Biznes z procentami

Interes na co dzień
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Nasza branża musi być elastyczna nie tylko wobec zmian gustów konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po produkty premium oraz alkohole niszowe, ale przede wszystkim musi stosować się do zmian w prawie. Nowe przepisy dotyczące zakazu handlu w niedzielę, jak również ograniczenia handlu alkoholem w nocy, osłabiają zyski i tłumią branżę, która właśnie w weekend czerpie największe dochody – mówi Rafał Kleszczyk, dyrektor ds. marketingu Al. Capone. – Najbliższe kilka lat pokaże, że trzeba będzie się skonsolidować, aby przetrwać. Uważam, że na rynku pozostaną 3-4 duże sieci, liczące kilkaset placówek i jestem pewien, że jedną z nich będzie Al. Capone. Nasi klienci wybierają Al. Capone ze względu na szeroki asortyment, począwszy od dużego wyboru piw rzemieślniczych a kończąc na gruzińskiej brandy czy japońskiej whisky w konkurencyjnych cenach. Nasi specjaliści za ladą doradzą w wyborze alkoholi z całego świata.

Sklep monopolowy we franczyzie

Al. Capone to sieć sklepów oferujących alkohol ze średniej i wyższej półki cenowej. Na inwestycję w punkt marki potencjalny franczyzobiorca musi przeznaczyć mniej więcej 155 tys. zł. Potrzebny będzie mu także lokal o powierzchni 100 m2, z parkingiem, w miejscowości powyżej 8 tys. mieszkańców. Co istotne, franczyzodawca wymaga od licencjobiorcy pełnego zaangażowania w uruchamiany biznes. Franczyzobiorca ma poszerzać wiedzę dotyczącą asortymentu, brać udział w szkoleniach i degustacjach, a także być w stałym kontaktcie z opiekunem sklepu.

Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł, w zamian przedsiębiorca otrzymuje wizualizację zewnętrzną sklepu, projekt wnętrza, odzież firmową. Korzysta również z polityki handlowej sieci, która obejmuje promocje, warunki handlowe i zakupy pakietowe niedostępne dla pojedynczego sklepu. To wszystko przekłada się na niższe koszty zaopatrzenia, a w konsekwencji wyższe marże dla partnerów. Właściciele sklepów franczyzowych mogą liczyć również na dodatkowe bonusy posprzedażowe. Korzystają również ze szkoleń branżowych, a także z sieciowych akcji marketingowych. Opłata na fundusz marketingowy to 1 proc. miesięcznie od sprzedaży netto. Franczyzodawca twierdzi, że inwestycja w sklep zwraca się średnio po dwóch latach. 

Pierwszy sklep pod marką Al. Capone został otwarty w Tarnowie w 2014 roku. Dziś w sieci działają 22 sklepy franczyzowe i 17 własnych. 

Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €