Licencja z wegańskim menu
Mango Vegan Street Food to street foodowe wydanie kuchni wegańskiej. Marka właśnie zaczyna rozwój przez franczyzę.
W menu Mango Vegan Street Food przeważa kuchnia bliskowschodnia: humusy, falafele, ale oprócz tego są też np. wegańskie burgery, ramen. Marka powstała w 2014 roku, otwierając pierwszy lokal przy ul. Brackiej w Warszawie.
– Dziś Warszawa należy do światowej czołówki pod względem liczby lokali wegańskich. Ale wtedy nie było ich jeszcze w mieście zbyt wiele – mówi Bartek Serdakowski, współwłaściciel Mango Vegan Street Food. – Lokal przyjął się tak dobrze, że za rok otworzyliśmy kolejny, naprzeciwko Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego.
Później powstały jeszcze dwa, w tym w zrewitalizowanej Hali Koszyki, która stała się jednym z gastronomicznych centrów stolicy. Teraz Mango Vegan Street Food chce wyjść też poza Warszawę.
Marka rozwija się w dwóch formatach: streetfoodowym, w mniejszych lokalach oraz restauracyjnym, do którego potrzebny jest większy lokal. We franczyzie będą dostępne obydwa modele, przy czym franczyzodawcom bardziej zależy na rozwoju tego pierwszego. Na początek koncept chce otwierać lokale w największych polskich miastach: Krakowie, Gdańsku, Szczecinie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu.
Biznes ze wsparciem
Mango Vegan Street Food można otwierać zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w centrach handlowych lub restauracyjnych, w rodzaju warszawskiej Hali Koszyki czy Hali Gwardii. Minimalna powierzchnia dla lokalu w centrum handlowym to 30 m2, a przyulicznym 50 m2. Koszty inwestycji, według szacunków licencjodawcy, powinny zamknąć się widełkach od 50 do 200 tys. zł. Wszystko zależy jednak od wyjściowego stanu pomieszczeń. Więcej na ten temat można przeczytać w tekście na portalu lokalnabiznes.pl http://lokalnabiznes.pl/artykul/1152/wege-w-duzym-miescie.
Personel w Mango Vegan Street Food powinien liczyć 6-7 osób. Trzeba pamiętać, że lokale działają przez siedem dni w tygodniu i zapewnić w związku z tym wystarczającą obsadę.
– Pracowników rekrutujemy wspólnie z franczyzobiorcą – podkreśla Bartek Serdakowski. – Staramy się to zrobić około miesiąca przed otwarciem, aby był czas na odbycie koniecznych szkoleń.
Szkolenia przechodzi zarówno franczyzobiorca, jak i jego personel – z pracy na kuchni, obsługi klienta, technik sprzedaży.
– Franczyzobiorcom dajemy procedury i narzędzia, dzięki którym łatwiej będzie im prowadzić restaurację i kontrolować jej działanie – mówi Bartek Serdakowski. – Uczymy tego, czego sami nauczyliśmy się przez lata pracy w branży gastronomicznej. Dlatego też nie wymagamy od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w gastronomii. Przydatne będzie doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu, ale nie jest to wymóg konieczny. Nie wymagamy też, aby franczyzobiorca osobiście prowadził lokal. Akceptowalna jest dla nas sytuacja, gdy partner jest wyłącznie inwestorem, a do prowadzenia restauracji zatrudnia menadżera, kierownika.
Przez pierwszy miesiąc działania nowego lokalu przedstawiciel centrali będzie wspierał personel i franczyzobiorcę w pracy, korygował ewentualne błędy.
– Wskazujemy franczyzobiorcy system POS, połączony z naszym wewnętrznym systemem informatycznym, co ułatwia prowadzenie lokalu – dodaje Jan Serdakowski, drugi ze współwłaścicieli marki. – Uczymy stosowania takich metod kontrolnych, jak tajemniczy klient czy audyty wewnętrzne, co pozwala na bieżąco weryfikować standardy pracy restauracji. Sami zresztą, jako licencjodawca, też będziemy wykorzystywać podobne narzędzia.
Marketing marki będzie prowadzony centralnie. Franczyzobiorcy dostaną projekty graficzne i materiały marketingowe, umożliwiające działania promocyjne na rynku lokalnym.
Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 40 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu netto. Jak zapewniają franczyzodawcy, warszawskie lokale własne marki osiągały rentowność już po 1-2 miesiącach działalności.
– Zakładamy, że w lokalach franczyzowych i w innych miastach będzie podobnie – mówi Jan Serdakowski.
Według informacji od licencjodawców, średnio jeden lokal wydaje dziennie po 300-350 paragonów. Miesięczna liczba klientów we wszystkich działających obecnie lokalach Mango Vegan Street Food to 25 tys. osób.
ZOBACZ W KATALOGU
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

