Siłownia we franczyzie

Énergie Fitness chce otworzyć 50 klubów w Polsce w ciągu pięciu lat. Ile trzeba zainwestować w placówkę franczyzową?
Énergie Fitness proponuje ofertę typową dla siłowni. W klubie znajduje się studio do zajęć fitness, strefa kardio (bieżnie, orbitreki), strefa wolnych ciężarów oraz funkcjonalne obszary treningowe, gdzie znajdziemy m.in. sztangi, piłki do ćwiczeń. Sieć siłowni działa na rynku od 15 lat i prowadzi ponad 100 klubów w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz jeden w Gdańsku. – W Polsce istnieje potencjał, aby otworzyć ponad 50 siłowni w ciągu najbliższych pięciu lat – mówi Jim Durie, dyrektor firmy Energie Fitness. Franczyzodawca zapewnia, że współpracę można rozpocząć bez doświadczenia w biznesie. Dyrektor marki wierzy, że jego siłownia wyróżnia się od pozostałych. – Biorąc pod uwagę wysoki poziom świadczonych usług, oferta Énergie Fitness wyprzedza konkurencję bardzo przystępną ceną. Klub zapewnia profesjonalną obsługę, której klient coraz częściej wymaga. Chcemy, aby każdy czuł się u nas dobrze i komfortowo – dodaje Jim Durie.
Koszty na starcie
Inwestycja w siłownię Énergie Fitness wynosi 700 tys. zł. W tej kwocie mieści się opłata franczyzowa w wysokości 150 tys. zł, wynajem lokalu, zakup wyposażenia siłowni, aranżacji wnętrza i jego wykończenie. Koszty, z którymi musi się liczyć franczyzobiorca podczas prowadzenia biznesu to miesięczne płatności dla franczyzodawcy. – Opłata licencyjna wynosi 8 proc. od obrotu, a marketingowa 3 proc. od obrotu. Tę drugą przeznaczamy m.in. na reklamy w radiu, gazetach oraz na stronach internetowych. Słyniemy ze spektakularnych otwarć siłowni, co daje nam nawet do 1000 członków jeszcze przed otwarciem klubu – mówi Jim Durie. Franczyzobiorca zajmuje się marketingiem lokalnym i prowadzi media społecznościowe pod kierownictwem zespołu marketingu Énergie Fitness. – Jeśli właściciel nie ma pomysłu na lokalną reklamę, korzysta z materiałów dostępnych online dla wszystkich franczyzobiorców. Énergie ma swoje biuro w Warszawie, dlatego wsparcie w ustaleniu reklamy nadchodzi szybko, a nasz zespół marketingowy jest zawsze dostępny – tłumaczy dyrektor sieci.
Franczyzodawca zapewnia szybki zwrot z inwestycji. – Nasze placówki franczyzowe są rentowne, plan finansowy dobrze opracowany, a wielu franczyzobiorców osiąga zwrot z inwestycji w mniej niż 24 miesiące – mówi Jim Durie, dyrektor Énergie Fitness.
Idealnie, aby ćwiczyć
Lokal na siłownię Énergie Fitness powinien mieć 500-800 m2. Taka powierzchnia gwarantuje optymalne rozmieszczenie maszyn na siłowni oraz odpowiednich rozmiarów studio do fitnessu. Projekt obiektu jest przygotowywany przez partnerów w Polsce i dostosowywany do konkretnego lokalu. – Współpracujemy z firmą Precor, która sprzedaje nam sprzęt w atrakcyjnych cenach, co obniża koszty rozpoczęcia biznesu. W miarę możliwości staramy się także negocjować umowy najmu w imieniu franczyzobiorcy i zmniejszyć wydatki do minimum – dodaje Jim Durie. Franczyzodawca zaleca, aby kluby powstawały w miejscowościach powyżej 25 tys. mieszkańców, gdyż mieszka w nich najwięcej osób w wieku 18-44 lata. A to właśnie one najczęściej korzystają z usług siłowni.
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej