Interes, który się kręci

Nowa franczyza w Polsce
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwsza pralnia LG Laundry Lounge została otwarta w Nowym Jorku w 2012 roku, a trzy lata później w Chorwacji, gdzie biznes okazał się sporym sukcesem. Teraz koncepcja pralni samoobsługowych będzie miała szansę na rozwój na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej.   Taką decyzję podjęliśmy, zachęceni bardzo dobrymi wynikami pralni w Chorwacji. Poza tym zdobyliśmy niezbędne doświadczenie, które z pewnością pozwoli nam uniknąć wielu błędów w rozwoju sieci  mówi Mario Martinek, właściciel White World, firmy rozwijającej sieć pralni LG Laundry Lounge. Franczyzodawca zauważa, że liczba pralni samoobsługowych stale rośnie w naszej części Europy, co jednoznacznie sugeruje, że rynek jest bardzo chłonny na tego typu usługi. 

Polski rynek z potencjałem

Właścicel marki zdecydował się na rozwój sieci franczyzowej w Polsce ze względu na potencjał rynku. Nasz kraj odwiedza coraz więcej turystów, a to dla pralni samoobsługowych główna grupa docelowa. Polska jest jednym z największych państw w Europie Środkowej. Naszymi klientami są przede wszystkim osoby dużo podróżujące po kraju, które nie chcą wydawać sporych sum pieniedzy na korzystanie z hotelowej pralni, oraz turyści. A ich liczba w Polsce stale rośnie. Właśnie dlatego jest to idealne miejsce na rozwój naszej sieci  – mówi Martinek.

Z pewnością polscy inwestorzy zastanawiać się będą, czy pralnia samoobsługowa spotka się z zainteresowaniem klientów. Przede wszystkim należy pamiętać, że nie każda pralka jest w stanie wszystko wyprać. Poza tym punkty pralni samoobsługowych powstały z myślą o konkretnej grupie docelowej. Są nimi także studenci, którzy korzystając z automatów samoobsługowych tanio wypiorą i wysuszą ponad 20 kilogramów ubrań w godzinę. Usługa skierowana jest także do rodzin wielodzietnych. Dla nich standardowe urządzenie o ładowności 5-6 kilogramów nie jest wystarczające. Natomiast pralka o ładowności np. 18 kilogramów, może zmieścić pranie całej dużej rodziny za jednym razem. Nie zapominajmy także o osobach, które wynajmują swoje mieszkania turystom. Im również jest łatwiej wrzucić pranie do pojemnej pralki, która szybko upierze m.in. pościel. 

– Prowadzenie pralni samoobsługowej może być doskonałą pracą dodatkową, ponieważ nie wymaga dużego zaangażowania. Interes kręci się niemal sam – zapewnia Mario Martinek. Według franczyzodawcy inwestycja w pralnię może zwrócić się już po pół roku. Lokal działa 24 godziny na dobę.  

Gdzie najlepiej i za ile? 

Właściciel LG Laundry Lounge zainteresowany jest otwieraniem pralni w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, głównie w lokalizacjach, które są często odwiedzane przez turystów. Ale nie tylko... Atrakcyjnym miejscem jest także sąsiedztwo dużych sklepów i parkingów. Jak przekonuje właściciel marki, sieć pralni samoobsługowych doskonale może się sprawdzić również w wynajętych lokalach w hostelach, marinach, obozach i akademikach. A ile wynosi minimalna przestrzeń na LG Laundry Lounge? Według franczyzodawcy wystarczy 30 m2. Franczyzobiorca może liczyć na pełne wsparcie centrali w poszukiwaniu odpowiedniej lokalizacji. 

Wysokość inwestycji zależy od wielkości otwieranej pralni. W przypadku otwarcia lokalu, w którym będą się mieścić cztery pralki i cztery suszarki wynosi ok. 20 tys. euro (maszyna  ok. 16 tys. euro, projekt wnętrz mniej więcej 4 tys. euro). Gdy franczyzobiorca zainwestuje w pralnię z dwoma pralkami i dwoma suszarkami, prasownicą, stołem do prasowania, to musi być przygotowany na wydatek ok. 12 tys. euro (maszyny 10 tys. euro i projektowanie wnętrz ok. 2 tys. euro). 

Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €