Array ( [article] => Array ( [pid] => 67216 [country] => pl [article_id] => 11305 [article_date] => 2019-09-13 [articletype_id] => 34 [article_title] => Biznes na paczkach [article_intro] => Sylwia Firek pięć lat temu zdecydowała się na franczyzę Epaka.pl. Biznes rozkręciła nadspodziewanie dobrze. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 13 [img_photo_description] => [secret] => scrtk8dd465b93871cb88ab7c3b74e8a53ac2 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => usługi dla konsumentów [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => biznes-paczkach [article_title_striped] => Biznes na paczkach [dir] => article [article_text_photo] =>

Według „Raportu e-commerce w Polsce 2018”, ponad połowa Polaków robi zakupy on-line. Aż 78 proc. internautów przy zamawianiu produktów korzysta z opcji doręczenia przesyłki kurierem. Nic dziwnego, że rynek usług kurierskich rozwija się bardzo dynamicznie. Kurierska firma Epaka.pl ma obecnie ponad 200 placówek stacjonarnych w całej Polsce. Franczyzodawca nie stawia granicy, jeśli chodzi o wielkość miasta, w którym można otworzyć punkt kurierski.
– Z racji tego, że branża kurierska bardzo dynamicznie się rozwija, zapotrzebowanie na wysyłki kurierskie jest duże w każdym mieście – mówi Joanna Kuśmierczyk, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka.pl.

Zapracowała na sukces

Sylwia Firek prowadzi oddziały franczyzowe Epaka.pl zarówno w małym, jak i w dużym mieście. Pierwszy, w Myślenicach, otworzyła pięć lat temu.
– Prowadziłam już wówczas własną działalność, związaną z branżą medyczną, miałam lokal i chciałam poszerzyć zakres usług – opowiada Sylwia Firek. – Po pierwsze, w poprzedniej branży nie widziałam już możliwości rozwoju. Po drugie, pracowałam sama, bo nie stać mnie było na zatrudnienie pracownika, co na dłuższą metę było uciążliwe i też męczące.
Franczyzobiorczyni przyznaje, że jednak nie od razu biznes wszedł na wysokie obroty, że trzeba było poświęcić trochę czasu na jego rozkręcenie.
– Ale szkoliłam się we franczyzowym punkcie w Zielonej Górze, gdzie w ofercie były wyłącznie usługi kurierskie i widziałam, jak świetnie może prosperować taki biznes. Miałam więc motywację do działania – mówi Sylwia Firek.
Z czasem zrezygnowała z prowadzonego wcześniej biznesu medycznego, bo klientów na usługi kurierskie przybywało. Dziś zatrudnia w myślenickim oddziale dwie osoby na etatach i stażystkę. Jak mówi, liczba paczek, które obecnie przechodzą przez ten punkt przekroczyła nawet założenia, jakie w tym zakresie robiła centrala.
– Na taki efekt trzeba po prostu ciężko pracować – podkreśla Sylwia Firek. – Ja przede wszystkim zawsze dbałam o profesjonalną obsługę. Dzięki temu, że w Myślenicach mam zaufanych pracowników, mogłam zdecydować o otwarciu kolejnego oddziału, tym razem w Krakowie. Wystartował na początku maja. To zupełnie inny rynek, duże miasto z silną konkurencją, ale myślę, że tutaj też sobie poradzę.
Na punkt kurierski potrzebny jest lokal o powierzchni 20-50 m2, na parterze, z dostępem do parkingu i łatwym dojazdem. Jak zapewnia franczyzodawca, na inwestycje trzeba przeznaczyć nie więcej niż 20 tys. zł brutto. Jest to koszt opłaty wstępnej, w której zawierają się też wszystkie narzędzia i wyposażenie niezbędne do prowadzenia działalności. Opłaty marketingowe naliczane są dopiero od siódmego miesiąca działalności i nie przekraczają 199 zł brutto.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/11305/biznes-paczkach/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => mój franchising [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 39 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => moj-franchising ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 169186 [country_item] => pl [description] => [path] => 430/445/epaka-zajawka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => null [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 40237 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 169188 [country_item] => pl [description] => Na punkt kurierski potrzebny jest lokal o powierzchni 20-50 m2, na parterze, z dostępem do parkingu i łatwym dojazdem. [path] => a99/2dc/epaka-lokal.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Dobre miejsce [img_width] => 1600 [img_height] => 1250 [itemserver_id] => 40239 ) [1] => Array ( [pid] => 169187 [country_item] => pl [description] => Przede wszystkim zawsze dbałam o profesjonalną obsługę. Dzięki temu, że w Myślenicach mam zaufanych pracowników, mogłam zdecydować o otwarciu kolejnego oddziału. [path] => c02/1ee/epaka-sylwia-firek.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Sylwia Firek [img_width] => 1157 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 40238 ) ) ) [og_image] => a99/2dc/epaka-lokal.jpg [article_date_formated] => 13.09.2019 [article_day] => Piątek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 169188 [country_item] => pl [description] => Na punkt kurierski potrzebny jest lokal o powierzchni 20-50 m2, na parterze, z dostępem do parkingu i łatwym dojazdem. [path] => a99/2dc/epaka-lokal.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Dobre miejsce [img_width] => 1600 [img_height] => 1250 [itemserver_id] => 40239 ) [1] => Array ( [pid] => 169187 [country_item] => pl [description] => Przede wszystkim zawsze dbałam o profesjonalną obsługę. Dzięki temu, że w Myślenicach mam zaufanych pracowników, mogłam zdecydować o otwarciu kolejnego oddziału. [path] => c02/1ee/epaka-sylwia-firek.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Sylwia Firek [img_width] => 1157 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 40238 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 169188 [country_item] => pl [description] => Na punkt kurierski potrzebny jest lokal o powierzchni 20-50 m2, na parterze, z dostępem do parkingu i łatwym dojazdem. [path] => a99/2dc/epaka-lokal.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Dobre miejsce [img_width] => 1600 [img_height] => 1250 [itemserver_id] => 40239 ) [1] => Array ( [pid] => 169187 [country_item] => pl [description] => Przede wszystkim zawsze dbałam o profesjonalną obsługę. Dzięki temu, że w Myślenicach mam zaufanych pracowników, mogłam zdecydować o otwarciu kolejnego oddziału. [path] => c02/1ee/epaka-sylwia-firek.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Sylwia Firek [img_width] => 1157 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 40238 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => epaka.pl [id] => 1231 [type] => 13 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 8 [link] => /franczyza/1231/epaka-pl/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 75815 [country_item] => pl [description] => [path] => d3f/adf/epaka-logo-duze.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 182 [itemserver_id] => 25081 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 204317 [country_item] => pl [description] => [path] => ecf/301/epaka.pl_grafika.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50715 ) ) ) ) ) )

Biznes na paczkach

Dobre miejsce
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Według „Raportu e-commerce w Polsce 2018”, ponad połowa Polaków robi zakupy on-line. Aż 78 proc. internautów przy zamawianiu produktów korzysta z opcji doręczenia przesyłki kurierem. Nic dziwnego, że rynek usług kurierskich rozwija się bardzo dynamicznie. Kurierska firma Epaka.pl ma obecnie ponad 200 placówek stacjonarnych w całej Polsce. Franczyzodawca nie stawia granicy, jeśli chodzi o wielkość miasta, w którym można otworzyć punkt kurierski.
– Z racji tego, że branża kurierska bardzo dynamicznie się rozwija, zapotrzebowanie na wysyłki kurierskie jest duże w każdym mieście – mówi Joanna Kuśmierczyk, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka.pl.

Zapracowała na sukces

Sylwia Firek prowadzi oddziały franczyzowe Epaka.pl zarówno w małym, jak i w dużym mieście. Pierwszy, w Myślenicach, otworzyła pięć lat temu.
– Prowadziłam już wówczas własną działalność, związaną z branżą medyczną, miałam lokal i chciałam poszerzyć zakres usług – opowiada Sylwia Firek. – Po pierwsze, w poprzedniej branży nie widziałam już możliwości rozwoju. Po drugie, pracowałam sama, bo nie stać mnie było na zatrudnienie pracownika, co na dłuższą metę było uciążliwe i też męczące.
Franczyzobiorczyni przyznaje, że jednak nie od razu biznes wszedł na wysokie obroty, że trzeba było poświęcić trochę czasu na jego rozkręcenie.
– Ale szkoliłam się we franczyzowym punkcie w Zielonej Górze, gdzie w ofercie były wyłącznie usługi kurierskie i widziałam, jak świetnie może prosperować taki biznes. Miałam więc motywację do działania – mówi Sylwia Firek.
Z czasem zrezygnowała z prowadzonego wcześniej biznesu medycznego, bo klientów na usługi kurierskie przybywało. Dziś zatrudnia w myślenickim oddziale dwie osoby na etatach i stażystkę. Jak mówi, liczba paczek, które obecnie przechodzą przez ten punkt przekroczyła nawet założenia, jakie w tym zakresie robiła centrala.
– Na taki efekt trzeba po prostu ciężko pracować – podkreśla Sylwia Firek. – Ja przede wszystkim zawsze dbałam o profesjonalną obsługę. Dzięki temu, że w Myślenicach mam zaufanych pracowników, mogłam zdecydować o otwarciu kolejnego oddziału, tym razem w Krakowie. Wystartował na początku maja. To zupełnie inny rynek, duże miasto z silną konkurencją, ale myślę, że tutaj też sobie poradzę.
Na punkt kurierski potrzebny jest lokal o powierzchni 20-50 m2, na parterze, z dostępem do parkingu i łatwym dojazdem. Jak zapewnia franczyzodawca, na inwestycje trzeba przeznaczyć nie więcej niż 20 tys. zł brutto. Jest to koszt opłaty wstępnej, w której zawierają się też wszystkie narzędzia i wyposażenie niezbędne do prowadzenia działalności. Opłaty marketingowe naliczane są dopiero od siódmego miesiąca działalności i nie przekraczają 199 zł brutto.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €