Słodycze na zdrowie
Zdrowe słodkości to pomysł na biznes pod marką Fit Cake. Gdzie się sprawdzi i jak go prowadzić?
Ewelina Choińska jest zawodniczką fitness i zdrowe odżywianie ma wpisane w swój styl życia. Oprócz tego jednak od lat zawodowo zajmowała się cukiernictwem, prowadząc mobilną cukiernię i przygotowując torty na zamówienia.
– Sama też lubię zjeść coś słodkiego, ale jednocześnie zdrowego, nietuczącego – opowiada franczyzodawczyni Fit Cake. – I chodzi tu nie tylko o kalorie, ale o odpowiedni bilans białek, węglowodanów, tłuszczów, czyli dobrze obliczone tzw. makro. Niestety w całym Białymstoku, gdzie mieszkam, ani na całym Podlasiu nie mogłam znaleźć nic takiego.
Postanowiła więc sama zająć się wypiekiem zdrowych słodkości. Zwłaszcza, ze jej klienci coraz częściej pytali o torty a to bez cukru, a to dla alergików. I tak w 2016 roku powstała w Białymstoku Fit Cake – kawiarnia połączona z zakładem produkcyjnym, gdzie na miejscu wypieka się wszystkie ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania i inne gotowe dania. Do każdego produktu dołączana jest informacja o składzie, kaloryczności oraz rozkład zawartych makroskładników. Obecnie koncept liczy 16 lokali (kilka z nich jest w trakcie przygotowań do otwarcia, ruszą do końca roku). Nie tylko w Polsce – marka ma też franczyzobiorczynię w Danii, która właśnie uruchamia pierwsza placówkę, a w przyszłym roku otworzy dwie kolejne.
Fit Cake chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Lokalizacji na kawiarnię najlepiej szukać w ruchliwych miejscach np. centrach miast, okolicach dworców, szkół, siłowni. Wskazany jest darmowy parking w pobliżu, by klienci mogli podjechać i szybko odebrać zamówienie na wynos. Potrzebne jest przynajmniej 25 m2 na zakład produkcyjny i minimum 35 m2 na kawiarnię.
– Istnieje możliwość zrobienia wstępnej koncepcji technologii wybranego lokalu przed podpisaniem umowy franczyzowej. Pozwoli to franczyzobiorcy wraz z firmą remontową oszacować koszty adaptacji – dodaje Ewelina Choińska. – Koszt wstępnej koncepcji technologii to 299 zł netto.
Według szacunków licencjodawcy inwestycja w przygotowanie placówki to ok. 25 tys. zł. Kwota pokrywa remont i adaptację lokalu, wyposażenie sali konsumpcyjnej, zakup sprzętu kuchennego i akcesoriów. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł. W ramach tej kwoty franczyzodawca dostarcza przepisy, podręcznik operacyjny i wizualizację kawiarni.
– W trakcie adaptacji lokalu jesteśmy dostępni dla partnerów przez 24 godziny na dobę – podkreśla franczyzodawczyni Fit Cake. – Już wtedy prowadzimy też kampanię informacyjną w mediach społecznościowych, zapowiadającą uruchomienie nowego lokalu. Oczywiście uczestniczymy także w otwarciu.
Licencjodawca zapewnia również szkolenia. Minimalna liczba personelu to dwie osoby: jedna do wyrobu słodyczy i druga zajmująca się obsługą klientów w kawiarni. Cukiernicy przechodzą dodatkowy warsztat w kierunku pieczenia i ozdabiania ciast.
– Udostępniamy oczywiście naszym licencjobiorcom wszystkie receptury oraz listę wykorzystywanych przez nas produktów – mówi Ewelina Choińska. – Natomiast mogą modyfikować menu, w zależności od upodobań lokalnych klientów i w uzgodnieniu z nami. Czyli np. codziennie w menu musi być dziewięć rodzajów ciast. Ale franczyzobiorca może zdecydować, które ciasta z naszej oferty wybierze.
Główna grupa docelowa Fit Cake to osoby w wieku 17-35 lat. Zdrowe słodycze można zjeść na miejscu, w kawiarni, można wziąć je na wynos, lokale realizują też zamówienia w dostawie.
– Zaopatrujemy też szkoły, siłownie, sale zabaw – wylicza Ewelina Choińska. – Podpowiadamy naszym franczyzobiorcom, do których placówek warto udać się z propozycją współpracy.
Z przedstawionych przez franczyzodawcę zestawień wynika, że lokal Fit Cake generuje obroty w wysokości 30-60 tys. zł. miesięcznie i w takim samym czasie ponosi koszty działalności od 9 do 15 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to albo 2 proc. od obrotu netto, albo stała kwota w wysokości 300 zł.
– Nasi franczyzobiorcy to generalnie ludzie spoza branży cukierniczej, czy nawet w ogóle gastronomicznej. Często lokale prowadzone są przez małżeństwa – opowiada Ewelina Choińska. – Zazwyczaj na początku nie mają pojęcia o zdrowym stylu życia, ale z czasem przekonują się do niego. Ale też zawsze mówimy im, że sami powinni być wizytówką swojego biznesu.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


