Odważny krok
Franczyzobiorcą WGN można zostać, inwestując zaledwie 10 tys. zł. Jakie korzyści są z przystąpienia do sieci?
Piotr Gałązka jest dyrektorem biura WGN w Szczecinie. Biuro działa w Grupie WGN już 7 lat i ma na swoim koncie wiele sukcesów, jak transakcje sprzedaży nieruchomości premium i komercyjnych. Franczyzobiorca w 2014 roku zdobył tytuł Orła Brokera WGN za całokształt pracy, rozwój biura oraz za wyniki. Od zeszłego roku Piotr Gałązka prowadzi również WGN Development czyli oprócz pośrednictwa nieruchomościami zajmuje się inwestycjami deweloperskimi.
– Zanim trafiłem pod skrzydła WGN przez trzy lata prowadziłem swój biznes. Byłem małym przedsiębiorcą, który zdecydował się na zmianę perspektywy biznesowej. Siedem lat temu postanowiłem dołączyć do marki już znaczącej. WGN był doskonałem wyborem. Od samego początku działalności mogłem liczyć na pomoc franczyzodawcy. Szkolenia, pomoc help desk, pomoc prawna, czy pomoc przy realizacji umów. A szkolenia, które odbywają się co sześć miesięcy, ciągle rowijają moje umiejętności – mówi Piotr Gałązka.
Franczyzobiorca zaznacza, że franczyzodawca przywiązuje wagę do lokalizacji oraz estetyki lokalu. – Konkretne wymagania, które stawia franczyozdawca uważam za wielki plus. Dobra lokalizacja oraz wygląd miejsca mają przełożenie na zaufanie klientów – dodaje Piotr Gałązka. A koszty inwestycji? Franczyzobiorca twierdzi, że były niskie w porównaniu do osiągniętych w zamian korzyści. – WGN nauczył mnie wszystkiego. W tej chwili nie jestem maklerem, a deweloperem. WGN stawia przede wszytkim na rozwój. Marka dała mi narzędzia, które mnie odpowiednio ukierunkowały. Dzięki nim zdobyłem konieczną wiedzę, aby z sukcesem porwadzić swoją działaność – dodaje.
Piotra Gałazka zaznacza, że najważniejsza jest konsekwencja w działaniu. Potencjalny franczyzobiorca, który chciałby osiągnąć sukces w branży nieruchomości musi posiadać tę cechę. Zaangażowanie powinno dotyczyć każdego etapu prowadzonej działności: od inwestycji w ładne, estetyczne biura po zbudowanie dobrego zespół ludzi. Franczyzobiorca podkreśla, że doświadczenie z pewnością jest pomocne w branży. – Tak, doświadczenie jest mile widziane. Ale WGN bardzo dobrze szkoli przyszłych franczyzobiorców. Franczyzodawca nauczył mnie jak rekrutować pracowników – mówi Piotr Gałązka.
Grupa WGN od 1992 roku ma doświadczenie w rozwoju sieci franczyzowej. Jakie warunki należy spełniać, aby zostać franczyzobiorcą marki? Franczyzodawca dużą wagę przywiązuje do doświadczenia w prowadzenia działalności gospodarczej. – Przyszły franczyzobiorca musi rozumieć, że to jest jego biznes. Jeśli włoży dużo pracy, będzie on generował satysfakcjonujące zyski. Wymagane jest także minimum średnie wykształcenie i doświadczenie w usługach – dodaje Leszek Michniak, właściciel marki WGN.
Minimalna kwota inwestycji to 10 tys. zł – dotyczy to tych kandydatów, którzy posiadają już w pełni wyposażony lokal na potrzeby usług. Co zawiera się w tej sumie? Opłata za przystąpienie do sieci, która wynosi 3 tys. zł, natomiast wysokość opłaty franczyzowa i marketingowa uzależnione jest od wielkości miasta i ustalana indywidualnie z kandydatami. Nie ma opłat od obrotów ani kar za działalność konkurencyjną po zakończeniu współpracy. Partner otrzymuje m.in.: wzory ok. 200 dokumentów, niezbędnych do prowadzenia działalności, dostęp do oprogramowań oraz przechodzi wiele szkoleń.
Jak zapewnia franczyzodawca, franczyzobiorcy osiągają przychody z wynagrodzeń prowizyjnych od przeprowadzonych transakcji już w 2-3 miesiącu działalności. Korzystają z bazy nieruchomości (około 40 tys.), więc w krótkim czasie od otwarcia biura są w stanie przeprowadzić pierwsze transakcje, a tym samym uzyskać pierwsze przychody.
Marka WGN liczy 72 biur franczyzowych w tym cztery własne.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


