Inwestycja w figurę

Branża wellness/fitness jest dzisiaj jednym z najlepiej rozwijających się segmentów rynku – mówi Aneta Malińska, dyrektor regionu ds. nowych gabinetów Studio Figura.
Rynek fitness w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit. Eksperci twierdzą, że będzie rósł w tempie 15 proc. rocznie. Jak się to przekłada na zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami w państwa markę?
Zainteresowanie naszym konceptem jest bardzo duże. Co miesiąc kontraktujemy ok. 10 -15 nowych gabinetów, co w ubiegłym roku dało wynik 150 nowych studiów w Polsce. Teraz w sumie mamy ok. 220 placówek. Moim zdaniem to olbrzymie zainteresowanie wynika z wielu czynników. Z całą pewnością nie bez znaczenia jest fakt, że branża wellness/fitness jest jedną z najlepiej rozwijających się obecnie, ale to oczywiście nie jedyny powód. Studio Figura to przede wszystkim marka z 13- letnim doświadczeniem, o ugruntowanej pozycji, rozpoznawalna na całym świecie. Dzięki temu nowi partnerzy mają poczucie bezpieczeństwa.
A jakiego wsparcia im udzielacie?
Od samego początku towarzyszymy franczyzobiorcom w procesie otwarcia własnego biznesu, poprzez pomoc w aranżacji lokalu, zdobycie środków na sfinansowanie inwestycji czy przeprowadzenie szkoleń niezbędnych do codziennej pracy w gabinecie. Partnerzy mogą też liczyć na nas przez cały okres trwania współpracy. Każdy gabinet otrzymuje swojego opiekuna, który stanowi wsparcie w prowadzeniu biznesu. Zapewniamy udział w Akademiach Studia Figura, czyli szkoleniach dla franczyzobiorców, podczas których mają możliwość poznania nowych technik sprzedaży i wymiany doświadczeń. Jako franczyzodawca dzielimy się z partnerami całą wiedzą dotyczącą prowadzenia gabinetu.
Ile trzeba zainwestować we własne Studio Figura?
Kandydat na franczyzobiorcę sieci powinien dysponować lokalem o powierzchni 100-180 m2. Średni koszt prac adaptacyjnych to od 10 do 40 tys. zł. Zestaw 10 stacji zabiegowo treningowych oraz dwóch urządzeń z zakresu kosmetologii, to koszt minimalny od 140 tys. zł netto do około 180 tys. zł netto (lub więcej przy wyborze zestawu premium). Maszyny można wziąć w leasing. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 35 tys. zł.
Czy wasz koncept jest tylko dla kobiet?
Studio Figura jest miejscem wyłącznie dla kobiet, jako klientek, ale nie jest biznesem tylko dla nich. Coraz więcej mężczyzn dostrzega potencjał i rentowność naszego konceptu, decydując się na otwarcie gabinetu.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej