Biznes na dodatek
InPost wprowadził zmiany, na których skorzystają franczyzobiorcy. Na czym one polegają?
Pod względem liczby wysyłanych paczek trudno porównać wzmożony okres przedświąteczny z pozostałymi miesiącami. W listopadzie i w grudniu liczba przesyłek wzrasta nawet o kilkaset procent. – Wzrost liczby przesyłek (również w skali roku) spowodował konieczność wprowadzenia konkretnych zmian. W tym roku postanowiliśmy rozbudować sieć punktów kurierskich – mówi Jacek Michalczyk, kierownik operacyjny regionu w InPost.
Zmienił się także model współpracy z franczyzobiorcami. W najbardziej popularnych lokalizacjach zdarza się, że paczkomaty są wypełnione w 100 proc. Do połowy 2018 roku przesyłki, które ze względu na ten fakt nie mogły trafić do paczkomatu, były przekierowywane (za zgodą klienta) do punktu InPost. W tej chwili punkty InPost będą pełniły rolę magazynów przejściowych. – Nie będziemy już pytać klientów o zgodę, ponieważ nie ma takiej konieczności. Gdy paczkomat będzie przepełniony, przesyłka ma trafiać na dwa dni do punktu InPost, z którego klient będzie mógł ją odebrać. Jeżeli w ciągu dwóch dni tego nie zrobi, to paczka w pierwszej kolejności trafi do paczkomatu InPost, do którego pierwotnie klient ją zamawiał – tłumaczy Jacek Michalczyk.
Jak na tej zmianie skorzystają franczyzobiorcy? Franczyzodawca twierdzi, że modernizacja systemu zarządzania przesyłką pozytywnie wpłynie na finanse właścicieli punktów InPost. – Franczyzobiorcom wypłacamy prowizję za każdą sztukę przesyłki, która jest pozostawiona do magazynowania. Standardowo jest to 1 zł netto. Dziennie w punkcie franczyzowym przyjmowanych jest średnio od 50 do 80 paczek. Natomiast w listopadzie i w grudniu w lokalizacjach, w których znacznie wzrasta liczba przesyłek, proponujemy franczyzobiorcom na okres dwóch miesięcy podniesienie tej stawki do 2 zł netto za paczkę. Są punkty, w których przekazujemy od 150 do 260 paczek, a w niektórych nawet 500 lub 600. Najlepsze, które w zeszłym roku działały w okresie przedświątecznym, zarabiały od 6 tys. do 12 tys. zł netto – dodaje Michalczyk.
W tym roku InPost zmienił także oprogramowanie w terminalach do obsługi paczek, w które wyposażane są punkty franczyzowe. – Teraz przyjęcie i wydanie paczki jest bardziej intuicyjne i zajmuje nie więcej niż kilkadziesiąt sekund. Skróciliśmy czas magazynowania z 72 na 48 godzin, co zdecydowanie upłynnia obsługę i przyspiesza rotację paczek magazynowanych. Dla kontrahentów jest to istotna zmiana, ponieważ daje możliwość zwiększenia liczby przyjmowanych paczek a tym samym zwiększenie prowizji – zapewnia Michalczyk.
To nie koniec zmian, które korzystnie wpłyną na finanse franczyzobiorcy. Od końca października InPost uruchamia też awizację paczek kurierskich. Kurier po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przesyłki pod adres klienta, może ją awizować do najbliższego punktu InPost na jego osiedlu. – Dla franczyzobiorców jest to korzystne, ponieważ te przesyłki są lepiej marżowane. Prowizja od każdej awizowanej paczki kurierskiej wynosi 1,40 zł netto. Nie ma znaczenia czy klient odbierze tę przesyłkę czy nie. My wypłacamy prowizję za przyjęcie paczki do magazynowania – mówi Michalczyk.
Jak otworzyć partnerski punkt InPost?
Potencjalny franczyzobiorca InPost musi posiadać własny punkt handlowy lub usługowy np. sklep przemysłowy. Wystarczy, jeśli wygospodaruje 2-3 m2 przestrzeni do obsługi przesyłek. Placówka powinna być łatwo dostępna dla klienta, położona od strony ulicy i zlokalizowana w pobliżu parkingu miejskiego. Koszt inwestycji to cena regału na paczki, czyli ok. 300 zł. W trakcie współpracy franczyzobiorca musi uiszczać opłatę agencyjną w wysokości 30 zł, jeśli wypracuje minimum 200 zł prowizji miesięcznie.
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


