Przepis na pączki

Stara Pączkarnia właśnie przygotowuje otwarcia siedmiu nowych placówek. Gdzie najlepiej sprzedawać pączki?
Stara Pączkarnia działa na polskim rynku od 2013 roku. Jak sama nazwa wskazuje, jej specjalnością są pączki, wyrabiane i wypiekane na miejscu. Obecnie działa 37 punktów marki, z czego cztery zostały otwarte w tym roku.
– Kolejne siedem jest w trakcie przygotowań do otwarcia. Ich uruchomienie planujemy na II i III kwartał tego roku – mówi Karolina Danowska, zastępca dyrektora ds. rozwoju Starej Pączkarni. – W przygotowaniu są pączkarnie w Łodzi, Przemyślu, Osinowie Dolnym, a także w Olsztynie i Krakowie. Lada dzień uruchomione zostaną również nowe sezonowe punkty w Międzyzdrojach i Mielnie. Rok 2019 chcielibyśmy zakończyć okrągłą liczbą 50 działających punktów.
Marka celuje w duże miasta, liczące ok. 100 tys. mieszkańców lub w miejscowości turystyczne, gdzie występuje duża rotacja potencjalnych klientów. Punkty są lokowane przy ruchliwych deptakach, w centrach miast, przy szlakach pieszych prowadzących do dworców, urzędów i innych mocno uczęszczanych przez klientów miejsc.
– Potencjalni franczyzobiorcy zgłaszają się do nas sami. Zauważają nas w jakimś mieście, widzą kolejkę ustawiającą się przed okienkiem pączkarni, dzwonią i tak zaczyna się współpraca – wyjaśnia Karolina Danowska. – Większość punktów została otwarta właśnie na fali sukcesu poprzednich. Wielu z naszych dotychczasowych franczyzobiorców zdecydowało się na otwarcie więcej niż jednej placówki.
Optymalna powierzchnia lokalu na pączkarnię to ok. 60 m2. Powinien mieć duże witryny, przez które klient będzie mógł oglądać cały proces produkcji. Franczyzodawca szacuje, że całkowita kwota inwestycji to 100-150 tys. zł netto. W tej sumie zawiera się linia technologiczna, obrendowanie, pełne wyposażenie w niezbędne akcesoria, odzież dla pracowników oraz koszty przystosowania lokalu do produkcji. Kwota obejmuje również opłatę licencyjną, która wynosi 18 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe naliczane są od miesięcznego obrotu netto i wynoszą 5 proc., plus kolejne 2 proc. na marketing.
– W ramach współpracy franczyzowej koordynujemy przygotowanie lokalu, od podpisania umowy najmu do oficjalnego otwarcia, wdrażamy partnera we wszystkie aspekty naszej działalności, te dotyczące produkcji, a także związane z zarządzaniem i prowadzeniem biznesu – wylicza Karolina Danowska.– Na każdym etapie przygotowania i współpracy partnerzy mogą korzystać z doświadczenia i pomocy naszych specjalistów w dziedzinie projektowania, technologii, doradztwa gastronomicznego, prawa oraz analiz biznesowych. Częścią pakietu franczyzowego są też szkolenia: poglądowe, przeprowadzane w funkcjonującym już punkcie oraz szkolenie z produkcji i z obsługi klienta, realizowane w lokalu partnera. Ponadto przez cały okres współpracy franczyzobiorcy mają dostęp do e-Centrum Obsługi Franczyzowej, w którym znajduje się podręcznik operacyjny, instrukcje, receptury, wytyczne, a także system zamówień, dzięki któremu partner nie musi się martwić o zaopatrzenie. Placówki w całej Polsce są zaopatrywane sieciowo przez jednego dostawcę.
Pączkarnie, w zależności od lokalizacji i wielkości, produkują dziennie od 300 do ponad 2 tys. pączków. Według wyliczeń franczyzodawcy zwrot z inwestycji powinien nastąpić do 12 miesięcy od otwarcia działalności, choć są punkty, którym udało się to nawet szybciej niż w pół roku. Trzeba jednak pamiętać, że w tej branży odczuwalna jest sezonowość.
– W miesiącach letnich pączkarnie zlokalizowane w dużych miastach notują spadek zainteresowania, natomiast w okresie jesienno-zimowym ich obroty wyraźnie wzrastają – mówi Karolina Danowska. – W miejscowościach turystycznych tendencja jest odwrotna: sezon letni jest tam znacznie lepszy, a na zimę część lokali, czyli te umiejscowione nad morzem, jest zamykana.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...