Zarabiać w podskokach
Z roku na rok rośnie liczba klientów parków trampolin. Franczyzodawca Jump World pokaże licencjobiorcom, jak można zarobić w tym biznesie.
Pod marką Jump World działa w Polsce 12 parków trampolin. Dziewięć z nich we franczyzie.
– Na początku przyszłego roku otwieramy kolejny, w Ciechanowie. Na 2020 rok mamy poza tym podpisane jeszcze dwie umowy – mówi Zbigniew Macion z Jump World. – Rozpoczynamy też ekspansję zagraniczną. Mamy w planach otwarcia na Słowacji, w Czechach i we Włoszech.
Wbrew pozorom, jak zapewnia franczyzodawca, park trampolin to pomysł na biznes nie tylko w dużym mieście.
– Dobrze się sprawdzi już w powiatach, liczących 100 tys. mieszkańców – podkreśla Zbigniew Macion.
Minimalna powierzchnia hali, w której można otworzyć park trampolin to 400 m2. Założenie jest takie, że powinna jednorazowo zmieścić klasę liczącą 30 dzieci. Im większa hala (może mieć nawet do 4 tys. m2), tym bardziej mogą być rozbudowane atrakcje. Licencjodawca przyznaje, ze samodzielna budowa lub kupno hali nie jest opłacalne. Lepiej wynająć takie pomieszczenia. Powinny mieć wysokość min. 5,5 m (licząc od podłogi do pierwszej przeszkody u góry, np. belki czy klimatyzatora), być ogrzewane i mieć wentylację. Co ważne musi to być obiekt o przeznaczeniu handlowym lub usługowym (a nie magazynowym albo produkcyjnym). Miejsce musi mieć dobry dojazd komunikacją miejską i duży parking. Jump World zapewnia, że pomaga franczyzobiorcom w wyborze odpowiedniej lokalizacji na biznes i urządzeniu parku.
– Bierzemy na siebie prace projektowe, dostarczamy całe wyposażenie, zajmujemy się montażem urządzeń – wylicza Zbigniew Macion. – Szkolimy personel, zapewniamy całą niezbędną dokumentację, przygotowujemy pakiet ubezpieczeniowy, franczyzodawca otrzymuje dostęp do platformy on-line.
Koszty inwestycji właściciel konceptu szacuje na minimum 450 zł za 1 m2. Parki są podzielone na strefy tematyczne, takie jak m.in. koszykówka, siatkówka, basen z gąbkami, boisko do zbijaka, strefę gladiatorów, ściankę wspinaczkową, arenę główną, strefę „parkour”, tory przeszkód ninja.
– W mniejszych miastach nasze parki bardzo szybko zyskują popularność, często są jedyną atrakcją na weekendowe wyjścia czy zorganizowanie urodzin dla dzieci – dodaje Zbigniew Macion. – W większych miastach konieczne jest nieco inne podejście marketingowe. Np. w samej Warszawie jest obecnie dziewięć parków trampolin. Trzeba więc pomyśleć o atrakcjach, które nas wyróżnią. W stolicy mamy m.in. zjeżdżalnię na pontonach oraz tyrolkę, do której ustawiają się kolejki.
Franczyzodawca przyznaje, że z roku na rok rośnie liczba klientów, korzystających z parków trampolin. Ale jednocześnie zmniejsza się liczba miast, gdzie takich atrakcji jeszcze brakuje.
– Dlatego uważam, że konsolidacja na tym rynku jest nieuchronna – podkreśla Zbigniew Macion. – Duże firmy wchłoną te mniejsze i na rynku zostanie kilku dużych graczy.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

