Zarobek na paczkach
Ship Center oferuje franczyzobiorcom dwa modele współpracy. Jakie są koszty inwestycji?
W punkcie Ship Center można nadać lub odebrać przesyłki krajowe i międzynarodowe. Marka oferuje także usługi poligraficzne, m.in. wydruki cyfrowe i wielkoformatowe oraz przygotowuje gadżety reklamowe, pieczątki czy profesjonalne opakowania. Aby usprawnić swoje usługi, Ship Center nawiązało współpracę z największymi firmami kurierskimi i spedycyjnymi, m.in.: UPS, DPD i DHL. Franczyzodawca dzięki połączonej ofercie usług nie narzeka na zainteresowanie zarówno ze strony potencjalnych partnerów, jak i klientów placówek.
Obecnie sieć Ship Center może pochwalić się 86 placówkami franczyzowymi w Polsce. – Nie narzekamy na brak zainteresowania na rynku. Obecnie mamy dwa modele współpracy. Pierwszy zakłada zbudowanie punktu od podstaw, natomiast drugi to otwarcie placówki partnerskiej, która jest dodatkiem do prowadzonej już działalności gospodarczej. Coraz większym powodzeniem cieszy się właśnie ta druga opcja współpracy. Poza tym, po wprowadzeniu niehandlowych niedziel placówki kurierskie mają co robić. Ludzie coraz częściej zamawiają towar przez internet, a następnie kuriera, który im tę przesyłkę dostarczy. Właśnie ta sytuacja na rynku jest dodatkową motywacją dla potencjalnych franczyzobiorców, by wejść w ten biznes – mówi Łukasz Osyra, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Ship Center.
A czy doświadczenie w biznesie jest konieczne do prowadzenia własnego punktu? Franczyzodawca zaznacza, że nie, ponieważ niezbędną wiedzę jest w stanie zapewnić w trakcie serii szkoleń. – Najistotniejsze są dla nas motywacja do pracy oraz chęć założenia własnej działalności gospodarczej. Oczywiście konieczny jest również kapitał inwestycyjny, który waha się od 12 do 23 tys. zł. Kwota jest zależna od stanu lokalu – tłumaczy Łukasz Osyra.
Placówka Ship Center powinna mieć od 15 do 50 m2 i znajdować się w mieście zamieszkałym przez więcej niż 6 tys. mieszkańców. Franczyzodawca dużą uwagę przywiązuje także do lokalizacji. Lokal musi mieścić się na parterze, najlepiej w pobliżu parkingu, aby łatwiej móc przywieźć i wyładować paczki.
W ramach pakietu franczyzowego, franczyzodawca zapewnia wyposażenie lokalu oraz sprzęt (m.in. komputer i drukarkę), oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne, stronę internetową, szkolenia, a także dostęp do programów związanych z usługami poligraficznymi i kurierskimi.
Rozwój za granicą
Sukces sieci zmotywował franczyzodawcę do poszerzenia działalność o rynek zagraniczny. – Pomysł rozwoju sieci poza granicami Polski pojawił się już jakiś czas temu. Rynki wschodnie, jak i zachodniej Europy stale notują wzrost usług kurierskich. Nasza działalność związana z poligrafią również ma się całkiem dobrze. Litwa, Łotwa i Estonia nie mają podobnej sieci na rynku, dlatego postanowiliśmy wypełnić tę lukę. Chcemy znaleźć w tych krajach masterfranczyzobiorców, którzy będą rozwijać naszą sieć – mówi Łukasz Osyra.
Niedawno franczyzodawca otworzył swoją pierwszą placówkę na Litwie. – Ten ruch okazał się strzałem w dziesiątkę. Wszystko działa prawidłowo, zarówno w kwestiach wysyłki paczek, jak i usług poligraficznych. Już wiemy, że za niedługo zostanie otwartych w tym kraju pięć nowych lokali – dodaje Łukasz Osyra.
Na początku 2020 roku franczyzodawca chce mieć pod swoim szyldem 100 placówek na rynku polskim. Ale pierwsza połowa roku będzie skoncentrowana również na rozwoju współpracy zagranicznej.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


