Licencja w finansach

Doradcy w sieci
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

DG Inwest Finanse prowadzi sieć placówek, specjalizujących się w doradztwie finansowym oraz kompleksowej pomocy przy uzyskiwaniu kredytów, leasingów, ubezpieczeń, faktoringu i refinansowania. W tym roku firma kończy 25 lat.
– Zaczynaliśmy od jednego biura, jako jednoosobowa działalność gospodarcza, a dzisiaj mamy ponad 40 oddziałów własnych i franczyzowych i jesteśmy spółką akcyjną, która tworzy teraz grupę kapitałową – mówi Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-Inwest Finanse. – Od początku swojej działalności zajmujemy się obsługą klientów pod kątem finansowania. Na początku był to leasing, później dochodziły kredyty, ubezpieczenia i faktoring.
Marka ma obecnie cztery placówki własne oraz około 40 franczyzowych. Dodatkowo rozwija też sieć partnerską, która liczy ponad 150 partnerów. Nie trzeba mieć doświadczenia w finansach, by dołączyć do DG – Inwest.
– Jednak jeśli kandydat nie ma doświadczenia w finasach, powinien mieć doświadczenie w sprzedaży – podkreśla Daniel Gawryczuk. – Oczekujemy też, by były to osoby kontaktowe, łatwo nawiązujące relacje z potencjalnymi klientami.

Franczyzobiorcy działają pod szyldem DG-Inwest, partnerzy już nie mają takiego obowiązku. Korzyścią z zostania licencjobiorca są m.in. wyższe prowizje oraz fakt, że punkty franczyzowe, oprócz tego że samodzielnie pozyskują klientów, mogą też liczyć na wsparcie centrali w tym zakresie. Np. otrzymują do obsługi klientów, którzy kontaktują się z ogólną infolinią marki. Zarówno franczyzobiorcy, jak i partnerzy mogą liczyć na wsparcie analityków finansowych, którzy pomagają w znalezieniu najlepszej oferty dla klienta i w przygotowaniu wniosków o finansowanie.
– Z okazji 25-lecia naszej firmy przygotowaliśmy specjalny rabat dla nowych franczyzobiorców. Opłata licencyjna za wejście do sieci jest obecnie o połowę niższa i wynosi 4 tys. zł – mówi prezes zarządu DG-Inwest. – Promocja obowiązuje w całym roku 2019. W zamian za opłatę licencyjną parter otrzymuje materiały reklamowe, stronę WWW oddziału, 1,2 tys. zł z przeznaczeniem na reklamę oraz trzydniowe szkolenia, z opłaconym noclegiem i wyżywieniem.

Marka chce rozwijać sieć placówek w miejscowościach liczących powyżej 15 tys. mieszkańców. Oprócz opłaty wstępnej do kosztów inwestycji należy doliczyć jeszcze wydatki na sprzęt komputerowy, drukarkę, meble. Według szacunków franczyzodawcy to ok. 4 tys. zł. Opłaty miesięczne na rzecz licencjodawcy to 250 zł.
Jakie korzyści odnoszą partnerzy i franczyzobiorcy z przystąpienia do sieci?
– Podstawową korzyścią jest dołączenie do dużego brokera, z rozpoznawalną i znaną marką. Partnerzy i franczyzobiorcy otrzymują od razu dostęp do ponad 90 instytucji finansowych, korzystają z porównywarek leasingu, kredytu, faktoringu czy ubezpieczeń. Przy każdej transakcji mają opiekuna w formie analityka finansowego, co pozwala na szybsze domykanie spraw – wylicza Daniel Gawryczuk.

Co istotne, pracę w charakterze doradcy finansowego można łączyć z innego rodzaju działalnością, np. prowadzeniem biura rachunkowego czy agencji nieruchomości.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €