Żabka stawia na innowacje

Co chwalą biorcy licencji
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dziś z odmienionym logo Żabki działa już 4694 spośród 5817 placówek. Sklepy funkcjonujące do tej pory pod marką Freshmarket zostaną przekształcone do nowego formatu Żabki. – Dynamika rozwoju, przy wsparciu sztucznej inteligencji pomagającej w wyszukiwaniu optymalnych lokalizacji dla naszych sklepów, daje nam możliwość przekroczenia jeszcze w tym roku liczby 6 tys. placówek. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że zdecydowana większość sklepów funkcjonuje już w nowym formacie, a w II połowie 2020 roku wszystkie sklepy będą funkcjonować z uśmiechniętym logo – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.

Sieć inwestuje w nowe kanały komunikacji z klientami, a także buduje swoje marki własne. – Przy pomocy takich narzędzi, jak sztuczna inteligencja analizujemy potrzeby i preferencje naszych klientów. Wiemy, że są oni coraz bardziej zapracowani i zabiegani, mają mniej czasu i wolą przeznaczać go na przyjemności lub inne życiowe obowiązki, niż stać w kolejkach. Nowy format sklepów Żabka jest odpowiedzią na ich potrzeby. Tutaj w drodze kupią kawę na wynos, kanapkę na śniadanie, danie gotowe na obiad, odbiorą paczkę i wypłacą gotówkę. Żabka to sklep dający gotowe rozwiązania tu i teraz – dodaje Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. komercyjnych w Żabka Polska.

Odmieniony format sklepów przyniósł nie tylko korzyści konsumentom, lecz także franczyzobiorcom. Wraz z jego wprowadzeniem, Żabka zaprezentowała nowy format franczyzowy, który spotkał się z uznaniem właścicieli sklepów. Sieć wprowadziła ponad 100 zmian w funkcjonowaniu sklepów na podstawie opinii klientów i franczyzobiorców. Właściciele sklepów podkreślają, że nowy format wpłynął na jeszcze lepsze postrzeganie placówek i przyciągnął do sieci o 30 proc. więcej klientów. – Komunikacja z franczyzobiorcami jest dla nas niezwykle istotna. Mamy radę franczyzobiorców, która została wybrana przez wszystkich franczyzobiorców sieci, czyli ponad 4 tys. Rada franczyzobiorców jest w kontakcie z zarządem spółki. To oni sugerują, nad czym należy jeszcze popracować, a co działa sprawnie. Franczyzobiorcy najbardziej zadowoleni są z aplikacji Frappka oraz etykiet elektronicznych – mówi Tomasz Suchański.

Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €