Siłownia we franczyzie
Énergie Fitness chce otworzyć 50 klubów w Polsce w ciągu pięciu lat. Ile trzeba zainwestować w placówkę franczyzową?
Énergie Fitness proponuje ofertę typową dla siłowni. W klubie znajduje się studio do zajęć fitness, strefa kardio (bieżnie, orbitreki), strefa wolnych ciężarów oraz funkcjonalne obszary treningowe, gdzie znajdziemy m.in. sztangi, piłki do ćwiczeń. Sieć siłowni działa na rynku od 15 lat i prowadzi ponad 100 klubów w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz jeden w Gdańsku. – W Polsce istnieje potencjał, aby otworzyć ponad 50 siłowni w ciągu najbliższych pięciu lat – mówi Jim Durie, dyrektor firmy Energie Fitness. Franczyzodawca zapewnia, że współpracę można rozpocząć bez doświadczenia w biznesie. Dyrektor marki wierzy, że jego siłownia wyróżnia się od pozostałych. – Biorąc pod uwagę wysoki poziom świadczonych usług, oferta Énergie Fitness wyprzedza konkurencję bardzo przystępną ceną. Klub zapewnia profesjonalną obsługę, której klient coraz częściej wymaga. Chcemy, aby każdy czuł się u nas dobrze i komfortowo – dodaje Jim Durie.
Koszty na starcie
Inwestycja w siłownię Énergie Fitness wynosi 700 tys. zł. W tej kwocie mieści się opłata franczyzowa w wysokości 150 tys. zł, wynajem lokalu, zakup wyposażenia siłowni, aranżacji wnętrza i jego wykończenie. Koszty, z którymi musi się liczyć franczyzobiorca podczas prowadzenia biznesu to miesięczne płatności dla franczyzodawcy. – Opłata licencyjna wynosi 8 proc. od obrotu, a marketingowa 3 proc. od obrotu. Tę drugą przeznaczamy m.in. na reklamy w radiu, gazetach oraz na stronach internetowych. Słyniemy ze spektakularnych otwarć siłowni, co daje nam nawet do 1000 członków jeszcze przed otwarciem klubu – mówi Jim Durie. Franczyzobiorca zajmuje się marketingiem lokalnym i prowadzi media społecznościowe pod kierownictwem zespołu marketingu Énergie Fitness. – Jeśli właściciel nie ma pomysłu na lokalną reklamę, korzysta z materiałów dostępnych online dla wszystkich franczyzobiorców. Énergie ma swoje biuro w Warszawie, dlatego wsparcie w ustaleniu reklamy nadchodzi szybko, a nasz zespół marketingowy jest zawsze dostępny – tłumaczy dyrektor sieci.
Franczyzodawca zapewnia szybki zwrot z inwestycji. – Nasze placówki franczyzowe są rentowne, plan finansowy dobrze opracowany, a wielu franczyzobiorców osiąga zwrot z inwestycji w mniej niż 24 miesiące – mówi Jim Durie, dyrektor Énergie Fitness.
Idealnie, aby ćwiczyć
Lokal na siłownię Énergie Fitness powinien mieć 500-800 m2. Taka powierzchnia gwarantuje optymalne rozmieszczenie maszyn na siłowni oraz odpowiednich rozmiarów studio do fitnessu. Projekt obiektu jest przygotowywany przez partnerów w Polsce i dostosowywany do konkretnego lokalu. – Współpracujemy z firmą Precor, która sprzedaje nam sprzęt w atrakcyjnych cenach, co obniża koszty rozpoczęcia biznesu. W miarę możliwości staramy się także negocjować umowy najmu w imieniu franczyzobiorcy i zmniejszyć wydatki do minimum – dodaje Jim Durie. Franczyzodawca zaleca, aby kluby powstawały w miejscowościach powyżej 25 tys. mieszkańców, gdyż mieszka w nich najwięcej osób w wieku 18-44 lata. A to właśnie one najczęściej korzystają z usług siłowni.
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


