Kanz stawia na mulitibranding

Kanz do końca tego roku chce otworzyć jeszcze dwa salony z odzieżą dla dzieci. W jakich miastach szuka franczyzobiorców?
Kanz to międzynarodowy producent odzieży dziecięcej. W Polsce marką zarządza firma Hurtimex, która jest jednocześnie częścią międzynarodowego koncernu Kids Fashion Group. Obecnie pod marką Kanz działa 20 sklepów franczyzowych. A jakie wymagania stawia marka przed potencjalnym franczyzobiorcą? – Idealny kandydat powinien lubić kontakt z ludźmi i być zaangażowany w prowadzenie biznesu. Sklep na licencji to układ partnerski. Firma dostarcza towar dostosowany do potrzeb rynku i sezonu, partner zaś dba o klientów i rozpoznawalność sklepu na lokalnym rynku – mówi Agnieszka Falińska, specjalista ds. rozwoju sieci Kanz.
Ile i gdzie?
Franczyzodawca zaznacza, że sklep można otworzyć przy minimalnym wkładzie 40 tys. zł. W tej kwocie mieści się koszt adaptacji lokalu w meble, szyld, system komputerowy i oświetlenie. Po stronie licencjodawcy leży zatowarowanie sklepu i szkolenia, natomiast jednorazowa opłata wstępna wynosi 5 tys. zł.
Kanz dostarcza indywidualnie dostosowany projekt aranżacyjny lokalu. Optymalna powierzchnia sklepu to około 70 m2. – W sklepie pod szyldem Kanz mamy kilkanaście marek dziecięcych. Sklep powinien znajdować się w miejscu, gdzie potencjalni klienci najczęściej przebywają, może to być centrum handlowe jak również ulica, czy osiedle, na którym mieszka wiele rodzin z małymi dziećmi. Każda lokalizacja zostaje przez nas sprawdzona pod kątem opłacalności. Tworzymy biznesplan i dostosowujemy aranżację do danego lokalu – zapewnia Agnieszka Falińska. Sklepy pod szyldem Kanz otwierane są w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców
Więcej niż jedna marka
Marka Kanz w tym roku zaczęła współpracę z kilkoma nowymi producentami odzieży dla dzieci. – Zwiększyliśmy liczbę dostawców. Rozpoczęliśmy współprace z producentami odzieży specjalizującymi się np. tylko w eleganckich sukienkach dla dzieci, czy odzieży okazjonalniej np. na chrzest. Do tej pory sklepy z odzieżą dziecięcą sprzedawały ubrania tylko jednej marki o tym samym charakterze wzorniczym i poziomie cenowym. Multibranding to korzyść zarówno dla kontrahenta, jak i klienta – dodaje Falińska. W drugiej połowie 2019 marka planuje jeszcze zwiększyć liczbę sklepów. – W wrześniu uruchomimy kolejny sklep w Warszawie w Galerii Młociny – mówi Falińska.
Niehandlowe niedziele w tym roku dały się we znaki branży odzieżowej. Franczyzodawca Kanz przyznaje, że spowodowały one spadki obrotów w galeriach zlokalizowanych w dużych miastach. Tymczasem mniejsze aglomeracje świetnie sobie poradziły. – Mniejsze miasta się bronią, a nawet generują wzrosty. Zakupy na lokalnych rynkach znacznie się poprawiły – zwraca uwagę Agnieszka Falińska.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej