Skocz po zysk

– Franczyzobiorca zarabia na parku trampolin już od pierwszego dnia. Wypracowuje minimum 30 tys. zł dochodu miesięcznie – zapewnia Bartosz Śledziński, właściciel Jump Planet.
Czy parki trampolin w Polsce długo jeszcze będą cieszyły się popularnością?
Myślę, że tak. Rynek trampolin w Polsce dopiero się rozwija. Przewiduję duże powodzenie tego biznesu jeszcze przez wiele lat. Parki trampolin proponują rozrywkę dla każdej grupy wiekowej. Najczęściej organizowane są w nich zajęcia fitness dla kobiet, imprezy integracyjne dla pracowników oraz urodziny dla dzieci. Polacy od kilku lat stawiają na ruch i trzeba przyznać, że społeczeństwo stało się bardziej aktywne niż kiedykolwiek wcześniej. Jeśli chodzi o samą budowę parków trampolin, przewiduję wzrost liczby tego typu obiektów w ciągu dwóch najbliższych lat. Potem rynek się nasyci, a poza tym klienci zdeklarują się, który park trampolin odpowiada im najbardziej.
Jaka lokalizacja jest najlepsza dla parku trampolin?
Jump Planet obecnie stawia na duże miasta i głównie tam się rozwijamy. Zainteresowanie franczyzobiorców otwarciem nowych placówek także najczęściej dotyczy większych miast. Co ciekawe, coraz częściej galerie handlowe zachęcają nas do współpracy. Park trampolin przyciąga dużo ludzi, a obiekty handlowe zabiegają o intensywny ruch. Trzeba jednak przyznać, że obserwując naszą konkurencję, mniejsze miejscowości, w których mieszka mniej więcej 12 tys. osób, również mogą być dobrym miejscem na park trampolin. Niosą duży potencjał, którego brakuje aglomeracjom. Często trampoliny są tam jedyną atrakcją w okolicy, czymś nowym, co przyciąga tłumy z pobliskich wsi i staje się intersującą formą spędzania czasu.
Jak zostać franczyzobiorcą Jump Planet?
Franczyza, której udzielamy od marca tego roku, cieszy się dużym zainteresowaniem. Z naszym wsparciem na każdym etapie założenie własnego parku trampolin jest łatwe. Pomagamy w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji lub proponujemy te miejsca, które już wybraliśmy. Obecnie dysonujemy około 15 lokalizacjami idealnymi na Jump Planet w Polsce. Minimalna wielkość lokalu to 500 m2, a maksymalna to nawet 4 tys. m2, choć w tej chwili tak dużego obiektu pod szyldem Jump Planet jeszcze nie mamy.
Produkujemy trampoliny, posiadamy architektów oraz projektantów, którzy tworzą plany z myślą o konkretnym lokalu. Franczyzodawca płaci za wyposażenie średnio 500 zł za 1 m2 trampolin. Do tego dochodzi tzw. strefa komfortu – czyli miejsce, gdzie organizujemy urodziny oraz pomieszczenia socjalne, a czasem także kawiarnie. Opłata za lokal zależy od jego lokalizacji. Koszt wynajmu w centrum handlowym może wahać się od 30 do 80 tys. zł za miesiąc. Należy brać również pod uwagę kaucję, którą zwykle galerie życzą sobie od najemcy.
Ilu pracowników powinien zatrudnić franczyzobiorca?
Z doświadczenia wiemy, że należy dostosować liczbę pracowników do wielkości miejsca i miasta. Średnio na 1 tys. m2 trampolin zatrudniamy 10-12 pracowników. Menedżera, recepcjonistów, trenerów oraz animatorów. Oczywiście pomagamy rekrutować wszystkich pracowników oraz ich szkolimy. Franczyzobiorcy raczej sami nie angażują się w wprowadzenie Jump Planet, wolą nadzorować całość projektu.
Czy obecność na Targach Franczyzy w Warszawie wpłynęła na zainteresowanie ofertą?
Zdecydowanie. Nie spodziewaliśmy się, że tak dużo uwagi poświęcą nam przedstawiciele rynków zagranicznych. Rozpoczęliśmy poważne rozmowy z franczyzobiorcami z Włoch, Serbii, Ukrainy czy Czech. Myślę, że to dobry moment, aby rozpocząć ekspansję za granicą. W przyszłym roku jeden z naszych polskich franczyzobiorców otwiera Jump Planet w Walencji, w Hiszpanii, gdzie rynek trampolin dopiero się tworzy, a dobrze rokuje. Podczas tegorocznych targów podpisaliśmy umowy z nowymi franczyzobiorcami z Polski. Przygotowujemy się do otwarcia dziewięciu placówek franczyzowych.
Rozmawiała Weronika Kupczyk
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej