Franczyza bez lukru
Franczyzodawca Fit Cake zapewnia, że zdrowe słodycze przyciągną mieszkańców i dużych, i małych miast. Ile można zarobić na ich sprzedaży?
Piaseczno, Otwock, Płock, Gdynia, Żory – w tych miastach już niedługo pojawią się cukiernie Fit Cake. Te pięć nowych lokali dołączy do siedmiu obecnie działających. Fit Cake to cukiernia połączona z zakładem produkcyjnym, gdzie na miejscu wypieka się ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania itp. Produkty w menu nie zawierają glutenu ani cukru. Do każdego produktu dołączana jest informacja o jego składzie, kaloryczności oraz zawartości makroskładników.
Cukiernie powstają zarówno w dużych, jak i w mniejszych miastach.
– Nasi franczyzobiorcy to często społecznicy, którzy chcą zrobić coś dobrego dla swojego miasta, np. otworzyć lokal ze zdrową żywnością – mówi Ewelina Choińska z Fit Cake. – Na początku wielu klientów przychodzi ze zwykłej ciekawości. Ale ci bardziej świadomi potrzeby zdrowego odżywiania zostają na długo. Wszędzie są osoby z alergiami, nietolerancjami pokarmowymi oraz takie, które po prostu chcą o siebie dbać. Natomiast nie wszędzie mają możliwość znalezienia lokalu dla siebie. Znam osoby, które w naszej cukierni po raz pierwszy zjadły rurkę z kremem. Standardowo był to dla nich „zakazany owoc”, ale dzięki temu, że my przygotowujemy zdrowe słodycze, mogli sobie wreszcie na nią pozwolić.
Lokalu na cukiernię najlepiej szukać w centrum miasta. W pobliżu powinien być parking, aby klienci nie musieli nosić daleko zamówionych ciast czy tortów. Optymalna wielkość pomieszczeń to 70 m2. Według franczyzodawcy koszt inwestycji wynosi ok. 1 tys. zł za 1 m2. W tym zwiera się już wstępna opłata licencyjna, która wynosi 25 tys. zł.
– Jeśli chodzi o galerie handlowe, to przygotowanie tam cukierni wraz z zakładem produkcyjnym byłoby bardzo drogą inwestycją – wyjaśnia Ewelina Choińska. – Dlatego przyjęliśmy, że franczyzobiorca, który już prowadzi cukiernię w lokalizacji przyulicznej i tam przygotowuje świeże produkty, może otworzyć w galerii wyspę handlową, do której będzie te produkty po prostu dowoził. Tak będzie wkrótce w Łodzi i w Warszawie.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, dostają receptury wszystkich pozycji z oferty, ich dokładny skład, opis tego jak duże powinny być porcje itd. Otrzymują również listę produktów, z jakich powinni korzystać. Licencjodawca udostępnia wzory aranżacji cukierni, pomaga zrobić konieczne modyfikacje projektowe, przygotować dokumentację dla sanepidu.
– W tej chwili tworzymy też własną ekipę remontowo-budowlaną, która będzie się zajmować przygotowywaniem lokali pod klucz, w cenach deweloperskich, jeśli ktoś będzie miał takie życzenie – dodaje Ewelina Choińska. – Od przyszłego roku będziemy również pomagać w uzyskiwaniu zewnętrznego finansowania na inwestycję, czyli kredytów, leasingów.
Opłata franczyzowa to albo 2,5 tys. zł rocznie, albo 2 proc. od obrotu lub 300 zł miesięcznie. Franczyzobiorcy dostają wyłączność terytorialną na dane miasto. Licencjodawca zapewnia, że biznes jest rentowny od pierwszego miesiąca.
– Bardzo dbamy o marketing i o to, aby otwarcie nowej cukierni było dużym wydarzeniem na lokalnym rynku – podkreśla Ewelina Choińska. – Nawiązujemy współpracę z lokalnymi mediami, z którymi przygotowujemy np. programy czy wywiady o zdrowym żywieniu. Działamy na grupach tematycznych w mediach społecznościowych. To o wiele bardziej skuteczne niż konwencjonalna reklama.
Według franczyzodawcy, miesięczne zyski, na jakie można liczyć od początku działalności, to ponad 20 tys. zł. – To pozwala osiągnąć zwrot z inwestycji nawet po trzech miesiącach – zapewnia Ewelina Choińska.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

