Amerykanie w natarciu
Ziebart w ciągu pięciu lat zamierza mieć placówkę w każdym mieście wojewódzkim Polski. O rozwoju amerykańskiej firmy w naszym kraju opowiada Mateusz Drab, dyrektor Ziebart Polska.
Kończy się 2018 rok. Jak pan go podsumuje?
Niedawno podpisaliśmy umowę z dealerem samochodowym Demo Motors, który posiada salony Forda, Volvo i Mazdy w Łodzi, Warszawie, Szczecinie, Koszalinie i Poznaniu. W tym roku ruszyliśmy z salonem w Bydgoszczy i Krakowie. Teraz rozmawiamy z potencjalnym franczyzobiorcą z Gdańska, a w lutym otwieramy salon w Warszawie. W tym roku wdrożyliśmy również nowy model współpracy, ułatwiający rozwój. Teraz wejście w struktury Ziebarta jest prostsze i tańsze. Wystarczy 10 tys. zł by otworzyć jednostanowiskowy salon. Co prawda trzeba jeszcze zainwestować 60 tys. zł w chemię i narzędzia niezbędne do realizacji usług, ale to wydatek raz na rok. Placówka z jednym stanowiskiem spokojnie obsłuży obszar o wielkości 100 tys. mieszkańców. Jeśli ktoś chciałby większy teren, wówczas musi zwiększyć rozmiar salonu. Zaznaczę jeszcze, że franczyzobiorca ma wyłączność na dany obszar w zależności od wielkości placówki. Oznacza to, że w dużych miastach otwieramy duże salony lub odpowiednią liczbę mniejszych.
Czy nastawiacie się na współpracę z dealerami samochodowymi, czy raczej przedsiębiorcami, niezwiązanymi ze sprzedażą samochodów?
Dla dealera, inwestycja w koncept Ziebarta jest bardzo prosta. Dysponują lokalem, mają pracowników, których wystarczy nauczyć usług Ziebarta oraz zaplecze w postaci myjni, co jest istotne w naszym wypadku. Wszystko to obniża koszty inwestycji do 40 tys. zł. Podobnie jest w przypadku serwisów samochodowych. Natomiast jesteśmy otwarci również na przedsiębiorców, którzy przygodę z usługami motoryzacyjnymi dopiero zaczynają. Oferujemy kompleksowy pakiet wspierający partnera na starcie biznesu i w trakcie prowadzenia działalności. Podstawą są solidnie wyszkoleni technicy, którzy szlifują warsztat w naszych własnych placówkach w Poznaniu lub w Bydgoszczy. Dopiero później zaczynają pracę u siebie. Oczywiście w przypadku salonu jednostanowiskowego franczyzobiorca może jednocześnie być sprzedawcą usług i je realizować. Natomiast wraz z rosnącą liczbą klientów będzie musiał powiększyć salon i zatrudnić kogoś do pomocy.
Współpracę z dealerami może również nawiązać franczyzobiorca. Jeśli partner ma duży salon w dużym mieście, może otwierać mniejsze punkty w poszczególnych dzielnicach. Może też postąpić odwrotnie, jak zrobił franczyzobiorca z Warszawy. Zanim otworzył dużą placówkę, nawiązał współpracę z dealerami i z nimi zaczął realizować usługi. To podstawowa strategia rozwoju Ziebarta. Firma stwarza możliwość inwestycji w duży salon, zachęcając jednocześnie do działania z lokalnymi dealerami samochodowymi. Taki sposób działania szybciej przynosi profity i skraca okres zwrotu inwestycji.
Jakie korzyści czerpie dealer ze współpracy z Ziebartem?
Współpraca z dealerem niesie zalety dla obu stron. Dealer zyskuje stałych klientów, którzy przychodzą do salonu nie tylko by kupić samochód, lecz także o niego zadbać. Z Ziebartem dealerzy mają dodatkowe i stałe źródło dochodów. Auto detailing pomaga im na dłużej wiązać klientów. Dla nas dealerzy to z kolei szansa na popularyzację usług i marki.
Jakie plany na przyszłość?
Chcemy, aby za pieć lat w każdym mieście wojewódzkim w Polsce dostępne były usługi Ziebart. Zależy nam też na mniejszych miastach, które mają co najmniej 100 tys. mieszkańców. Tam będą powstawać mniejsze salony z jednym lub dwoma stanowiskami.
W Polsce auto detailing i ogólnie pielęgnacja samochodów zyskuje na popularności. Widać to zresztą po przychodach firmy, które skutecznie rosną od 2013 roku, odkąd istnieje w naszym kraju. Zaczynaliśmy od 230 tys. zł netto, a teraz mamy prawie 1 milion zł. Oceniam, że obecny rok będzie jeszcze lepszy.
Rozmawiała Magdalena Kurda
Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do właściela marki Studio Figura International.
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


