Franczyzodawca stawia na zmiany
InPost zapowiada modernizację systemu nadawania paczek, która ułatwi pracę franczyzobiorcom. Co jeszcze się zmieni?
Według najnowszych danych, aż 78 proc. internautów przy zamawianiu towaru korzysta z opcji doręczenia przesyłki kurierem do domu lub pracy. Właścicielom sklepów internetowych także zależy na czasie. Dlatego dziś przesyłki kurierskie można nadawać nawet w sieciach handlowych czy sklepach osiedlowych. Założenia są takie, żeby każdy klient miał punkt kurierski w odległości nie większej niż 14 minut pieszo w mieście i do 15 minut jazdy samochodem na terenach wiejskich. Choć konkurencyjność w branży kurierskiej jest spora, licencjodawca InPost zapewnia, że potencjalny partner bez obaw może inwestować we własny punkt nadania i odbioru paczek.
Jakub Krasny jest franczyzobiorcą marki InPost w Krakowie od czterech lat. Punkt odbioru paczek połączył z innym biznesem. – Szukałem dodatkowej działaności, którą mógłbym założyć w tym samym lokalu, w którym mieści się moje biuro podróży. Dodatkowym argumentem, który zachęcił mnie do zainwestowania we własny punkt InPost, był ciągle przepełniony paczkomat na ścianie marketu, w którym prowadzę swoje biuro – mówi Jakub Krasny.
Firma kurierska InPost liczy obecnie 49 jednostek własnych i 1,5 tys. agencyjnych. Pod koniec ubiegłego roku franczyzodawca wprowadził kilka zmian, które usprawniły obsługę paczek. – InPost uruchomił awizację paczek kurierskich. Kurier, po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przesyłki pod adres klienta, może ją awizować do najbliższego punktu InPost. Dla franczyzobiorców jest to korzystne, ponieważ te przesyłki są lepiej marżowane. Prowizja od każdej awizowanej paczki kurierskiej wynosi 1,4 zł netto. Nie ma znaczenia czy klient odbierze tę przesyłkę czy nie. My wypłacamy prowizję za przyjęcie paczki do magazynowania – mówi Jacek Michalczyk, kierownik operacyjny regionu w InPost.
W tym roku franczyzodawca InPost również stawia na modernizację systemu. – Nasze punkty będą w pełni zautomatyzowane, również dla klientów. Nadanie paczki nie będzie się wiązało z koniecznością wypisywania na druczkach żadnych danych. Klient wszystko przygotuje na swoim smartfonie, a pracownik punktu tylko zeskanuje kod z telefonu klienta i przyjmie opłatę bezgotówkowo – tłumaczy Jacek Michalczyk..
Franczyzodawca podkreśla, że w drugiej połowie 2019 roku chce otworzyć ok. 300 punktów z dużym zapleczem magazynowym u obecnych kontrahentów oraz ok. 40 punktów kurierskich w aglomeracjach pomiędzy 4-10 tys. mieszkańców oraz solidnie przygotować się do bardzo intensywnego okresu przedświątecznego.
Jakie warunki należy spełniać, aby założyć własny punkt InPost? Potencjalny franczyzobiorca musi posiadać własny punkt handlowy lub usługowy np. sklep przemysłowy. – Wystarczy, jeśli wygospodaruje 2-3 m2 przestrzeni do obsługi przesyłek. Placówka powinna być łatwo dostępna dla klienta, położona od strony ulicy i zlokalizowana w pobliżu parkingu miejskiego. Koszt inwestycji to cena regału na paczki, czyli ok. 300 zł. W trakcie współpracy franczyzobiorca musi uiszczać opłatę agencyjną w wysokości 30 zł, jeśli wypracuje minimum 200 zł prowizji miesięcznie – mówi Jacek Michalczyk.
Jakub Krasny zaznacza, że mógł liczyć na pomoc franczyzodawcy na każdym etapie współpracy.
– Franczyzodawca zapewnił mi konieczne szkolenia. Natomiast koordynator lokalny służy pomocą w każdym momencie. Czy coś ryzykowałem zakładając ten biznes? Jedynie swój czas. Dziś, ze względu na ogromne zapotrzebowanie na rynku kurierskim, mogę śmiało powiedzieć, że jest to opłacalna inwestycja – zapewnia Jakub Krasny.
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


