Zarabiaj w telekomunikacji
– Szukamy osób, które chciałyby przejąć nasze salony sprzedaży lub otworzyć nowe – mówi Robert Chmielewski, operacyjny dyrektor sprzedaży Eurotel.
Czym dokładnie zajmuje się Eurotel?
Jesteśmy partnerem operatorów Play, T-mobile, a także NC+ oraz Apple. W sumie zarządzamy obecnie ponad 250 salonami sprzedaży, własnymi oraz franczyzowymi, w których prowadzimy sprzedaż produktów i usług. Szukamy osób, które albo chciałyby przejąć któryś z naszych własnych salonów, albo otworzyć nowy. Najlepiej byłoby, aby kandydaci mieli jakieś doświadczenie w branży telekomunikacyjnej. Mogą to być np. osoby, które wcześniej pracowały na etatach, a teraz chcą poprowadzić własny biznes.
Rynek w waszej branży jest już chyba mocno nasycony. Nadal jest miejsce na nowe salony?
To prawda, coraz trudniej o dobre nowe lokalizacje. Tym bardziej atrakcyjne są funkcjonujące już nasze salony własne, które możemy zaoferować partnerom do przejęcia. Koszt wykupienia takiej placówki zależy oczywiście od jej kondycji, obrotów. To kwota od 10 tys. zł w górę. Jeśli chodzi natomiast o nowe otwarcia, to nastawiamy się raczej na średniej wielkości miasta, bo w tych największych rzeczywiście nasycenie rynku jest już bardzo duże. Salony chcemy lokalizować wyłącznie w galeriach handlowych, i to tych z dużym potencjałem i odpowiednio wysoką odwiedzalnością.
Jaką kwotę trzeba przeznaczyć na inwestycję?
Ostateczne wydatki zależą od konkretnej galerii handlowej, ale koszt otwarcia placówki to ok. 50 tys. zł. Franczyzobiorcy otrzymują towar w depozyt, dzięki czemu wydatki na starcie są mniejsze. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych. Pomagamy franczyzobiorcom m.in. w negocjacjach wysokości czynszu, przygotowaniach lokalu do otwarcia, szkolimy ich oraz ich pracowników.
Co jest najtrudniejsze przy otwieraniu nowej placówki?
Jak chyba dzisiaj w każdej branży, najsłabszym ogniwem są pracownicy. We własnych placówkach udało nam się doprowadzić do sytuacji, że praktycznie mamy stałą obsadę, nie ma ciągłych roszad, fluktuacji. Naszych franczyzobiorców też nauczymy, jak to osiągnąć.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży telekomunikacja, IT, AGD/RTV
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

