Franczyza bez lukru

Franczyzodawca Fit Cake zapewnia, że zdrowe słodycze przyciągną mieszkańców i dużych, i małych miast. Ile można zarobić na ich sprzedaży?
Piaseczno, Otwock, Płock, Gdynia, Żory – w tych miastach już niedługo pojawią się cukiernie Fit Cake. Te pięć nowych lokali dołączy do siedmiu obecnie działających. Fit Cake to cukiernia połączona z zakładem produkcyjnym, gdzie na miejscu wypieka się ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania itp. Produkty w menu nie zawierają glutenu ani cukru. Do każdego produktu dołączana jest informacja o jego składzie, kaloryczności oraz zawartości makroskładników.
Cukiernie powstają zarówno w dużych, jak i w mniejszych miastach.
– Nasi franczyzobiorcy to często społecznicy, którzy chcą zrobić coś dobrego dla swojego miasta, np. otworzyć lokal ze zdrową żywnością – mówi Ewelina Choińska z Fit Cake. – Na początku wielu klientów przychodzi ze zwykłej ciekawości. Ale ci bardziej świadomi potrzeby zdrowego odżywiania zostają na długo. Wszędzie są osoby z alergiami, nietolerancjami pokarmowymi oraz takie, które po prostu chcą o siebie dbać. Natomiast nie wszędzie mają możliwość znalezienia lokalu dla siebie. Znam osoby, które w naszej cukierni po raz pierwszy zjadły rurkę z kremem. Standardowo był to dla nich „zakazany owoc”, ale dzięki temu, że my przygotowujemy zdrowe słodycze, mogli sobie wreszcie na nią pozwolić.
Lokalu na cukiernię najlepiej szukać w centrum miasta. W pobliżu powinien być parking, aby klienci nie musieli nosić daleko zamówionych ciast czy tortów. Optymalna wielkość pomieszczeń to 70 m2. Według franczyzodawcy koszt inwestycji wynosi ok. 1 tys. zł za 1 m2. W tym zwiera się już wstępna opłata licencyjna, która wynosi 25 tys. zł.
– Jeśli chodzi o galerie handlowe, to przygotowanie tam cukierni wraz z zakładem produkcyjnym byłoby bardzo drogą inwestycją – wyjaśnia Ewelina Choińska. – Dlatego przyjęliśmy, że franczyzobiorca, który już prowadzi cukiernię w lokalizacji przyulicznej i tam przygotowuje świeże produkty, może otworzyć w galerii wyspę handlową, do której będzie te produkty po prostu dowoził. Tak będzie wkrótce w Łodzi i w Warszawie.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, dostają receptury wszystkich pozycji z oferty, ich dokładny skład, opis tego jak duże powinny być porcje itd. Otrzymują również listę produktów, z jakich powinni korzystać. Licencjodawca udostępnia wzory aranżacji cukierni, pomaga zrobić konieczne modyfikacje projektowe, przygotować dokumentację dla sanepidu.
– W tej chwili tworzymy też własną ekipę remontowo-budowlaną, która będzie się zajmować przygotowywaniem lokali pod klucz, w cenach deweloperskich, jeśli ktoś będzie miał takie życzenie – dodaje Ewelina Choińska. – Od przyszłego roku będziemy również pomagać w uzyskiwaniu zewnętrznego finansowania na inwestycję, czyli kredytów, leasingów.
Opłata franczyzowa to albo 2,5 tys. zł rocznie, albo 2 proc. od obrotu lub 300 zł miesięcznie. Franczyzobiorcy dostają wyłączność terytorialną na dane miasto. Licencjodawca zapewnia, że biznes jest rentowny od pierwszego miesiąca.
– Bardzo dbamy o marketing i o to, aby otwarcie nowej cukierni było dużym wydarzeniem na lokalnym rynku – podkreśla Ewelina Choińska. – Nawiązujemy współpracę z lokalnymi mediami, z którymi przygotowujemy np. programy czy wywiady o zdrowym żywieniu. Działamy na grupach tematycznych w mediach społecznościowych. To o wiele bardziej skuteczne niż konwencjonalna reklama.
Według franczyzodawcy, miesięczne zyski, na jakie można liczyć od początku działalności, to ponad 20 tys. zł. – To pozwala osiągnąć zwrot z inwestycji nawet po trzech miesiącach – zapewnia Ewelina Choińska.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

New York Pizza Department
Pizzerie

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...