Kurierzy spokojni o przyszłość

– Branża kurierska rozwija się w szybkim tempie i nie zmieni się to w ciągu najbliższych kilku lat – mówi Marcin Pierścionek, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka.
Jak ocenia pan aktualną kondycję branży kurierskiej?
Branża kurierska bardzo dynamicznie rozwija się z roku na rok. Niewątpliwie jest to związane z rozwojem e-handlu. Zagraniczne marki otwierają się na polski rynek, a mali, polscy przedsiębiorcy zaczynają coraz odważniej stawiać na eksport bezpośredni, co powoduje znaczny wzrost wysyłek międzynarodowych. Firmy transportowe, odpowiadając na potrzeby klientów, oferują coraz więcej usług dodatkowych, a czas oczekiwania na dotarcie przesyłki znacznie się skraca. Jak wiadomo Polska jest jednym z krajów, w których branża logistyczna i kurierska rozwija się w szybkim tempie, co naszym zdaniem, nie ulegnie zmianie w ciągu kilku najbliższych lat.
Ile trzeba zainwestować w punkt kurierski Epaka.pl?
Pakiet startowy to koszt od 5 do 16 tys. zł netto. Całkowita kwota inwestycji wynosi 16 tys. zł netto. W tej kwocie partner otrzymuje od nas wszystko, co jest potrzebne do rozpoczęcia działalności: meble sprzęt IT, wagi, pakiet szkoleń. Poza tym ma zagwarantowaną wyłączność terytorialną, a w trakcie trwania współpracy wsparcie z naszej strony. Opłata miesięczna natomiast jest najniższa na rynku, przez pierwsze sześć miesięcy współpracy w ogóle jej nie pobieramy, przez kolejne sześć miesięcy wynosi 49 lub 99 zł brutto, po 12 miesiącach 99 lub 199 zł brutto. Cena zależy od wielkości miasta.
Ile macie punktów franczyzowych i własnych?
Jesteśmy obecnie liderem na rynku jeśli chodzi o punkty nadań przesyłek kurierskich. Posiadamy dwa oddziały własne oraz ponad 200 franczyzowych i ciągle rozwijamy naszą sieć.
Czy wprowadziliście ostatnio jakieś istotne zmiany w modelu franczyzowym?
Cały czas się zmieniamy i udoskonalamy współpracę z naszymi partnerami. Przede wszystkim cechuje nas bardzo zaawansowany, a jednocześnie czytelny i łatwy w obsłudze panel do obsługi klientów. Ponadto mamy bardzo dobrze rozbudowany system komunikacji wewnętrznej oraz bieżącego wsparcia dla oddziałów. Stale poszerzamy działalność marketingową, zarówno lokalnie wspierając akcje marketingowe, umieszczając publikacje reklamowe w prasie lokalnej, jak i globalnie poprzez pozycjonowanie stron czy reklamę ogólnopolską.
Rozmawiała Maryla Pałasz
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...