Biznes w podskokach

Polacy skaczą, a franczyzobiorcy zarabiają. Jump Planet posiada 15 lokalizacji na parki trampolin. Znamy warunki dla nowych franczyzobiorców.
Moda na skakanie trwa, choć jeszcze dwa lata temu taka rozrywka uchodziła za ciekawostkę i bardzo oryginalną formę spędzania wolnego czasu. Obecnie parki trampolin w Polsce odwiedzają dorośli i dzieci, a nowe placówki pojawiają się w kolejnych miastach. Jump Planet oferuje basen z szcześcianami z gąbki, strefę koszykówki, tor przeszkód, sektor do gry w zbijaka i wiele różnorodnych trampolin. Większość parków posiada też tzw. strefę komfortu, gdzie można zorganizować urodziny dla dzieci oraz kawiarnie.
Marka Jump Planet ma cztery własne parki trampolin i jeden franczyzowy w Legnicy. – Franczyzę rozwijamy dopiero od marca tego roku, a już dziewięć parków trampolin jest w przygotowaniu m.in. w Warszawie, Krakowie, Lublinie, Olsztynie, Wałbrzychu, Pile i Głogowie. Podejmujemy także współpracę partnerską w Łodzi, gdzie Jump Planet powstaje razem z kompleksem siłowni, boiskami do tenisa oraz squasha – mówi Bartosz Śledziński, właściciel Jump Planet.
Znalezienie obiektu na park trampolin może wydawać się nie lada wyzwaniem. Franczyzodawca wymaga lokalu o powierzchni 500-4 tys. m2. Coraz częściej centra handlowych zabiegają o parki trampolin, gdyż przyciągają one dużo ludzi i podnoszą poziom odwiedzalności galerii o około 15-20 proc. Miejsce na Jump Planet musi spełniać wszelkie standardy bezpieczeństwa, nad którymi czuwa franczyzodawca. Gwarantuje on projekt zoptymalizowany do konkretnego lokalu wraz ze strefą komfortu, zagospodarowaniem przestrzeni na trampoliny oraz pomieszczeniami socjalnymi. Cena za wyposażenie 1 m2 parku trampolin wynosi średnio 500 zł brutto. Franczyzodawca zapewnia m.in. stronę WWW wraz z systemem rezerwacji, aplikację, system sprzedażowy, regulaminy oraz formularze rejestracyjne dla klientów. – Pomagamy na każdym etapie przygotowania Jump Planet oraz po jego otwarciu. Rekrutujemy nowych pracowników oraz prowadzimy dla nich szkolenia. Podsuwamy pomysły na angażujące zajęcia dla każdej grupy wiekowej, np. fitness dla pań, lekcje w-f dla młodzieży lub imprezy integracyjne dla firm – dodaje właściciel Jump Planet.
Koszt wynajęcia lokalu około 1 tys. m2 wynosi od 30 do 80 tys. miesięcznie (zależnie od miasta i lokalizacji). W centrach handlowych zwykle wymaga się kaucji od najemcy, czasem nawet 2-3 miesięcznej. Dodając do tego wyposażenie za np. 750 m2 trampolin to koszty wzrastają średnio o 375 tys. zł. Franczyzobiorcy, którzy myślą o ratalnym spłacaniu kosztów założenia parku trampolin, mogą skorzystać z usług firmy leasingowej, z którą współpracuje Jump Planet. Franczyzodawca udziala także tzw. kredytu zaufania, gdzie franczyzodawca inwestuje w park w zamian za weksel in blanco.
Franczyzodawca twierdzi, że dochody z parku są wysokie. – Minimalny zarobek dla franczyzobiorcy wynosi 30 tys. zł na rękę, już po odliczeniu wynagrodzeń dla pracowników oraz wszystkich niezbędnych opłat za media, działalność gospodarczą itp. Brak konkurencji w okolicy zapewnia znacznie większy dochód. Właściciel zarabia już od pierwszego dnia działania Jump Planet – tłumaczy Bartosz Śledziński. Zyskiem jednak franczyzobiorca musi podzielić się z franczyzodawcą, który otrzymuje 6 proc. netto od obrotu – jako opłatę franczyzową oraz 2 proc. netto od obrotu w ramach opłaty marketingowej.
Liczba pracowników koniecznych do zatrudnienia w parku trampolin Jump Planet zależy od wielkości lokalu oraz miasta. Średnio na 1 tys. m2 parku trampolin przypada 10-12 pracowników: menedżer, dwie osoby na recepcji oraz trzecia do pomocy w weekendy, trenerzy oraz animatorzy do prowadzenia zajęć z dziećmi . Jump Planet nie wymaga od właściciela osobistego zaangażowania w prowadzenie parku. Franczyzobiorca może zostać wyłącznie inwestorem, a całą pracę związaną z prowadzeniem biznesu pozostawić menedżerowi obiektu.
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej