Sposób na pierogi

Właściciele Pierogarni Ciasto i Farsz chcą zbudować sieć lokali ajencyjnych. Na jakich zasadach można współpracować z marką i czy to się opłaca?
Pierogi to jedno z najpopularniejszych w Polsce dań. Tę popularność postanowili wykorzystać twórcy konceptu Ciasto i Farsz, którzy właśnie zaczęli budować sieć pierogarni pod tym szyldem.
– Pomyśleliśmy, że w Polsce brakuje pierogarni w nowoczesnym stylu – mówi Grzegorz Sirant, menedżer ds. administracyjnych Pierogarni Ciasto i Farsz. – Są albo garmażerki, albo restauracje serwujące pierogi. A my postanowiliśmy stworzyć sieć nowoczesnych pierogarni, z ładnym wnętrzem, otwartą kuchnią, szybką obsługą i cenami akceptowalnymi dla masowego odbiorcy.
Ajent policzy zyski
W tej chwili funkcjonują dwie pierogarnie Ciasto i Farsz w Szczecinie, wkrótce w tym samym mieście zostanie otwarta trzecia. Do końca przyszłego roku koncept chce mieć ok. 40 lokali, a do 2025 planuje rozbudować sieć do 150 punktów. Pomóc ma w tym system ajencyjny.
– Szukamy ajentów i partnerów, którzy będą pracować w naszym punktach, w zamian za wynagrodzenie i udział w zyskach – wyjaśnia Grzegorz Sirant.
Marka chce przekazywać już funkcjonujące pierogarnie własne w zarządzanie ajentom, albo otwierać nowe, w dogodnych dla partnerów lokalizacjach. Lokale w założeniu nie będą własnością ajentów – umowę najmu podpisuje centrala firmy. Jednak ajent może zainwestować w lokal – czyli kupić już działający, albo otworzyć nowy. Może też partycypować częściowo w kosztach. Od tego, jak będzie wysoki wkład finansowy ajenta, zależeć będzie jego późniejszy udział w zyskach.
– Ajent może zarabiać z dwóch źródeł – tłumaczy Grzegorz Sirant. – Po pierwsze otrzymuje wynagrodzenie, które na początku wynosi 5 tys. zł netto. Drugie źródło to właśnie udział w zyskach. Jeżeli jego wkład w inwestycję w lokal wynosi 100 proc., to przez pierwszy rok współpracy ajent otrzymuje 40 proc. zysków pierogarni, a od drugiego roku 50 proc. Im wkład w inwestycję jest mniejszy, tym niższe udziały w zyskach.
Ajent musi przepracować w pierogarni ok. 150 godz. miesięcznie, na dowolnym stanowisku: w kuchni, jako kasjer lub osoba wydająca zamówienia. Przejdzie w tym celu odpowiednie szkolenia.
Szybko i na widoku
Pierogarnie – zdaniem właścicieli konceptu – sprawdzą się w różnych lokalizacjach: na osiedlach, w centrach miast, w galeriach handlowych.
– Interesują nas miasta wielkości min. 60-70 tys. mieszkańców, ale możemy wziąć pod uwagę też mniejsze, jeśli uznamy, że mają odpowiedni potencjał – dodaje Grzegorz Sirant.
Minimalna inwestycja w lokal to 50 tys. zł. Każdy lokal jest w pełni przygotowany do otwarcia przez centralę: remontowany, wyposażany. Jako że pierogarnie mają kuchnię otwartą, produkcja pierogów odbywa się w obecności klientów.
– Tylko farsze są przygotowane w naszej kuchni centralnej i dowożone do lokali. Wraz z rozbudową sieci chcemy mieć kilka centralnych kuchni, które będą zaopatrywać pierogarnie w różnych częściach kraju – wyjaśnia Grzegorz Sirant.
Na miejscu w lokalu jest natomiast wyrabiane ciasto. Klienci widzą też jak pierogi są lepione i gotowane. Założeniem marki jest, aby obsługa jednego klienta nie trwała dłużej niż 10 minut.
Centrala zajmie się marketingiem marki, przygotuje event na otwarcie każdej placówki. W stałej ofercie lokali Ciasto i Farsz jest 10 rodzajów pierogów, podzielonych na kilka kategorii: klasyczne, vege, deserowe i specjalne. Będą też wprowadzane smaki sezonowe.
– Dbamy nie tylko o jakość i smak pierogów, ale też o estetykę ich podawania – podkreśla Grzegorz Sirant. – Mamy ekologiczne opakowania i zastawy, talerze z liści palmowych, drewniane sztućce.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

New York Pizza Department
Pizzerie

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...