Gotowi na zmiany

Carte d’Or Cafe uważnie obserwuje zmiany na rynku, spowodowane zakazem handlu w niedziele. I szuka lokalizacji na lodziarnie poza galeriami handlowymi.
Lodowa marka Carte d’Or Cafe ma w tej chwili w Polsce 42 lodziarnio-kawiarni i nie spieszy się z kolejnymi otwarciami.
– Podjęliśmy decyzję o bardzo ostrożnym rozwoju, ze względu na fakt, że nie wiadomo dokładnie, co będzie dalej z niehandlowymi niedzielami: czy utrzymane zostaną trzy w miesiącu, czy dojdzie do tego jeszcze czwarta, a może jednak będą to tylko dwie? – mówi Artur Czoska, dyrektor ds. franczyzy w Carte d'Or Cafe. – Otwarcia nowych punktów planujemy na ostatnie trzy miesiące roku, licząc na to, że do tej pory sytuacja się wyjaśni.
Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele spowodowało też, że marka weryfikuje swoją politykę, jeśli chodzi o lokalizacje dla lodziarni. Dotychczas wybierała lokalizacje w centrach handlowych, ale teraz zaczyna się to zmieniać. Koncept szuka miejsc na nowe placówki również w biurowcach oraz lokalach zewnętrznych. Lodziarnie można otwierać w formacie wysp handlowych lub jako lokale stacjonarne. Licencjodawca pomaga w znalezieniu właściwej lokalizacji. Minimalna powierzchnia to ok. 40 m2. Przygotowania lodziarni do otwarcia trwa minimum trzy miesiące. Według szacunków licencjodawcy, średnia wysokość inwestycji po stronie franczyzobiorcy to ok. 250 tys. zł netto.
– Ale inwestuje nie tylko franczyzobiorca – podkreśla Artur Czoska. – Także my, jako centrala ponosimy wydatki związane z otwarciem nowego punktu, czyli np. pokrywamy koszty sprzętu chłodniczego do lodów, obrandowania lokalu.
W tej chwili lodziarnie sieci przechodzą rebranding, zyskując odświeżony wygląd. Nowe będą otwierane już w najnowszej aranżacji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zależy mi.n. od wielkości lokalu i wynosi od 5 do 15 tys. zł. W jej ramach franczyzodawca zapewnia mi.in. know-how, wsparcie przy realizacji inwestycji, szkolenia.
– Okres zwrotu z inwestycji zakładamy na 24 miesiące. Bywa, że następuje to nieco szybciej, ale zdarza się też, że trzeba czekać dłużej. Nie będę ukrywał że zmiany, które zachodzą w Polsce mają na to ogromny wpływ: ciągłe podwyżki cen produktów, zmiany na rynku pracy, rosnące płace minimalne, ZUS itd. – przyznaje Artur Czoska.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

New York Pizza Department
Pizzerie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...