Array ( [article] => Array ( [pid] => 66314 [country] => pl [article_id] => 11116 [article_date] => 2019-04-07 [articletype_id] => 29 [article_title] => Zarabiaj na reklamie [article_intro] => – Widzimy duże zainteresowanie naszą branżą. Rośnie świadomość klientów na temat tego, jak istotny dla każdej firmy jest marketing – mówi Piotr Stefański z Xeromatic. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 12 [img_photo_description] => [secret] => scrtk3b86b5b27e44715a95909c98637286e4 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => usługi dla biznesu [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => zarabiaj-reklamie [article_title_striped] => Zarabiaj na reklamie [dir] => article [article_text_photo] =>

Xeromatic.pl powstał na bazie kilku agencji reklamowych?
Tak, a pierwsza z nich została otwarta w 2006 roku. Jeszcze do niedawna pracowaliśmy jako grupa firm partnerskich, wymieniających się doświadczeniem i wiedzą jak również metodami sprzedaży. Po jakimś czasie doszliśmy do wniosku, że pod nazwą Xeromatic.pl możemy zbudować system online z dostępem do wszystkich usług reklamowych, wraz z całym pakietem szkoleń. Właśnie to pozwoliło nam na stworzenie agencji reklamowych w każdym powiecie w Polsce (sprzedaż licencji dotyczy jednego miasta i powiatu).

Xeromatic ze swoją ofertą franczyzową wystartował dopiero rok temu.
A dzisiaj mamy już piętnastu partnerów i pomysł na nowy kierunek rozwoju. Startowaliśmy jako agencja, która chce odwrócić konwencjonalny system prowadzenia tego typu biznesu opartego o lokal. To my wychodzimy do klienta. Nasi partnerzy działają mobilnie, w związku z czym nie ma konieczności posiadania lokalu, ani kosztów wynajmu z tym związanych. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się jednak, że zgłasza się do nas wielu przedsiębiorców, którzy dysponują już lokalem i chcieliby uzupełnić swoje usługi o ofertę Xeromatic. To głównie firmy zajmujące się doradztwem finansowym, nieruchomościami i księgowością. W związku z tym firma pracuje nad propozycją dla tych franczyzobiorców, którzy chcieliby jednak prowadzić działalność w lokalu.

Jakie usługi oferujecie?
Nasi partnerzy zarabiają na sprzedaży produktów poligraficznych: wizytówek, ulotek, banerów, plakatów itp. oraz usług projektów graficznych, tworzeniu stron WWW, kampanii na Facebooku czy Google, budowaniu reklamy świetlnej i wielkoformatowej, jak również na usługach takich jak oklejanie samochodów. Łącznie Xeromatic dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Ile trzeba zainwestować, przystępując do sieci?
Obecnie inwestycja w Xeromatic to ok. 10 tys. zł netto, plus program graficzny Corel Draw za ok. 300 zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji wspartej systemem online. Xeromatic zapewnia cały system online, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio graficzne i wsparcie konsultingowe 24h w ciągu dnia i 7 dni w tygodniu.

Na zwrot z inwestycji trzeba długo czekać?
Można na niego liczyć już w ciągu trzech miesięcy. Wszystko zależy od czasu poświęconego na prowadzeniu biznesu i od zaangażowania partnera. Jako operator marki nie pobieramy prowizji, a jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie. Franczyzobiorca Xeromatic otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji. Ambitni mają możliwość objęcia kilku powiatów.

Cenią państwo doświadczonych partnerów?
Doświadczenie partnera jest pewnym plusem. Ale z drugiej strony często obserwujemy, że partner bez żadnego doświadczenia osiąga lepsze wyniki niż ten z doświadczeniem. Po przejściu wszystkich szkoleń nasz franczyzobiorca otrzymuje dokładny plan pracy i tego, jak powinien rozwijać swój biznes. Osoby z doświadczeniem w branży mają zazwyczaj swoje nawyki i swój system pracy.

Szkolą państwo nowych pracowników?
To podstawa wejścia na rynek i prowadzenia dochodowego biznesu. Dlatego nasze szkolenia są dobierane odpowiednio do poziomu wiedzy przedsiębiorcy. Również po szkoleniach prowadzimy ciągłe konsultacje z naszymi partnerami. 

Jak oceniają państwo aktualną kondycję swojej branży?
Nasza sieć rozwija się bardzo szybko. Widzimy duże zainteresowanie branżą, co wiąże się ze wzrostem świadomości klientów na temat marketingu firmy i rozwojowi marketingu internetowego. Niebawem wchodzimy z ofertą dla klientów, którzy już dysponują lokalem i chcą otworzyć punkt wraz z biurem. Naszym partnerom zapewnimy branding oraz wyposażenie biura, już w cenie wejścia w biznes.

Rozmawiała Maryla Pałasz

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 283 [author_pid] => 1241 [author_name] => Maryla Pałasz [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mpalasz@franchising.pl [author_profile] => [display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/PaMaryla [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/maryla-pa%C5%82asz-7386b489/ [author_photo] => Array ( [pid] => 164249 [itemserver_id] => 38568 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 000/d25/maryla-palasz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => maryla-palasz ) ) [link] => /artykul/11116/zarabiaj-reklamie/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 166042 [country_item] => pl [description] => [path] => 98a/ef6/piotr_stefan_ski_s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 39145 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 166043 [country_item] => pl [description] => Xeromatic.pl powstał na bazie kilku agencji reklamowych. [path] => 109/339/xeromatic.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Początki biznesu [img_width] => 1638 [img_height] => 1160 [itemserver_id] => 39146 ) [1] => Array ( [pid] => 166044 [country_item] => pl [description] => "Na zwrot z inwestycji franczyzobiorcy Xeromatic mogą liczyć w ciągu trzech miesięcy". [path] => a49/881/piotr_stefan_ski_gpsdb.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Stefański, dyrektor marketingu w Xeromatic [img_width] => 1199 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 39147 ) ) ) [og_image] => 109/339/xeromatic.jpg [article_date_formated] => 07.04.2019 [article_day] => Niedziela [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 166043 [country_item] => pl [description] => Xeromatic.pl powstał na bazie kilku agencji reklamowych. [path] => 109/339/xeromatic.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Początki biznesu [img_width] => 1638 [img_height] => 1160 [itemserver_id] => 39146 ) [1] => Array ( [pid] => 166044 [country_item] => pl [description] => "Na zwrot z inwestycji franczyzobiorcy Xeromatic mogą liczyć w ciągu trzech miesięcy". [path] => a49/881/piotr_stefan_ski_gpsdb.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Stefański, dyrektor marketingu w Xeromatic [img_width] => 1199 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 39147 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 166043 [country_item] => pl [description] => Xeromatic.pl powstał na bazie kilku agencji reklamowych. [path] => 109/339/xeromatic.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Początki biznesu [img_width] => 1638 [img_height] => 1160 [itemserver_id] => 39146 ) [1] => Array ( [pid] => 166044 [country_item] => pl [description] => "Na zwrot z inwestycji franczyzobiorcy Xeromatic mogą liczyć w ciągu trzech miesięcy". [path] => a49/881/piotr_stefan_ski_gpsdb.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Piotr Stefański, dyrektor marketingu w Xeromatic [img_width] => 1199 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 39147 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Agencjawirtualna [id] => 1965 [type] => 12 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 16 [link] => /franczyza/1965/agencjawirtualna/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 219749 [country_item] => pl [description] => [path] => d79/770/logo_agencja_wirtualna_bez_pl.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 325 [img_height] => 183 [itemserver_id] => 54780 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 219750 [country_item] => pl [description] => [path] => 175/2f5/aw.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1500 [img_height] => 1125 [itemserver_id] => 54781 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => DlaWas.info [id] => 1598 [type] => 12 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/1598/dlawas-info/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 202055 [country_item] => pl [description] => [path] => e89/0fa/11406226_499174373563082_9165057209134798379_o.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 241 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 50249 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 216968 [country_item] => pl [description] => [path] => aa4/0e3/franchising_2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1203 [img_height] => 611 [itemserver_id] => 54024 ) [1] => Array ( [pid] => 216967 [country_item] => pl [description] => [path] => 6f8/a3f/dlawas.info_-_franchising.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1477 [img_height] => 800 [itemserver_id] => 54023 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Northgate Logistics [id] => 1971 [type] => 12 [fr] => 2 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 19 [link] => /franczyza/1971/northgate-logistics/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 180403 [country_item] => pl [description] => [path] => 096/043/northgate_logistics_czarne.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 485 [img_height] => 105 [itemserver_id] => 44638 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 164781 [country_item] => pl [description] => [path] => 2db/bb1/northgate-logistics-01-firma.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1063 [itemserver_id] => 38748 ) [1] => Array ( [pid] => 164782 [country_item] => pl [description] => [path] => 28f/052/northgate-logistics-02-wyroznienie-nagroda.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 646 [img_height] => 999 [itemserver_id] => 38749 ) [2] => Array ( [pid] => 164783 [country_item] => pl [description] => [path] => 4e7/ec8/northgate-logistics-03-zespol.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1277 [itemserver_id] => 38750 ) [3] => Array ( [pid] => 164784 [country_item] => pl [description] => [path] => 006/2d2/northgate-logistics-04-nagroda-dyplom.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 2140 [itemserver_id] => 38751 ) [4] => Array ( [pid] => 164785 [country_item] => pl [description] => [path] => a9a/8b4/northgate-logistics-05-nagroda-firma.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 983 [itemserver_id] => 38752 ) [5] => Array ( [pid] => 164786 [country_item] => pl [description] => [path] => 78d/ada/northgate-logistics-06-firma.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 949 [itemserver_id] => 38753 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Signarama [id] => 1567 [type] => 12 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 9 [link] => /franczyza/1567/signarama/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 219260 [country_item] => pl [description] => [path] => 2b6/fee/sar_stacked_1600x1200.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 223 [itemserver_id] => 54617 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 219383 [country_item] => pl [description] => [path] => 60c/62b/untitled_design_2_-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1536 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 54662 ) [1] => Array ( [pid] => 219385 [country_item] => pl [description] => [path] => 684/a13/untitled_design-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1536 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 54664 ) [2] => Array ( [pid] => 219384 [country_item] => pl [description] => [path] => 3b1/939/untitled_design_1_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1536 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 54663 ) [3] => Array ( [pid] => 219382 [country_item] => pl [description] => [path] => 38d/975/untitled_design_3_-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1536 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 54661 ) ) ) ) ) )

Zarabiaj na reklamie

Początki biznesu
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Xeromatic.pl powstał na bazie kilku agencji reklamowych?
Tak, a pierwsza z nich została otwarta w 2006 roku. Jeszcze do niedawna pracowaliśmy jako grupa firm partnerskich, wymieniających się doświadczeniem i wiedzą jak również metodami sprzedaży. Po jakimś czasie doszliśmy do wniosku, że pod nazwą Xeromatic.pl możemy zbudować system online z dostępem do wszystkich usług reklamowych, wraz z całym pakietem szkoleń. Właśnie to pozwoliło nam na stworzenie agencji reklamowych w każdym powiecie w Polsce (sprzedaż licencji dotyczy jednego miasta i powiatu).

Xeromatic ze swoją ofertą franczyzową wystartował dopiero rok temu.
A dzisiaj mamy już piętnastu partnerów i pomysł na nowy kierunek rozwoju. Startowaliśmy jako agencja, która chce odwrócić konwencjonalny system prowadzenia tego typu biznesu opartego o lokal. To my wychodzimy do klienta. Nasi partnerzy działają mobilnie, w związku z czym nie ma konieczności posiadania lokalu, ani kosztów wynajmu z tym związanych. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się jednak, że zgłasza się do nas wielu przedsiębiorców, którzy dysponują już lokalem i chcieliby uzupełnić swoje usługi o ofertę Xeromatic. To głównie firmy zajmujące się doradztwem finansowym, nieruchomościami i księgowością. W związku z tym firma pracuje nad propozycją dla tych franczyzobiorców, którzy chcieliby jednak prowadzić działalność w lokalu.

Jakie usługi oferujecie?
Nasi partnerzy zarabiają na sprzedaży produktów poligraficznych: wizytówek, ulotek, banerów, plakatów itp. oraz usług projektów graficznych, tworzeniu stron WWW, kampanii na Facebooku czy Google, budowaniu reklamy świetlnej i wielkoformatowej, jak również na usługach takich jak oklejanie samochodów. Łącznie Xeromatic dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Ile trzeba zainwestować, przystępując do sieci?
Obecnie inwestycja w Xeromatic to ok. 10 tys. zł netto, plus program graficzny Corel Draw za ok. 300 zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji wspartej systemem online. Xeromatic zapewnia cały system online, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio graficzne i wsparcie konsultingowe 24h w ciągu dnia i 7 dni w tygodniu.

Na zwrot z inwestycji trzeba długo czekać?
Można na niego liczyć już w ciągu trzech miesięcy. Wszystko zależy od czasu poświęconego na prowadzeniu biznesu i od zaangażowania partnera. Jako operator marki nie pobieramy prowizji, a jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie. Franczyzobiorca Xeromatic otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji. Ambitni mają możliwość objęcia kilku powiatów.

Cenią państwo doświadczonych partnerów?
Doświadczenie partnera jest pewnym plusem. Ale z drugiej strony często obserwujemy, że partner bez żadnego doświadczenia osiąga lepsze wyniki niż ten z doświadczeniem. Po przejściu wszystkich szkoleń nasz franczyzobiorca otrzymuje dokładny plan pracy i tego, jak powinien rozwijać swój biznes. Osoby z doświadczeniem w branży mają zazwyczaj swoje nawyki i swój system pracy.

Szkolą państwo nowych pracowników?
To podstawa wejścia na rynek i prowadzenia dochodowego biznesu. Dlatego nasze szkolenia są dobierane odpowiednio do poziomu wiedzy przedsiębiorcy. Również po szkoleniach prowadzimy ciągłe konsultacje z naszymi partnerami. 

Jak oceniają państwo aktualną kondycję swojej branży?
Nasza sieć rozwija się bardzo szybko. Widzimy duże zainteresowanie branżą, co wiąże się ze wzrostem świadomości klientów na temat marketingu firmy i rozwojowi marketingu internetowego. Niebawem wchodzimy z ofertą dla klientów, którzy już dysponują lokalem i chcą otworzyć punkt wraz z biurem. Naszym partnerom zapewnimy branding oraz wyposażenie biura, już w cenie wejścia w biznes.

Rozmawiała Maryla Pałasz

Maryla Pałasz
Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €