Franczyza, która oświetla
Art. Neon Lighting startuje z franczyzą. Czym będzie zajmował się franczyzobiorca marki?
Art Neon Lighting działa na rynku oświetlenia od 1999 roku i specjalizuje się w dostarczaniu profesjonalnych źródeł światła LED: opraw oświetleniowych oraz komponentów pod własną marką Bergmen.
Firma niedawno rozpoczęła rozwój poprzez franczyzę. – Głównym powodem stworzenia tego programu były częste pytania od klientów, dotyczące możliwość dystrybucji naszych produktów. Zanim podjęliśmy decyzję o rozwoju marki na rynku franczyzowym, mieliśmy kilkanaście wysp w galeriach handlowych na terenie Małopolski i Śląska oraz cztery showroomy zlokalizowane w Krakowie, Warszawie oraz Zakopanym – mówi Jakub Pasternak, specjalista ds. rozwoju sieci Bergmen.
– Do tej pory otworzyliśmy jeden lokal franczyzowy oraz przygotowujemy się do otwarcia kolejnych lokali na terenie Polski, Austrii oraz Włoch – dodaje Pasternak. Franczyzodawca zaznacza, że najbardziej atrakcyjne miejsce na prowadzenie showroomu to punkty zlokalizowany w dużym mieście, najlepiej w okolicy marketów budowlanych lub sklepów z branży elektrycznej, oświetleniowej czy też wykończeniowej. – Lokale powinny mieścić się przy głównej ulicy i posiadać przeszkloną witrynę oraz mieć możliwość instalacji kasetonu reklamowego. Optymalna wielkość wynosi ok. 100 m2 powierzchni ekspozycyjnej oraz mniej więcej 20 m2 powierzchni magazynowej. Aranżacją części ekspozycyjnej zajmuje się współpracujące z nami biuro projektowe. Choć staramy się zachować spójną stylistykę showroomów, to uwzględniamy także sugestie franczyzobiorców. Realizacja projektu jest po stronie franczyzobiorcy. Jeżeli natomiast jest taka chęć, możemy zlecić realizację projektu sprawdzonym firmom, z którymi współpracujemy. Pozostała część wyposażenia kupowana jest przez franczyzobiorcę według uznania – zaznacza Pasternak.
Franczyzodawca nie oczekuje od franczyzobiorców znajomości branży oświetleniowej. Najważniejsze jest zaangażowanie oraz pomysł na dotarcie do klienta. Kwota inwestycji zależy od powierzchni lokalu oraz jego stanu. Na przykład dla lokalu o wielkości 50 m2, kwota całkowitej inwestycji wynosi mniej więcej 120-150 tys. zł. W sumę tą wliczone jest przygotowanie lokalu do otwarcia oraz sprzęt.
Franczyzodawca proponuje symboliczną opłatę licencyjną, przenosząc jednak wszystkie koszty przygotowania lokalu na franczyzobiorcę. – Opłata bieżąca natomiast wliczona jest w cenę towaru, który franczyzobiorca zobowiązuje się kupować od franczyzodawcy. Podobnie wygląda sytuacja z opłatą marketingową. Jest ona pobierana w zależności od organizowanych kampanii reklamowych, jak również od zapotrzebowania na konkretne materiały marketingowe czy inne akcje związane z lokalną oraz globalną promocją sieci – zapewani Pasternak.
Co oferuje Bergmen w ramach pakietu franczyzowego? Przede wszystkim sprawdzony biznesplan, udział w budowaniu marki Bergmen. Dodatkowo franczyzobiorcy mogą liczyć na szkolenia. – Zapewniamy szkolenia produktowe, sprzedażowe oraz z zakresu wiedzy technicznej. Każdemu franczyzobiorcy zostaje przypisany handlowiec regionalny, który służy wsparciem zarówno w zakresie wiedzy na temat produktu, jak i sprzedaży – mówi Pasternak.
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

