Nowa burgerownia we franczyzie
Mastergrupa, która rozwija sieć pizzerii Stopiątka, wchodzi w koncept z burgerami.
– Łączymy szybki czas przygotowania zamówienia z wysoką jakością. Na razie mamy jedną flagową placówkę w Busku Zdroju, ale niedługo otwieramy restauracje licencyjne. W tym roku testowaliśmy koncept, który zaczniemy rozwijać w 2019 r. Chcieliśmy mieć pewność, że punkty licencyjne będą równie dobrze funkcjonować jak punkt własny – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, właściciel marki Stopiątka i Picburgera.
Koszt inwestycji w koncept Picburgera wynosi ok. 150 tys. zł netto. Do tego trzeba doliczyć koszty remontu, które mogą być różne w zależności od stanu lokalu. Restauracje będą powstawały w miastach od 50 tys. mieszkańców, zarówno w lokalach przy ulicy, jak i w food courtach galerii handlowych. Istnieje też możliwość otwarcia restauracji w wolnostojącym budynku, wybudowanym specjalnie na potrzeby sieci. W tym przypadku franczyzobiorca nie będzie musiał inwestować w nieruchomość. Franczyzodawca zapewnia inwestora, od którego licencjobiorca będzie później wynajmował lokal. Koszt przygotowania restauracji w takim modelu wyniesie wówczas mniej więcej 300 tys. zł. W przyszłym roku Mastergrupa chce otworzyć przynajmniej trzy placówki. Pierwsza ma się pojawić już w pierwszym kwartale.
Obecnie flagowym konceptem Mastergupy jest sieć pizzerii Stopiątka, która liczy ponad 50 restauracji. Stopiątki rozwijane są w trzech formatach. Franczyzobiorcy mają do wyboru Stopiątkę in Italia, czyli model restauracyjny w dużym rozmiarze, pizzerię standardową dla miast powyżej 10 tys. mieszkańców oraz Stopiątkę Factory w pełni zautomatyzowaną placówkę, która wygląda jak mała fabryka. – Takie rozwiązanie umożliwia rozwój w różnych lokalizacjach i dotarcie do dużego grona klientów. Każdy koncept wymaga też innej kwoty inwestycji, co jest korzystne dla franczyzobiorców. Mogą wybierać z tańszej i droższej opcji – mówi Marcin Ciesielski. Koszty otwarcia mieszczą się wówczas w przedziale 150-170 tys. zł. – Myślę, że przyszły rok będzie dobry. Wyniki sprzedaży placówek franczyzowych wzrastają co roku o 10-20 proc. To oczywiście wpływa na obroty całej firmy. Przyszły rok będzie równie udany, tym bardziej, że zaczynamy rozwój Picburgera. To jeszcze bardziej poprawi nasz wynik – mówi Marta Kołakowska, dyrektor sieci Stopiątka.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

