Licencja z sypialni

W galerii i przy ulicy
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Sleeping Expert ma obecnie cztery sklepy własne i 12 franczyzowych.
– Właśnie przygotowujemy trzy kolejne otwarcia, prace są już na bardzo zaawansowanym etapie – mówi Łukasz Świątek, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Sleeping Expert. – W planach na ten rok mamy w sumie 5-6 nowych salonów.
Sleeping Expert otwiera sklepy w miastach liczących minimum 20 tys. mieszkańców. Tylko dwie z działających placówek są w galeriach, reszta mieści się w lokalizacjach przyulicznych. Salon powinien mieć min. 80 m2 powierzchni, a optymalnie od 100 do 130 m2. Wymagana jest lokalizacja na parterze, wskazany jest również parking w pobliżu. Według szacunków franczyzodawcy, inwestycja w sklep to 400-500 zł za 1 m2. W tej kwocie zawiera się adaptacja i wyposażenie lokalu, obrandowanie, zatowarowanie.
– Towar ekspozycyjny jest własnością franczyzobiorcy. Ale mamy też drugą opcję, w której licencjobiorca bierze towar w depozyt – wyjaśnia Łukasz Świątek.
Sklepy nie prowadzą magazynów. Klient zamawia wybrany przez siebie produkt w konkretnej placówce i od tego momentu centrala zajmuje się już w całości realizacją tego zamówienia, łącznie z dostarczeniem go do klienta.
Miesięczna opłata, jaką franczyzobiorcy płacą na rzecz centrali, to 499 zł. W całości jest przeznaczana na marketing.
– Mamy naprawdę bardzo sprawnie działający marketing, w szczególności ukierunkowany na reklamę internetową – podkreśla Łukasz Świątek.
Franczyzodawca zapewnia partnerom szkolenia, m.in. produktowe i sprzedażowe. Podpowiada, jaki towar powinien znaleźć się w placówce, jak zmieniać i uzupełniac ekspozycję w zależności od sezonu. Czas oczekiwania na rentowność to od dwóch do czterech miesięcy. Natomiast zwrot z inwestycji, jak podaje franczyzodawca, powinien nastąpić po 8-12 miesiącach.
– Świadomość tego, jak ważny jest zdrowy sen, staje się wśród klientów coraz większa – podkreśla Łukasz Światek. – Polacy nie kupują już do spania narożników czy wersalek, chcą mieć w sypialniach łóżka i dobre materace.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €