Opłaca się słuchać
– Nasze doświadczenie pokazuje, że im franczyzobiorca mocniej polega na naszym doświadczeniu i rekomendacjach, tym lepiej idzie mu biznes – mówi Anna Jurak z Edukido.
Czy to dobry moment na inwestycję w biznes edukacyjny?
Branża od kilku lat rośnie w siłę. Przybywa nowych firm, które oferują coraz szerszy wachlarz usług. Mam na myśli zarówno małe lokalne, jak i duże międzynarodowe firmy. Jest też coraz większa konkurencja w poszczególnych obszarach edukacji. Dzięki skumulowanemu marketingowi wszystkich tych firm – wzrasta również świadomość rodziców. Jeżeli dołożymy do tego efekt wywołany programem 500+ to perspektywy rozwoju branży wyglądają obiecująco.
Warto zauważyć, że większa liczba podmiotów działających na rynku coraz bardziej przekłada się na ich profesjonalizację – jakość zaczyna mieć pierwszorzędne znaczenie. Rodzice są gotowi płacić więcej, ale za dobrej jakości zajęcia.
Z drugiej strony najbardziej aktywni rodzice dostrzegają problem, jakim jest zmęczenie dzieci zbyt dużą liczbą zajęć pozalekcyjnych. Tydzień ma tylko 7 dni i dłuższy nie będzie. Dlatego coraz staranniej wybierają zajęcia, na które zapisują swoje pociechy. My gwarantujemy wysoką jakość warsztatów, konkretny program, dlatego z powodzeniem udaje nam się poszerzać grono klientów.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Idealny kandydat na franczyzobiorcę Edukido powinien mieć doświadczenie menedżerskie. Musi chcieć nie tylko zarabiać konkretne pieniądze, lecz także realizować wyższy cel. Dobrze, żeby miał doświadczenie w pracy z dziećmi, choć nie jest to warunek konieczny. Może być przedsiębiorcą, nauczycielem, byłym pracownikiem korporacji. I co ważne, nie musi posiadać lokalu na własność. My pomagamy w wynajmie najbardziej optymalnego, franczyzobiorca może również prowadzić zajęcia w wynajętych salach w szkołach.
Ile trzeba mieć pieniądze na inwestycję?
Od 16,5 tys. zł do 50 tys. zł. Kwota waha się w zależności od stanu lokalu, jaki zdecyduje się wynająć franczyzobiorca. Poza tym wpływ na wysokość inwestycji ma też wielkość i atrakcyjność obszaru, na którym będzie chciał mieć wyłączność terytorialną.
W jakich miastach chcecie otwierać swoje placówki?
W całej Polsce, w miejscowościach od 10 tys. mieszkańców, a także w gminach od 20 tys. mieszkańców. Biznes doskonale działa także w obszarach wiejskich. Uważamy, że maksymalny obszar jaki powinien przypadać na jednego franczyzobiorcę nie powinien być zamieszkany przez więcej niż 140 tys. mieszkańców.
W jaki sposób sprawdzacie czy franczyzobiorca właściwie prowadzi biznes pod waszym szyldem?
Staramy się nie tyle sprawdzać franczyzobiorcę, co wspierać go w prowadzeniu placówki Edukido. Wymagania umowy franczyzowej i standardy naszej sieci są precyzyjne opisane, jednak ostatecznie to od postawy menedżera regionu zależy najwięcej. My dostarczamy komplet narzędzi i wspieramy franczyzobiorcę w sposób ciągły: poprzez wsparcie bieżące oraz stałe ulepszanie i rozwijanie oferty rynkowej. Natomiast to franczyzobiorca musi chcieć. Wiadomo, że jeden partner będzie w 100 proc. wypełniał warunki współpracy, inny w mniejszym stopniu. Jednak tzw. twarde zapisy egzekwujące wykonanie umowy stosujemy bardzo rzadko. Raz na rok odwiedzamy każdy oddział, by przez kilkanaście godzin rozmawiać o wszystkich obszarach prowadzenia biznesu Edukido. Wcześniej zdalnie diagnozujemy stan biznesu poprzez analizę odpowiedzi franczyzobiorcy na 100 pytań, dotyczących naszych standardów oraz analizę e-narzędzi: systemu CRM dla danego oddziału, wielkości i jakości promocji, utrzymywania standardów obsługi klienta, wielkości zamówień materiałów i produktów z centrali.
Taka analiza działań franczyzobiorcy, połączona z pogłębionym wywiadem w regionie, zawsze daje pełny obraz stanu biznesu i pomaga nam w przedstawieniu konkretnych rekomendacji dla danego oddziału na następnych sześć lub dwanaście miesięcy.
Oczywiście na co dzień franczyzobiorcy korzystają ze wsparcia dedykowanego działu obsługi klienta biznesowego. Ostatecznie – to liczba klientów w regionie weryfikuje, czy franczyzobiorcy przestrzegają standardów. Nasze doświadczenie pokazuje, że im franczyzobiorca mocniej polega na naszym doświadczeniu i rekomendacjach, tym lepiej idzie mu biznes. Po prostu.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
Helen Doron English / Español
Szkoły języka angielskiego
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

