Franczyza dla komunikatywnych

Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W ciągu ostatnich pięciu lat rynek karm premium dla psów w Polsce wzrósł o blisko 50 proc. i wydaje się być bardzo perspektywiczny. – Z roku na rok obserwujemy wzrost świadomości konsumentów w zakresie zdrowego żywienia psów i kotów. Gdy rozpoczynaliśmy sprzedaż w Polsce w 2008 roku, bardzo często musieliśmy tłumaczyć klientom podstawowe zalety żywienia psów karmami z segmentu premium. W tej chwili zdecydowanie więcej właścicieli psów ma świadomość zasad zdrowego żywienia zwierząt i poszukuje wysokiej jakości produktów – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.

Firma Husse wywodzi się ze Szwecji. Rozpoczęła działalność w latach 90. w Sztokholmie. Niedługo potem rozpoczęła ekspansję na kolejnych rynkach europejskich. W 2008 roku sklepy z karmą i kosmetykami dla zwierząt pojawiły się w Polsce.

Jedynym sposobem na pozyskanie produktów Husse jest złożenie zamówienia u franczyzobiorcy bądź dystrybutora, który działa na określonym terenie. Aktualnie w sieci Husse działa 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów. Partnerzy sprzedają produkty właścicielom czworonogów, hodowcom, treserom czy schroniskom dla zwierząt.

Sprzedaż produktów Husse to biznes oparty na bezpośrednich relacjach z klientami, dlatego w roli franczyzobiorców najlepiej sprawdzą się osoby komunikatywne i lubiące kontakt z ludźmi. Bardzo cenne jest również doświadczenie w sprzedaży oraz zamiłowanie do czworonogów.

Współpracę z Husse można nawiązać na dwa sposoby – jako franczyzobiorca bądź jako dystrybutor, czyli osoba współpracująca z franczyzobiorcą. Kwota inwestycji, którą powinien dysponować potencjalny biorca licencji, wynosi zazwyczaj 40-50 tys. zł (uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce on działać). W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł. Poza tym franczyzobiorca powinien dysponować magazynem do przechowywania towaru (na początku może to być np. garaż) oraz samochodem, którym będzie rozwoził karmę.

Franczyzodawca zapewnia partnerom trzydniowe szkolenie wstępne z zakresu prawidłowego żywienia zwierząt, oferty produktów marki Husse, organizacji sprzedaży oraz zasad prowadzenia franczyzy.
 – Zdarzają się sytuację, że franczyzobiorca osiąga rentowność operacyjną już w pierwszym miesiącu działalności. Całkowity zwrot z inwestycji zależy od wielu czynników, ale przy poprawnie prowadzonym biznesie nie powinno to zająć dłużej niż 12-18 miesięcy – stwierdza Piotr Cieślik.

W ramach opłaty licencyjnej franczyzobiorca otrzymuje też komplet materiałów marketingowych potrzebnych do rozpoczęcia działalności oraz wzorcowy zestaw produktów. Partnerzy biorą też udział w praktycznych coachingach sprzedażowych prowadzonych w terenie przez doświadczonych biorców licencji oraz przedstawicieli firmy.

Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €