Myślisz franczyza, mówisz PROFIT system

Przyjaciele i wspólnicy
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

PROFIT system, firma doradcza, wydawca mediów i organizator targów franczyzowych powstała w 1998 roku. Na polskim rynku funkcjonowało wówczas zaledwie kilka firm franczyzowych, a reprezentantem polskiej franczyzy był koncept Blikle. Resztę rynku stanowiły firmy zagraniczne.

Zaczynaliśmy w czasach, gdy rynek franczyzy nie wiedział nawet, że istnieje. Bliska zeru była też świadomość franczyzy, zarówno wśród potencjalnych franczyzodawców, jak i firm, które mogłyby rozwijać sieci licencyjne mówi Arkadiusz Słodkowski, współzałożyciel i członek zarządu PROFIT system.

Dziś na polskim rynku funkcjonuje ponad 1200 ofert franczyzowych, a ponad 80 proc. z nich to marki polskie. PROFIT system opracował ponad 300 konceptów franczyzowych. Wśród klientów firmy były największe tuzy rynku franczyzowego, jak Lotos, Delikatesy Centrum, Komfort, 5.10.15, Open Finance, a także małe firmy, które rozwinęły się dzięki franczyzie, np. Early Stage, Mrs. Sporty czy Bobby Burger.

Działają też fachowe media, rozwinięte doradztwo franczyzowe, targi oraz organizacja branżowa wszystko, czym powinien dysponować dojrzały rynek. W ciągu ostatnich lat istotnie wzrosła też świadomość franczyzy w społeczeństwie. Obecnie ok. 20 proc. dorosłych Polaków deklaruje znajomość sprawy, to ponad 6 milinów ludzi.

Bardzo zmieniło się również podejście obecnych i potencjalnych franczyzodawców. Coraz więcej firm bardzo rzetelnie przygotowuje się do roli organizatora systemu. Opracowują profesjonalne pakiety franczyzowe, wszelkie rozwiązania testują na jednostkach własnych, zaś potwierdzenia wiarygodności szukają w Polskiej Organizacji Franczyzodawców – mówi Michał Wiśniewski, prezes zarządu PROFIT system.  

Wraz z rynkiem franczyzy, urosła również firma doradcza PROFIT system. Spółka obsługuje klientów w 13 krajach świata i jest największą europejską firmą doradczą wyspecjalizowaną we franczyzie. Firma ma portale o franczyzie w Polsce, Czechach, na Węgrzech, Litwie, Łotwie, w Rumunii, Rosji, na Ukranie, w Słowacji, Słowenii, Serbii, Chorwacji i Arabii Saudyjskiej. Jeszcze w grudniu uruchomi też portal we Włoszech i w Macedonii. 

– Staramy się zaistnieć na rynkach, gdzie polskie franczyzy mają największe szanse na rozwój, np. ze względu na podobne oczekiwania konsumentów, osiągane dochody. Dlatego ostatnio zdecydowaliśmy się na ekspansję do Włoch. Aktualnie jest to co prawda kraj w trudnej sytuacji gospodarczej, ale idealny dla rozwoju franczyzy ze względu na liczbę ludności, dużych miast czy powierzchnię – stwierdza Michał Wiśniewski.

 

Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €