Zysk w mililitrach

Blisko 20 proc. partnerów sieci Refan prowadzi więcej niż jeden punkt z nalewanymi perfumami. Współpracę z franczyzodawcą można nawiązać na kilka sposobów.
Refan to sieć perfumerii, oferujących perfumy rozlewane, kupowane na mililitry. Punktów z tym szyldem jest w Polsce ok. 130 i ta liczba od lat pozostaje mniej więcej na tym samym poziomie.
– Co nie znaczy, że nie otwieramy nowych placówek – podkreśla Jarosław Wójcicki, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Refan. – Część punktów się zamyka, a w ich miejsce powstają nowe. To naturalny proces. Przyczyny zamknięć bywają różne: wzrost kosztów pracowniczych, wzrost stawek czynszu.
Ok. 20 proc partnerów marki prowadzi więcej niż jeden punkt. Perfumerie można otwierać w formie sklepów lub wysp handlowych. Ale perfumy Refan mogą też stanowić dodatkowy asortyment w już działających sklepach, i to z różnych branż, np. odzieżowych, jubilerskich, z galanterią skórzaną – tam, gdzie głównymi klientkami są kobiety. Inwestując w stoisko, franczyzobiorca powinien sam kupić wyspę, o wymiarach 2 na 3 m. Może być używana. Franczyzodawca zajmuje się jej oklejeniem i obrandowaniem. Koszt zakupu używanej wyspy, przygotowania i zatowarowania w najmniejszy możliwy pakiet perfum franczyzodawca szacuje na ok. 10 tys. zł netto. Podobnie jak koszty przygotowania do otwarcia niewielkiego sklepu (min. powierzchnia to 10 m2). Niedawno punkty marki zyskały nowy wizerunek. Poprzednia zielona kolorystyka została zastąpiona przez biel i złoto.
– Opiekun z ramienia firmy jedzie na miejsce, ocenia lokalizację, pomaga przygotować perfumerię do otwarcia – zapewnia Jarosław Wójcicki. – Nie jest tylko głosem z telefonu, ale realnym wsparciem dla licencjobiorcy. Pomagamy rozkładać towar na półkach, przeprowadzamy szkolenia, wspólnie przygotowujemy event na otwarcie perfumerii.
Refan nastawia się na rozwój w miastach liczących już powyżej 10 tys. mieszkańców. Perfumerie powstają zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w galeriach handlowych.
– Galerie to bardzo dobre miejsce dla naszych punktów. Tu ciągle przychodzi najwięcej klientów i to niezależnie od pogody, i w upał, i w ulewę – podkreśla Jarosław Wójcicki.
Najmniejszy możliwy pakiet perfum zawiera 60 zapachów. Z doświadczeń franczyzodawcy wynika jednak, że optymalnie w perfumerii powinno być 80-90 zapachów. Co dwa miesiące do oferty wprowadzane są nowości.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorca kupuje towar od centrali firmy i sprzedaje go, zarabiając na marży.
– Inwestycja w wyspę może zwrócić się między trzecim a szóstym miesiącem działania, a w sklep do ośmiu miesięcy – dodaje Jarosław Wójcicki.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej