Hybryda się rozwija

Marka Semilac otworzyła pierwszy własny sklep monobrandowy. Nie znaczy to jednak, że rezygnuje z poszukiwania franczyzobiorców.
Swój najnowszy sklep Semilac otworzył w Starym Browarze w Poznaniu. To, co wyróżnia go spośród innych lokalizacji, to część usługowa, która jest wyposażona w dwa profesjonalne stanowiska do wykonywania manicure hybrydowego. Dzięki temu klientki mogą na miejscu skorzystać z usług stylistów paznokci. Sklep jest pilotażowym projektem marki, która dotychczas rozbudowywała sieć sprzedaży na zasadach franczyzy.
– Lokalizacja w Starym Browarze będzie pełniła rolę papierka lakmusowego. To nasz pierwszy własnościowy punkt tego formatu. Chcemy zbadać jego potencjał w różnych aspektach, aby później móc te doświadczenia wykorzystać w innych lokalizacjach – mówi Paulina Patelka, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej firmy Nesperta. – W tym sklepie, jako pierwszym, będziemy wdrażać i testować także nowe pomysły i rozwiązania.
Obecnie produkty Semilac można kupić w 20 sklepach oraz ponad 100 wyspach handlowych zlokalizowanych w ponad 70 miastach w całej Polsce. Najnowszy sklep franczyzowy powstał w otwartej niedawno Galerii Młociny w Warszawie.
Semilac chce rozbudowywać sieć w centrach handlowych, usytuowanych w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców – choć nie jest to sztywny wymóg. Otwarcie wyspy handlowej pod szyldem Semilac wiąże się z opłatą wstępną w wysokości 30 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty związane z oprogramowaniem i sprzętem IT oraz pierwszym zatowarowaniem punktu.
– Oferujemy pomoc w organizacji przestrzeni przy tworzeniu projektu oraz bezpłatne stoisko handlowe na czas trwania umowy. Po stronie franczyzobiorcy nie ma żadnych innych dodatkowych opłat – mówi Paulina Patelka.
Koszty otwarcia sklepu są szacowane indywidualnie i uzależnione w szczególności od wielkości lokalu, zakresu prac.
– Pomagamy i doradzamy w wyborze lokalizacji, ale też pośredniczymy w negocjacjach z właścicielem obiektu oraz uczestniczymy w podpisywaniu umowy najmu – dodaje Paulina Patelka. – Bardzo dużą wagę przywiązujemy do jakości obsługi w naszych punktach, dlatego gwarantujemy profesjonalne szkolenia dla pracowników. Doradzamy w wyborze personelu, szkolimy z zakresu kompetencji sprzedażowych i produktowych. Udzielamy też wsparcia marketingowego, edukujemy z zakresu prowadzenia działań w social mediach, przekazujemy materiały promocyjne i marketingowe. Pomagamy w przygotowaniu projektu sklepu i aranżacji wyspy. Zapewniamy bezpłatnie ogólnopolską promocję marki.
Jak podkreśla franczyzodawca, to jak szybko placówki stają się rentowne, jest uwarunkowane wieloma czynnikami, m.in. takimi jak lokalizacja czy wysokość kosztów stałych, ale też zaangażowanie franczyzobiorców. Niektóre punkty osiągają próg rentowności po kilku miesiącach działalności.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej