Zyski z pośrednictwa

Expander chce otwierać placówki w miastach zamieszkałych przez ponad 50 tys. osób. Jak zarobić na pośrednictwie finansowym?
Jak podaje serwis PRNews.pl w ciągu minionych trzech lat banki w Polsce zamknęły 1500 placówek. Bartosz Kwieciński, dyrektor sprzedaży w Expander, w tej bankowej transformacji zauważa szanse na jeszcze większe zainteresowanie usługami pośrednictwa finansowego. – Banki redukują liczbę placówek, ponieważ większość klientów chce dokonywać najprostsze transakcje, takie jak przelewy czy zakup prostych produktów przez internet. My natomiast zajmujemy się rozwiązaniami znacznie bardziej skomplikowanymi w wyborze i zakupie, dlatego nasi klienci nadal mają silną potrzebę bezpośredniego spotkania z ekspertem. Zdarza się, że trafiają do nas właśnie, dlatego, że w okolicy nie ma już placówki bankowej – mówi Bartosz Kwieciński.
Franczyzodawca szuka partnerów w całej Polsce. – Pomimo, że największy potencjał widzimy w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, mamy również dobrze prosperujące oddziały w mniejszych miejscowościach – dodaje Bartosz Kwieciński. Przyszły franczyzobiorca musi mieć wykształcenie wyższe oraz doświadczenie w branży finansowej. Franczyzodawca zaznacza, że często partnerzy franczyzowi, to osoby, które z branżą finansową związane są od lat. Według Bartosza Kwiecinskiego franczyza finansowa to idealne rozwiązanie dla pracowników banków, pośredników finansowych lub osób, które prowadziły placówki bankowe.
Opłata za przystąpienie do sieci Expander wynosi 10 tys. zł, oplata miesięczna – 1 tys. zł. Jednak, jak podkreśla franczyzodawca, całościowy koszt otwarcia oddziału franczyzowego Expander zależy właśnie od partnera, jego koncepcji, decyzji dotyczącej wielkości oddziału, wykończenia i lokalizacji oraz liczby zatrudnianych pracowników.
– Trzeba jednak podkreślić, że jest to koszt jednorazowy, w który wlicza się wynajem i przystosowanie lokalu oraz zakup sprzętów. Oczywistym jest, że inne koszty poniesie franczyzobiorca w stolicy a inne ten, który otwiera oddział w dużo mniejszej miejscowości – komentuje Bartosz Kwieciński.
Partnerzy mogą sami zaproponować miejsce na oddział lub skorzystać z pomocy Expandera. Optymalna powierzchnia lokalu powinna wynosić min. 40 m2 z możliwością umieszczenia min. 2-3 stanowisk. Najlepiej, aby znajdował się blisko centrum biznesowego lub popularnych ciągów komunikacyjnych.
W pakiecie od Expander franczyzobiorca otrzymuje dostęp do profesjonalnego oprogramowania do obsługi klientów, pakiet marketingowy, podręcznik operacyjny, dostęp do szkoleń, merytoryczne wsparcie a co najważniejsze dostęp do ofert kilkunastu banków oraz możliwość współpracy z ponad 20 towarzystwami ubezpieczeniowymi w ramach jednego biznesu.
Expander posiada ponad 50 placówek franczyzowych w całym kraju.
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej