Pomysł na biznes z Paryża
Francuska marka odzieżowa The Kooples planuje zbudować sieć franczyzową w Polsce. Czy franczyzobiorcy muszą mieć branżowe doświadczenie?
The Kooples to francuska marka modowa stworzony w 2008 roku przez trzech braci: Alexandra, Laurenta i Raphaela Elichanów. Ubrania zaprojektowane przez rodzeństwo zawojowały Europę oraz Stany Zjednoczone. Obecnie sieć liczy ponad 400 butików na całym świecie. Ich salony znajdują się w centrum Paryża, Londynu i Nowego Jorku. A do projektów marki są zapraszane największe gwiazdy, m.in.: Irina Shayk, Zayn Malik, Stella Maxwell, Ming Xi, Gigi Hadid, Beyonce i Taylor Swift. Ubrania są wykorzystywane przez stylistów do sesji dla czołowych magazynów, takich jak „Vogue”, „Grazia” czy „Numero”.
Teraz również i polscy przedsiębiorcy będą mieli możliwość założenia salonu The Kooples. – Dopiero zaczynamy proces wdrożenia naszej marki we franczyzę na polskim rynku. Do tej pory nasza dystrybucja była skoncentrowana na salonach mulitimarkowych, a nie niezależnych lokalach franczyzowych. Również polski rynek powoli otwiera się na francuskie brandy. Dlatego my jako dystrybutor zdecydowaliśmy się na tego typu współpracę – mówi Anna Węgrzyn, dyrektor sprzedaży The Kooples.
Franczyzodawca zaznacza, że w pierwszej kolejności szuka franczyzobiorców wśród swoich partnerów. – Są to zwykle osoby bardzo doświadczone i zaznajomione z rynkiem odzieżowym. Wdrażanie takiego partnera jest zdecydowanie krótsze. Nie zamykamy się jednak na współpracę z osobami, które dopiero chciałyby zacząć swoją przygodę z branżą. Cykl szkoleń, które oferujemy, z pewnością pozwoli mniej doświadczonym płynnie wejść w ten biznes – zapewnia Anna Węgrzyn.
Oprócz szkoleń z zakresu obsługi klienta, sprzedaży oraz visual merchandasingu, franczyzodawca oferuje partnerom towar, know-how niezbędne do prowadzenia sklepu odzieżowego, pomoc i doradztwo przy wyborze kolekcji, lokalizacji, negocjacjach warunków najmu oraz przy rekrutacji personelu, a także gotowy projekt salonu i kompleksowe wsparcie marketingowe.
Franczyzodawca chce otwierać sklepy w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Najlepszą lokalizacją na salon marki są według franczyzodawcy galerie handlowe lub centra miast. Powierzchnia salonu powinna wynosić od 60-120 m2. I to właśnie od rozmiaru sklepu zależy kwota inwestycji. – W przeliczaniu kwoty inwestycji bierzemy pod uwagę kwotę zatowarowania sklepu dwa razy w sezonie oraz realizację całego projektu od strony technicznej. Przyjmujemy, że na 1 m2 musimy mieć 4,3-5,2 tys. zł – mówi Anna Węgrzyn.
Franczyzodawca zaznacza, że zwrot inwestycji następuje po mniej więcej dwóch latach od rozpoczęcia współpracy.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


