rynek często wydaje się już przesycony, choć można w nich oczywiście znaleźć interesujące i perspektywiczne lokalizacje, ponieważ szybko się rozrastają.
Preferowane lokalizacje to centra miast, okolice rynków. Lokal powinien znajdować się na parterze, pożądane są duże witryny. Franczyzobiorca przedstawia licencjodawcy swoje propozycje, które centrala marki analizuje i opiniuje. Koku Sushi można otwierać w dwóch formatach – standardowym i premium. W pierwszym przypadku optymalna powierzchnia to 70-120 m2, w drugim 100-140 m2. Przygotowania lokalu do otwarcia trwają około 3 miesięcy.
– Jesteśmy dosyć restrykcyjni jeśli chodzi o wyposażenie i wygląd lokalu, ponieważ zależy nam na zachowaniu jednolitości i spójności w sieci, co podnosi jej ogólną rozpoznawalność – podkreśla Urszula Olechno. – Wskazujemy partnerów, z którymi sieć współpracuje: dostawców produktów, sprzętu, naczyń, architektów wnętrz, agencję PR. Nie ma tu dowolności. Wynika to z dbałości o jakość i wizerunek. Wspólny koszyk zakupowy pozwala zaś wynegocjować dobre ceny dla całej sieci.
Na otwarcie standardowego KOKU Sushi trzeba przeznaczyć około 250 tys. zł, w przypadku Sushi Premium kwota wzrasta do 700 tys. zł. Opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa to 2,5 tys. zł. Umowa jest zawierana na cztery lata.
Franczyzodawca opracowuje dokładne wytyczne co do wystroju i wyposażenia lokalu, przygotowuje projekty technologiczne. Oferuje wsparcie marketingowe i prowadzenie wspólnych kampanii promocyjnych i reklamowych.
– Każdy franczyzobiorca otrzymuje zestaw receptur oraz podręcznik operacyjny. Przed otwarciem lokalu przeprowadzamy czterotygodniowe szkolenia: przez trzy pracujemy z kucharzami, tydzień zajmuje przygotowanie personelu obsługującego salę – opisuje Urszula Olechno. – Uczymy przyrządzania sushi i innych dań, standardów obsługi i komunikacji z gościem oraz technik sprzedaży. Realizujemy szkolenia dotyczące obsługi systemu sprzedaży i aplikacji, towaroznawstwa, prowadzenia mediów społecznościowych, podstaw zarządzania i marketingu.
Po otwarciu jeszcze przez tydzień menedżerowie sieci są na miejscu i pomagają w pierwszych dniach, optymalizują procedury, poprawiają niedociągnięcia.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

New York Pizza Department
Pizzerie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...