Hybryda się rozwija
Marka Semilac otworzyła pierwszy własny sklep monobrandowy. Nie znaczy to jednak, że rezygnuje z poszukiwania franczyzobiorców.
Swój najnowszy sklep Semilac otworzył w Starym Browarze w Poznaniu. To, co wyróżnia go spośród innych lokalizacji, to część usługowa, która jest wyposażona w dwa profesjonalne stanowiska do wykonywania manicure hybrydowego. Dzięki temu klientki mogą na miejscu skorzystać z usług stylistów paznokci. Sklep jest pilotażowym projektem marki, która dotychczas rozbudowywała sieć sprzedaży na zasadach franczyzy.
– Lokalizacja w Starym Browarze będzie pełniła rolę papierka lakmusowego. To nasz pierwszy własnościowy punkt tego formatu. Chcemy zbadać jego potencjał w różnych aspektach, aby później móc te doświadczenia wykorzystać w innych lokalizacjach – mówi Paulina Patelka, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej firmy Nesperta. – W tym sklepie, jako pierwszym, będziemy wdrażać i testować także nowe pomysły i rozwiązania.
Obecnie produkty Semilac można kupić w 20 sklepach oraz ponad 100 wyspach handlowych zlokalizowanych w ponad 70 miastach w całej Polsce. Najnowszy sklep franczyzowy powstał w otwartej niedawno Galerii Młociny w Warszawie.
Semilac chce rozbudowywać sieć w centrach handlowych, usytuowanych w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców – choć nie jest to sztywny wymóg. Otwarcie wyspy handlowej pod szyldem Semilac wiąże się z opłatą wstępną w wysokości 30 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty związane z oprogramowaniem i sprzętem IT oraz pierwszym zatowarowaniem punktu.
– Oferujemy pomoc w organizacji przestrzeni przy tworzeniu projektu oraz bezpłatne stoisko handlowe na czas trwania umowy. Po stronie franczyzobiorcy nie ma żadnych innych dodatkowych opłat – mówi Paulina Patelka.
Koszty otwarcia sklepu są szacowane indywidualnie i uzależnione w szczególności od wielkości lokalu, zakresu prac.
– Pomagamy i doradzamy w wyborze lokalizacji, ale też pośredniczymy w negocjacjach z właścicielem obiektu oraz uczestniczymy w podpisywaniu umowy najmu – dodaje Paulina Patelka. – Bardzo dużą wagę przywiązujemy do jakości obsługi w naszych punktach, dlatego gwarantujemy profesjonalne szkolenia dla pracowników. Doradzamy w wyborze personelu, szkolimy z zakresu kompetencji sprzedażowych i produktowych. Udzielamy też wsparcia marketingowego, edukujemy z zakresu prowadzenia działań w social mediach, przekazujemy materiały promocyjne i marketingowe. Pomagamy w przygotowaniu projektu sklepu i aranżacji wyspy. Zapewniamy bezpłatnie ogólnopolską promocję marki.
Jak podkreśla franczyzodawca, to jak szybko placówki stają się rentowne, jest uwarunkowane wieloma czynnikami, m.in. takimi jak lokalizacja czy wysokość kosztów stałych, ale też zaangażowanie franczyzobiorców. Niektóre punkty osiągają próg rentowności po kilku miesiącach działalności.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


