Opłacalny sposób na korki

Ile na start?
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zatłoczone ulice i korki? Mieszkańcy większych miast doskonale znają ten problem… Pomysłodawcy konceptu Blinkee.city wpadli na pomysł alternatywnego transportu. Ich propozycja to „scooter sharing”, czyli uliczny system elektronicznych skuterów na wynajem krótkoterminowy. Jak to działa? Użytkownicy za pomocą aplikacji mobilnej wyszukują pojazd, stojący najbliżej ich aktualnej lokalizacji. Po kursie parkują go w dowolnym, bezpiecznym miejscu i w aplikacji zaznaczają opcję zakończenia przejazdu. Z ich konta pobierana jest opłata. 

Blinkee.city wystartował udostępniając 7 skuterów w 2017 roku w Warszawie.  Obecnie działamy w 12 miastach w Polsce oraz w Budapeszcie, Splicie, Walencji i Sztokholmie a flota liczy 1000 skuterów. W marcu tego roku uruchomiliśmy franczyzę w Bukareszcie – mówi Michał Rombalski, menedżer Blinkee.city. 

Na start licencjobiorca potrzebuje kupić co najmniej 20-30 skuterów, by móc liczyć na satysfakcjonujące obroty. Potrzebny jest też garaż lub hala serwisowa o minimalnej wielkości 15 m2  Franczyzobiorcy potrzebują też samochodu serwisowego, którym będą rozwozić skutery po mieście i dojeżdżać do nich, aby zmieniać baterie. Wydatek na flotę wynosi 320 tys. zł netto – mówi Paweł Maliszewski, współwłaściciel Blinkee.city.

Franczyzodawca Blinkee.city nie pobiera wstępnej opłaty licencyjnej. Franczyzobiorca płaci miesięcznie 80 zł netto od każdego pojazdu oraz od 5 do 15 proc. od przychodu (w zależności od wielkości miasta, w którym działa). Partner ponosi także koszty wymiany baterii i naprawy skuterów. – Największa część wydatków miesięcznych jest związana ze zmianą baterii (jedna wystarczy mniej więcej na 70-80 km jazdy). Przykładowy, jednostkowy koszt wymiany baterii w Warszawie, uwzględniający koszty pracownika, samochodu serwisowego oraz energię to ok. 15 zł  twierdzi Michał Rombalski. Franczyzobiorca w ciągu miesiąca będzie musiał przeznaczyć na serwis całej floty od 100 do 300 zł.

A na czym zarabia? Oczywiście na opłatach pobieranych za przejazdy. Szacunkowy zwrot z inwestycji następuje po 6-14 miesiącach. Na początku współpracy licencjobiorcy przechodzą szkolenie, dotyczące serwisowania skuterów i wymiany baterii.  Dostarczamy partnerom nasze wypracowane know-how, dotyczące zarówno obsługi technicznej skuterów, jak i relacji z klientami. My natomiast centralnie zarządzamy systemem, który pomaga lokalizować skutery i rozliczać się z użytkownikami – dodaje Paweł Maliszewski.

Obecnie z usługi Blinkee.city korzysta ok. 190 tys. zarejestrowanych użytkowników. Największą grupę stanowią osoby w wieku 25-35 lat. Około 60 proc. z nich to mężczyźni.  Do końca 2019 roku planujemy zwiększyć bazę klientów do 250 tys. osób twierdzi Michał Rombalski.

Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €