Zarabiaj na nieruchomościach
Franczyzobiorca marki Regus musi otworzyć co najmniej trzy centra biznesowe w ciągu kilku lat. Ile trzeba zainwestować na starcie?
Należący do Grupy IWG, Regus zdecydował się udostępnić prowadzenie swoich biur w Polsce na zasadzie franczyzy. – Nasza działalność to dostarczanie gotowych rozwiązań z zakresu zapewnienia rożnego typu miejsc do pracy w profesjonalnej powierzchni biurowej. Może to być jedna osoba , jak rownież korporacja z kilkuset pracownikami (w dużych centrach typu Spaces) – mówi Sebastian Koziara, dyrektor rozwoju Grupy IWG na Europę Wschodnią. Marka, która w roku 1989 jako pierwsza na świecie wprowadziła koncept elastycznych przestrzeni do pracy, przez ostatnich 30 lat rozwinęła model biznesowy, który został przetestowany w różnych scenariuszach gospodarczych. Nowa strategia działa już w innych krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii. Dzięki dodatkowym partnerom firma chce przyspieszyć wzrost. – W Polsce z powodzeniem działamy już w ośmiu miastach takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Poznań, Łódź, Katowice, Lublin. W oparciu o te sukcesy, chcielibyśmy kontynuować naszą ekspansję, aby jak najszybciej cieszyć się obecnością we wszystkich kluczowych miastach regionalnych – dodaje Sebastian Koziara.
Franczyzobiorca IWG może liczyć na opiekę zespołu franczyzowego firmy Regus od etapu doboru odpowiedniej lokalizacji przez wsparcie operacyjno-marketingowe po zapewnienie 24-godzinnej obsługi klienta. Najatrakcyjniejszym profitem dla franczyzobiorców jest korzystanie z globalnej sieci sprzedaży IWG, a dla ich klientów dostęp do sieci ponad 3300 biur grupy, do której należy Regus. Oznacza to, że klienci franczyzobiorców Regusa mogą w ramach abonamentu korzystać z biur w ponad 1100 miastach w 110 krajach. Od franczyzobiorcy natomiast sieć oczekuje gotowości do otwarcia 3-5 centrów biznesowych w ciągu kilku lat i zarządzania nimi. Franczyzobiorca świadczy usługi biznesowe polegające na dostarczeniu umeblowanej, gotowej do użytkowania powierzchni biurowej, co-workingowej. Ilość osób zatrudnionych należy do decyzji partnera. Standardowo przewiduje się 3 osoby.
Jak zapewnia franczyzodawca, budynek może być w posiadaniu partnera lub może zostać przez niego wynajęty na wolnym rynku. – My pomagamy franczyzobiorcy w wyborze lokalizacji i możemy doradzać w negocjacjach umowy z wynajmującym. Adaptacja budynku może być przeprowadzona bezpośrednio przez partnera lub właściciela budynku, jeśli tak będzie uzgodnione w ramach umowy najmu. Do tego dochodzą meble, dekoracje i infrastruktura IT – mówi Koziara.
Operator musi też posiadać zabezpieczenie finansowe, które pozwoli mu na zarządzanie centrum zgodnie ze standardami marki Regus. Jak zaznacza Koziara, franczyzobiorca będzie zobowiązany samodzielnie prowadzić działalność polegającą na otwarciu i bieżącym zarządzaniu grupą centrów biznesowych. A gdzie franczyzodawca szuka potencjalnych partnerów? – Widzimy potencjał w miastach o populacji co najmniej 50 tys. Analizujemy każde miasto w oparciu o dane demograficzne i rozwój gospodarczy, aby określić dokładną liczbę centrów biznesowych, które chcielibyśmy otworzyć z naszymi partnerami – tłumaczy Sebastian Koziara.
A jakie są koszty inwestycji? Franczyzodawca zapewnia, że mieści się ona w kwocie od około 500 tys. euro do 1 mln euro za lokalizacje (w tym zawarta jest kwota budowy i wyposażenia powierzchni biurowej ). – Franczyzobiorcy powinni być w stanie otworzyć i prowadzić kilka placówek w ramach obszaru ich wyłączności geograficznej – mówi Koziara.
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


