Franczyza w stylu fit

Fitnezja chce zbudować sieć oddziałów franczyzowych we wszystkich dużych polskich miastach.
Pomysł na catering dietetyczny Fitnezja wziął się z zainteresowania sportem i zdrowym trybem życia.
– Oboje ze wspólniczką skończyliśmy Akademię Wychowania Fizycznego – opowiada Mateusz Podolski, franczyzodawca Fitnezji. – Ja pracowałem jako trener, rozpisywałem plany dietetyczne swoim podopiecznym. I ciągle słyszałem, jak mówią pół-żartem: ale fajnie byłoby, jakby nam to ktoś jeszcze przygotował… I tak narodził się pomysł na catering dietetyczny.
Firma wystartowała ponad dwa lata temu. Siedzibę ma w Gliwicach, ale w swoim zasięgu ma ponad 50 miejscowości w aglomeracji śląskiej. Teraz pomysłodawcy Fitnezji chcą wyjść w Polskę i zbudować sieć franczyzową.
– Niewiele firm cateringowych startuje z franczyzą. Pomyśleliśmy, że to nisza, w którą warto wejść – mówi Mateusz Podolski. – Chcemy zbudować sieć oddziałów w miastach wojewódzkich. W każdym chcielibyśmy mieć po jednym franczyzobiorcy. Być może inaczej potraktujemy np. Trójmiasto, gdzie oddzielnie mogłyby powstać placówki w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Podobnie Toruń i Bydgoszcz, bo obydwa są dużymi miastami i w każdym można otworzyć niezależną franczyzę.
Swoim zasięgiem każdy oddział obejmowałby też najbliższe okolice miasta, w promieniu 15-20 km.
Lokal, auto, szkolenia
Do otwarcia cateringu potrzebny jest lokal o powierzchni min. 80 m2. Nie musi być w centrum, w końcu klienci nie będą tu bywać. A lokal np. na przedmieściu na pewno będzie miał niższy czynsz najmu. Według szacunków licencjodawcy wydatki na remont, adaptację i zakup sprzętu to kwota rzędu 80 tys. zł. Trzeba też kupić lub wyleasingować auto, aby móc dowozić gotowe pakiety posiłków. Wstępna opłata licencyjna wynosi 2 tys. zł. Co miesiąc licencjobiorca płaci także opłatę franczyzową, w wysokości 7 proc. od obrotu netto.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, obejmujące zarówno przygotowywanie, pakowanie, dostarczanie posiłków, jak i z zakresu logistyki pracy, obsługi systemu informatycznego.
– Jako franczyzodawca bierzemy na siebie pełną obsługę marketingową i reklamową punktów franczyzowych, także promocję przed ich otwarciem – dodaje Mateusz Podolski. – Oczywiście nasi licencjobiorcy mogą też lokalnie podejmować działania, które pozwolą im na poszerzanie bazy klientów, np. brać udział w imprezach związanych ze sportem, dietetyką, ekologią.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Willisch
Lodziarnie

New York Pizza Department
Pizzerie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...