Franczyza w formie

Pierwszy dzień życia salonu
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwszy salon studio modelowania sylwetki Body Evolution powstał trzy lata temu w Legionowie pod Warszawą i należy do franczyzodawcy. W sieci działa obecnie jeszcze osiem placówek zarządzanych przez franczyzobiorców, wszystkie położone w województwie mazowieckim. Każde Body Evolution posiada urządzenia do wyszczuplania i modelowania sylwetki. Klienci mogą także skorzystać z zabiegu na twarz, masażu, porady dietetyka oraz kriolipolizy. Firma w ostatnim roku intensywnie rozwinęła swoją sieć franczyzową. – Otworzyliśmy osiem Body Evolution, w tym trzy w Warszawie, a pozostałe w Pruszkowie, Piasecznie, Nowym Dworze Mazowieckim, Ząbkach i Radzyminie. W styczniu uruchomiliśmy kolejne trzy salony na Mazowszu: w Żyrardowie, Wyszkowie i Ursusie – mówi Beata Wituń, właścicielka Body Evolution.

Franczyzodawca nawiązuje i zaprasza do współpracy kontrahentów, którzy prowadzili już własny biznes, ale nie wyklucza podjęcia współpracy z osobami bez doświadczenia. – Zależy nam, aby franczyzobiorca był odpowiedzialny za salon, dlatego preferujemy udzielanie licencji jednej osobie lub małżeństwu. Odradzamy prowadzić ten biznes w spółkach – dodaje Beata Wituń. Franczyzobiorca może zaangażować się osobiście w prowadzenie salonu modelowania sylwetki lub pozostać inwestorem, jednak wtedy trzeba zatrudnić osobę na stanowisko menedżera. Poza tym w salonie powinien pracować kosmetolog oraz masażysta.

Najlepsza lokalizacja dla salonu Body Evolution to miejsca przy ulicy, z wygodnym dojazdem, parkingiem i dużą witryną. Lokal powinien mieć od 75 do 150 m2. Im większy, tym lepiej. Franczyzodawca odradza wynajem lokalu w centrach handlowych. – Galerie funkcjonują według ściśle określonych godzin, zwykle od 9 do 21. Klienci często korzystają z naszych usług wieczorami, po pracy. Zabiegi trwające nawet 70 minut na ciało, czasem się przedłużają, gdyż klient potrzebuje konsultacji lub zdecydował się na dodatkową usługę. Centra handlowe ograniczały nasze salony – tłumaczy właścicielka. Znalezienie miejsca na Body Evolution oraz jego ewentualny remont i przystosowanie do standardów marki należy do obowiązków franczyzobiorcy.

Franczyzobiorca wynajmuje lokal oraz ponosi wszystkie wydatki związane z jego odnowieniem i wyposażeniem zgodnie ze standardami Body Evolution. Koszt zakupu urządzeń wynosi kilkanaście tysięcy złotych, ale można je wziąć również w leasing.

Franczyzodawca zapewnia właścicielom salonów trzydniowe szkolenie. – Każdy dzień poświęcamy na omówienie innego tematu. Pierwszego dnia skupiamy się na marketingu, kurs prowadzi szkoleniowiec z zewnątrz na temat działania w mediach społecznościowych i prowadzenia strony WWW. Drugiego dnia odbywa się część praktyczna, spotkania z dostawcami sprzętu oraz instrukcje dotyczące obsługi urządzeń. Natomiast trzeciego dnia tłumaczymy zasady obsługi klienta mówi  Beata Wituń.

Pierwszego dnia działania nowego Body Evolution, franczyzodawca organizuje i uczestniczy w otwarciu salonu, przygotowuje scenariusz wydarzenia, zapewnia ulotki, karnety i karty klienta. Kolejne materiały promocyjne franczyzobiorca zamawia sam, lecz otrzymuje preferencyjne ceny od zaprzyjaźnionych firm. Franczyzodawca zapewnia gwarancyjne serwisowanie sprzętu w gabinetach oraz pogwarancyjne, odpłatnie. Ponadto marka mocno stawia na reklamę w internecie. – Dbamy o marketing w mediach społecznościowych. Prowadzimy fanpage i regularnie odpowiadamy na zapytania. Docieramy w ten sposób do większej liczby osób i zdobywamy nowych klientów – dodaje Beata Wituń.

Author
Weronika Kupczyk

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €